Fru J skrev 2010-10-01 16:33:58 följande:
Vet ni, var inna på akuten ogår för jag fick en blödning, men allt såg bra ut...och det ligger två foster i min mage!! Omtumlande så det är inte sant! Förta barnet blir både ettan och tvåan !!
Grattis till tva sma!! Va underbart!
Sjalv sa har jag matt illa i over en vecka nu, som en mardroms bakfylla som aldrig slutar. Sprangande huvudvark oftast, yrsel, illamaende och magen som vander och vrider pa sig upp och ner. Ar 10 hela veckor i morgon sa in i v.11, sa jag hoppas de ger sig snart. Har inte lyckats tagit mig till min doktor annu utan fick lite rad fran min mans pappa som ar lakare som hjalper lite. Min man tycker inte att jag ska ata massa tabletter i forsta trimestern. Undrar lite om dessa sea bands ar bra? Nagon som tycker dom hjalper?? Har ju inte lyckats ga till jobbet pa en vecka nu sa de vore skont om jag kunde fa ma lite battre snart. De borjar bli var har och solen skiner ute och de kanns som en plaga nar man inte kan ga ut...
Tankte jag skulle beratta om min svarfars basta tips for att bota illamaendet som han anvant i 50 ar som lakare, kanske kan hjalpa nan annan an mig.
Han forklarade att man mar illa pga hoga halter av ostrogen i kroppen som vissa ar kansligare mot an andra. Och for att bli av med illamanedet maste man balansera ostrogen nivaen, och de gor man med glucose. Sa nar man vaknar pa morgonen ska man ligga absolut stilla inte rora huvudet och be man sin alskade man att ga och gora rostat macka med ett tjockt lager honung pa som man maste ata utan att rora huvudet och sedan ligga stilla i 20 minuter och nar man sedan reser sig upp sakta sa ska man inte kanna natt illamaende hela dan. Om de dock kommer under dagen sa kan man ata 2-3 socker bitar och halla huvudet sa stilla som mojligt i 15- 20 minuter och sedan ska man kanna sig battre igen.
Man masta halla huvudet stilla helst ligga ner nar man mar illa pga av att illamaende startar i inre oron kanalerna dar allt som sjosjuka osv borjar, sa de ar viktigt att halla huvet stilla.
Kanske kan de hjalpa nan har i alla fall! Jag ar sjalv tva veckor i manaden sa jag ska fixa en bricka bredvid sangen.