Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

BF maj 2011

Jodi skrev 2011-01-23 19:31:51 följande:
    Här kommer en barnvagnsfråga: vilket är bäst tycker ni, kombi eller duo?
    Nu lär jag mig aldrig skillnad, men en vagn med separat sitt- och liggdel tycker jag är allra bäst
  • Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2011-01-23 19:48:23 följande:
    Kombi är det. Den kanske man kan använda under en längre tid, kanske är bra...
    Jodi skrev 2011-01-23 19:50:16 följande:
    Nej, duo menar jag! Shit, blir helt snurrig!
    hihi ja jag säger ju det =) Bland annat slipper du ju slita på sittdelen när den egentligen inte används. sen tycker jag det ser smidigare ut med separata delar. De andra ser lite klumpigare ut, men det är ju en smaksak.
  • Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2011-01-23 20:00:28 följande:
    Vet nån om man kan fälla sittdelen på duo till plant läge?
    Det beror nog på modell...Vi har en Teutonia Mistral S o den går att fälla helt
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-01-23 21:14:51 följande:
    Jag tycker nog kombi verkar bäst eftersom det är smidigt att bara lyfta ur hela liggdelen om bebisen sover, tyvärr så brukar duo-modellerna vara snyggare
    Men det behöver väl inte vara bökigare med en duo...på den vi har är det bara trycka ner en knapp på var sida o lyfta av....
  • Sommarnatt2010
    morotsland skrev 2011-01-23 22:09:52 följande:
    Men du bär den inte lika smidigt upp för några trappor etc. Jag tror duo funkar utmärkt om man bor på landet/villa men att kombi är bättre i stan/lägenhet.
    Det kan nog stämma....
  • Sommarnatt2010
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-24 11:10:42 följande:
    ja vår vagn är lite jobbig när man ska svänga, så som Minglanu beskriver, man får lyfta den för att kunna svänga, hjulen får rakt fram bara.  Det går dock bra ändå.
    Den gnisslar lite nu ibland så får kanske smörjas med något. Den fungerar bra i snö och slask i alla fall.

Kan tänka att en trehjulig med snurrhjul är lättare, men vet inte hur det fungerar när det är snö och slask ute.
    Har en sulky vagn med snurrrhjul och den fastnar nu ibland med hjulen och den fungerar dåligt i snö och slask.
    Den vi har köpte en teutonia mistral S har jag testat i en hel massa snö. när det är plogat är det inga problem alls med de små hjulen fram...När det var oplogat så vänder man väldigt enkelt på handtaget så man får de stora hjulen fram o den gick väldigt bra då oxå...till en del vagnar finns det väl vinter hjul oxå eller???
  • Sommarnatt2010
    JosefineK skrev 2011-01-25 09:16:22 följande:
    Verkar som de flesta hàr àr pà det klara med vagnar men har ni funderat nàgot pà bàrsele/bàrsjal? Jag surfade runt lite igàr och det àr ju en djungel det dàr med!
    Funderar sjàlv pà en Baby Bjorn Active, den verkar kàck men har fàtt lite kritik fòr att den inte àr ergonomisk nog. De flesta jag kànner hade inte ens nàgon. Fòr oss kànns det nòdvàndigt dà vi har hund och borde vara praktiskt att ta bebisen pà magen nàr man ska ut pà kortare promenader istàllet fòr att slàpa med vagn. 
    Vad àr ni inne pà? 
    Jag är lite inne på att testa bärsjal...Ska nog låna av en kompis i början, hennes son trivdes inte alls så kan ju vara bra att testa innan man lägger en massa pengar på det...Har ingen aning om märke el så.

Dock vill nog mannen har bärsele så får se om vi köper en sådan o låna sjalen...
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-01-26 08:52:45 följande:
    Måste bara få gnälla lite, jag har så SINNESSJUKT ont i min ena skinka. Det är någon strålande smärta som oftast kommer när jag sitter eller ligger och ska röra mig. Igår var jag hundvakt och gick lite promenader under dagen så jag antar att det är det som spökar, fan att jag inte ens ska kunna röra på mig!
    Jag har något liknande fast mitt är mer som hugg så jag tror det är någon nerv som kommit i kläm. Det är galet jobbigt. Jag står o går mycket i jobbet + att jag har hund som måste få komma ut. Jag ska till sjukgymnast nästa fredag och hoppas att det blir bättre efter det. 

Så ring oxå o stå på dig lite...Fick prata med en BM förra veckan som var hel knas, tyckte jag skulle prova foglossningsbälte fast hon själv inte tyckte det lät som foglossning. Testade det och fick ont i fogarna o huggen har inte blivit något bättre. Ringde igen o då kunde jag få en läkartid. Men var det väldigt akut kunde jag ju alltid ringa vårdcentralen...så jag gjorde faktiskt det, blev sur när det inte kände som hon tog mig på allvar. Fick prata med en jätte gullig skjöterska o ett direkt nr till sukgymnast. 
  • Sommarnatt2010

Nu när andra "klagar" måste jag få haka på lite...hade en riktigt dryg elev förra veckan som inte kunde acceptera att jag tänkte sitta still den lektionen o att de fick komma till mig om de behövde hjälp. Hade så fruktansvärt ont i vänster skinka. Men så fort jag ställde mig upp eller rörde mig en meter i klassrummet fick jag spydiga kommentarer. Han orkade nämligen inte gå fram till mig för att få hjälp utan kastade ur sig alla möjliga elakheter han kunde komma på...

Slutade faktiskt med ett samtal hos rektorn...bara för att man är vuxen ska man inte behöva ta vilken skit som helst. Hoppas detta underlättade nu annars blir det tufft att jobba fram till maj. 

• Sommarnatt2010
    barbabelle skrev 2011-01-30 17:40:32 följande:
    Ja, det är inte lätt det här för mig. När ska man liksom börja med att köpa grejer m.m. Kanske är det också dags för mig att sätta igång med det snart för man kan aldrig veta vad som kan dyka upp om ett par veckor eller längre fram. Som du säger, är det skönt att ha färdigt med allt innan bebisens ankomst.

Skönt för er att ni är nästan klara med allt. :)
    Vi har inte heller köpt så mycket ännu. Känner dock ingen panik. Det som är mest jobbigt för vår del är att om vi köper något nu har vi ingen stans att förvara sakerna. Men att springa o köpa allt sista månaden känns lite jobbigt. Vi håller på o bygger hus o hoppas flytta in i mitten på april. Bebis beräknad till 24 maj...

Jag har med andra ord massor att göra sista månaden så hoppas på att få må lika bra hela tiden.  
Svar på tråden BF maj 2011