-
Jag har kopt caffein fritt kaffe till min latte maskin och de smakar typ helt som vanligt kaffe. Du kan ju aven kopa caffein fri latte ute... Bara en tanke om du alskar ditt kaffe som jag!!! Kor aven caffeinfritt te.Fröken Löken skrev 2010-09-22 11:42:43 följande:det är inte så värst stor skillnad enligt mig! Det är väl mer om man är väldigt frälst i dessertostar och sådana saker... det är bara fetaosten för min del som jag behöver kolla upp extra så att den är pastöriserad. Sen är det ju kaffet oxå! tre koppar om dagen är på gränsen till för lite för mig, så jag får ta halva koppar så det känns som att jag dricker "normalt"... -
Ok, jag skriver rakt av har vad de star i min grav bok.... Och visst i mindre mangder kan man ju dricka de! Jag har bara valt att undvika de nastan helt. De hander att jag tar en kopp tea pa jobbet nar jag glomt mitt kaffein fria. =)minya skrev 2010-09-22 12:20:22 följande:i förra gruppen jag var med i när jag skulle få min dotter så var det en som mailade och frågade om just koffein, det hon fick som svar var att anledningen till att vara försiktig med det var för att under graviditet så är kroppen mer känslig och man kan få en överkick av det, att i vanliga fall kanske man kan ta 5 koppar om dagen men under en graviditet så kunde då kroppen känna att 5 koppar var samma som 10 koppar. Men annars var det inget "farligt" i den benämningen bara att man skulle ha det i åtanke.
Jag dricker inte kaffe men är helt galen i energidrycker så drog åt mig öronen ändå
Men de kan ju ändrats sen dess, var ju ändå 4 år sen de frågade om det
Consuming caffein in large amounts- over 300 mg a day- reduces the absorbation of some essential nutrients and can increase the risk of low birth weight and miscarriage. An average cup of coffee contains 75-150 mg of caffein. So drinking one to two cups of coffee a day is usually okay during pregnancy- but remember, this is an average cup, not larger coffees you get in many coffee shops. Also, bear in mind that caffein is found in tea, cola type drinks, energy drinks, cocoa and chocolate. -
Vi har berattat for nagra redan och jag for jobbet. Men annars ska vi vanta till v 12 nar vi haft varat andra ultraljud. Kan inte vanta..... 3 veckor och 5 dagar kvar, nedrakning i full gang. =)
-
Min man kommer ocksa hem i morgon efter att ha jobbat borta i tva veckor som han gor varje manad. Nu ar de bara de att min man har infektion pa sina halsmandlar sa jag far val bada at honom i de lilla sovrummet... =( Hoppas dock han infrisknar fort for han ar bara hemma en vecka sa han kan komma hem tidigare nasta gang till ultraljudet.carwho skrev 2010-09-23 11:48:41 följande:IMON kommer han hem
ÄNTLIGEN! Igår lipade jag i telefon åt honom, resejobb + nygravid sambo = dålig kombination (no shit!!!) Nå idag känns det bättre, för nu är det bara en natt kvar 
Har inte haft nagra hormon svangar annu sa de ar val tur de annars hade jag nog lipat ihjal mig nar jag inte kommer fa kramas i morgon. Kommer vara besviken dock... Men jag vill ju inte bli sjuk for mini's skull. -
Harligt skalbagge!!!skalbagge skrev 2010-09-23 18:41:47 följande:underbart
var på VUL idag och fick se en liten krabat och hjärtat som slog
Allt såg bra ut och jag blev varken fram eller bakflyttat, hade alltså räknat rätt och lillen växeer som den ska
/ Gladast

Ja vi hade ocksa raknat ratt. Kan inte vanat pa nasta nu till v 12. -
Visst ar de lycka!!!Ewima skrev 2010-09-23 22:47:37 följande:Jag var på vanligt ultraljud idag och fick se den lilla lilla ärtan med pickande hjärta! Lycka
-
Fy nu ar illamaendet tillbaks... Kanns som en rejal bakfylla. Va kul de ska bli att jobba ikvall. Fick ga hem tidigare igar for jag var saa yr och trott. Dom som inte vet pa jobbet kommer nog att gissa sig tll de snart.....
9 hela veckor i morgon!!! De narmar sig 12 veckor... =) -
Mina favvo serier ar
Alias
Brothers and sisters
Desperate Housewives
Friends
SATC
Prison Break
Cougar town
Gilmore girls
Mamma skickade precis forsta sasongen av Solsidan till mig och fan va roligt de va!
Har dom senaste veckorna kollat igenom dom flesta Wallander filmerna, eftersom jag bor i Australien sa kanns de som min storsta craving ar vad som helst svenskt haha.... Allt jag har hemma i svensk mat vag har gatt ganska snabbt. Ska be mamma skicka ner en box med svensk forpackad mat snart... =)
Mar sa uselt igen sa de blir nog soffan igen med nan ny serie.... =/ De ar verkligen som att ha den varsta bakfyllan nansin. -
Nu har jag matt illa som den varsta bakfylla sen i lordags. Hela dagarna! I lordags sa fick jag ga hem tidigare fran jobbet pa kvallen, klarade precis av mitt 5 timmars shift i sondags och fick ringa in sjuk i gar. Da jag pratade med min schema laggare igar sa var hon sa otrevlig (vilket hon alltid ar). Hon sa bara sa du e gravid med varsta stamman, inget grattis eller va spannande som alla andra sa. Utan de lat mer som om hon ville ta bort mig helt fran mina shift. Hittills har jag ju jobbat pa och de har var forsta gangen jag var hemma. Fattar inte vad hennes problem ar. Tog de har jobbet for att kunna tjanan lite pengar tills vi blev med barn och ett tag nu, sa jag ar bara vikarie och vi klarar oss fint utan dom pengarna. Men jag blir sa irriterad!! Och ar pa tok for radd att ringa och sjukskriva mig till i morgon, sa jag far nog ga dit och kampa pa hur daligt jag an mar.
Denna schema laggare har aven varit pa semester i 2 veckor och under tiden sa bestamde jag mig for att sluta jobba pa dom tunga avdelningarna och pa en avdelning dar dom har hudsjukdomar som kan doda min bebis i magen om jag far de... Och hon tyckte typ att jag var helt full av skit!!
Nu ar de har Australien och andra regler sa finns inte facket har men natt liknande tror jag. Svart att veta nar man inte bort har i hela sitt liv. Jag blir bara sa arg och irriterad! De ar min gradivitet och mitt val!
Ursakta min langa text var bara tvungen att fa ur mig de. Ar sa jakla arg! Sa god lust att satta dit dom jaklarna for dom ar inte speciellt bra arbetsgivare.
Har annars inte gatt upp natt i vikt, vagde plus 0.70 kg men de kan ju vara olika tidpunkter pa dan och de var ett tag sen jag vagde mig. Kanner mig valdigt svullen dock! Maste ta mig till butikerna och shoppa nar jag mar battre, alla mina behaar ar valdigt tajta eller for sma. -
Tack Lovelyy! Skont att hora nan annan saga stanna hemma. Fick tyvarr ringa in sjuk for idag med. Jag fattar inte att man kan ma sa daligt! Kan inte gora mer an att ligga pa soffan och titta pa tv. Ga pa toa fixa mat osv kanns som en plaga. Ska man ga till sin lakare??? Behover dock nog inget sjukintyg eftersom jag ar vikarie och far inte ett ore nar jag ar hemma.TheLove skrev 2010-09-28 06:37:54 följande:Fy vilken elak människa! Såna blir man ju bara förbannad på! Varför liksom? Skit i henne och stanna hemma om du må dåligt :( Jag var ny på mitt jobb och hade precis blivit gravid och blev sjukskriven så chefen sparkade mig... Så får man ju inte göra :S Jag orkade dock inte ta kampen då...
Va hemskt de maste kants att fatt sparken for att man mar daligt pga gradivitet. Forstar att du inte orkade gora natt at de. Har inte pratat med haxan igen men om hon ringer och ar elak igen sa ska jag be min man ta telefonsamtalet, han ar sjalv "chef" over manga anstallda sa han ar jakligt bra att ta konflikter pa ett profisionellt satt. Han skulle nog fa henne att kanna sig dum ganska snabbt! =)