Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

BF maj 2011

Jag har varit helt inne på att använda tygblöjor innan jag blev gravid...Men jag tycker det verkar lite bökigt...Men det är väl det att man inte känner någon som använder, har ingen att fråga och diskutera med..för nämner man det för vänner o bekanta tycker de att det verkar jätte äckligt. 

Jaja nu har jag ju iaf en hel drös med blöjor som måste användas...Men det är klart räcker det att man använder det när man är iväg så blir det ju bra mycket billigare 

• Sommarnatt2010
    FruganH skrev 2011-01-17 18:33:56 följande:
    Ledsen, men jag måste verkligen gnälla av mig lite.. Vill ni inte läsa en massa gnällande, så sluta läs nu..

Mår verkligen skit just nu rent ut sagt..Rynkar på näsan
    I helgen har jag sovit riktigt dåligt och samma sak igår. Gick upp imorse och kände mig som en zombie och ville bara gråta. Det går ju an att sova dåligt när man ändå är ledig på dagen efter, men att åka till jobbet va verkligen hemskt. Sen att köra bil i nästan en timme i mörkret och vara jättetrött känns riktigt läskigt.
    Trivs inte på jobbet heller och det gör ju inte direkt att man längtar efter att gå dit i vanliga fall och det var ju än värre idag. Har vart helt död hela dagen, halsbränna, ont i magen och ont i huvudet. Är verkligen nere på botten.
    Just nu fattar jag inte hur jag ska orka jobba ända till påsk..
    Sen har sambon fått jobb i en annan stad och pendlar han med, så han kommer med största sannolikhet inte kunna gå med på föräldrautbildning/förlossningsförberedande och det känns inte alls bra för mig.
    Hade behövt känna mig trygg med att han vet vad som väntar och kan stötta mig under förlossningen, men nu känns det som att jag till stor del kommer att få försöka hantera allt själv när det väl gäller.
    Hade nog kunnat rabbla upp tusen saker till, men ska väl sluta så ni slipper höra på all skit..
    Jag har inte så mycket att komma med mer än att det löser sig..Känner mig oxå lite ner idag, sån där allmän olustighets känsla har jag i hela kroppen...

Men kan inte ta ledigt de dagarna det gäller...Det hoppas jag min man tänker göra, har inte ens reflekterat över det...För jag antar att jag oxå måste ta ledigt, eller vilka dagar brukar det vara?? 

Hoppas du känner dig piggare i morgon
    Kramar om!! 
  • Sommarnatt2010
    Friida11 skrev 2011-01-17 18:44:27 följande:

Måste fråga er :) Ni som känner sparkar vilket jag tror dom flesta har börjat göra nu :) Vart känns dom för er? Min bebbe sparkar ganska långt ner precis ovanför blygdbenet ungefär känns det en hel del och ganska så starka sparkar :P Så ibladn kan det kännas lite neråt till underlivet haha eller ja ni förstår.. Är det något konstigt att det är så långt ner? Blir lite orolig ibland sparkar den ju även högt upp på sidorna men mest där nere under naveln :P

kram på er!

Min sparkar oftast långt ner till höger mot ljumsken till...
    sen ibland svänger den runt o sparkar uppåt andra hållet eller mot naveln till.

Sen de senaste dagarna har den gjort något konstigt då känner jag liksom två sparkar samtidigt på olika håll i magen tex en långt ner mot blygdbenet och en upp till höger om naveln..Det är inga hårda sparkar men det killar liksom till på båda platserna exakt samtidigt. 
  • Sommarnatt2010
    FruganH skrev 2011-01-18 09:07:50 följande:
    Okej, det är nog snarare förlossningsförberedande vi ska gå och visst känner jag att jag har koll på en hel del. Men jag tror verkligen inte maken har det. Och det känns, iallafall för mig, som att det är viktigt att han vet vad som ska hända och hur det kan gå till. Ligger jag där och har ont och försöker koncentrera mig på att föda så måste han ju kunna ta ansvar för annat runt omkring till viss del.

Vi får väl se om det ordnar sig. Han jobbar som lärare, så därför kan han inte "ta ledigt" på samma sätt som t.ex. jag kan. Men men, det får väl lösa sig helt enkelt..
    Men vadå han måste ju oxå få ta ledigt för det eller??? Jag är ju lärare o visst jag har ingen semester att ta ut el liknande, men jag måste ju få gå?? :S
    Maruid skrev 2011-01-18 12:14:03 följande:
    Moderskapsintyget har jag inte ens fått än. Har inte varit hos BM sedan i vecka 12+4. Ska dit igen i vecka 26+2 och är nu i 23+1. Heee, känns som en liten evighet.
    Samma för mig, blev lite nervös över att det var något man skulle fixa själv nu när jag läste allt ovan. Men det är något man får på nästa BM besök då eller?? Låter sen tycker jag ska ju inte dit förens i början på feb...Så i praktiken räknas jag inte som gravid ännu då el???
  • Sommarnatt2010
    Therre skrev 2011-01-19 12:53:40 följande:
    Jag har nog inte mått så här bra på länge som jag gör nu, börjar känna mig stort som ett hus fast att jag kanske inte är så stor men magen tar i lite här och där emellanåt hehe, hade väldiga problem med ryggen i början och gick hos sjukgymnast och han var helt fantastisk så nu har jag inga problem med den iaf.

lite trött och går absolut inte i samma tempo som innan men ut kommer jag iaf eftersom att jag har mammas hund här under vardagarna eftersom hon ligger inne på sjukan tillsammans med min lilla syster som inte vill vara där själv. Börjar bli varmare ute nu så tycker de är riktigt skönt att vara ute och gå men de är jä*ligt halt så man får ta de försiktigt och hålla hårt om kopplet, är bara orolig att hunden ska råka dra omkull mig om de komemr mötande hundar, de är en sibiren husky som jag har och han är väldigt stor och stark så de är inte kul när han ser någon hund som han verkligen inte gillar:S
    Jag mår oxå väldigt bra, har dock de senaste dagarna fått väldigt ont i skinkorna... hade ju någon närv i kläm tidigt i graviditeten o skulle tro att det är något liknande fast nu har det övergått i lite mer konstantverk + hugg..Innan bara hugg

Jag vågar faktiskt inte ha hunden kopplad nu när det varit så halt. Han är väldigt snäll och drar inte, men skulle det vara något så vill jag verkligen inte trilla om kull. O fram tills nu så har jag kunnat gå obehindrat i samma höga tempo som tidigare, men när det hugger så där är det svårt. Tänkte fråga BM när jag ska dit i februari...Är ju inget akut... 
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-01-20 15:23:43 följande:
    Vem var det som virkade här inne? Är det fler som virkar, stickar eller syr?Jag tänkte göra klar barnvagnsmobilen och sen ge mig på en babyfilt gjord i mormorsrutor.

Antar att det där behovet av att boa har smugit sig på mig, just nu känner jag för att flytta och göra om precis allt när det gäller inredning!
    Jag virkar sköldpaddor just nu =) dock är jag bara klar med en...Ska iofs bara sy ihop den andra sen är den oxå klar...Men jag har liksom ingen tid...har lite svårt att virka o prata/titta på tv samtidigt så då är det svårt att göra det kvälls tid. Men tre sköldpaddor till barnvagnen ska jag nog få ihop...har ni några förslag på färg val..den första är traditionellt ljus och mörkgrön, men fundera lite på hur jag ska göra de andra...

Fick reda på det är med blodet vid andra besöket hos BM för det har jag inte hört något om. Jag hade dock inga dapåer att ta ifrån så min BM ringde när jag varit på inskrivning och bad mig börja med Niferex redan då...så får väl se om jag måste öka dosen nu el nått...

Vi har några favorit namn (som båda gillar, vi har egna favoriter oxå som den andra inte alls gillar=)) däremot har jag inte alls funderat på andra namn o så, det får nog komma sen..Känns som att första namn är viktigast, Har nog tänkt mig tre namn, men det är nog mest för att jag själv har det =)  Skulle nog vilja ha med något släktnamn bland andra namnen oxå tror jag.
  • Sommarnatt2010
    NinnaLilltroll skrev 2011-01-20 18:55:01 följande:
    Jag har också tänkt virka figurer till vagnen. Har inte bestämt mig för vilka figurer än, men såg några sköldpaddor på nätet som var så söta :) Du får lägga ut bilder på dem sen :)
    sommarnatt.blogg.se/2010/december/skoldpaddan-klar.html

Här finns den gröna...den andra har jag inte fotat ännu...
    Funderar dock på att göra magen och benen i olika färger. För det är ju typ bara magen som det lilla livet kommer att se o då kan det ju vara lite kul med någon kontrast kanske...

Vad tror ni om skalet + mage i en färg o ben, hals o huvud i en annan färg. 
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-01-21 12:26:36 följande:
    Hur ska du hänga upp sköldpaddorna sen, på något elastiskt snöre kanske? Jag har noll koll på hur man gör sånt
    Jag hade nog bara tänk trä något svart garn/tråd genom skalet kanske o sen genom sufletten o knyta fast...Funderar på om man ska köpa typ duschdraperiringar o knyta fast dem i så att de går att ta bort i fall man vill fälla sufletten... 
  • Sommarnatt2010

Jag bloggar oxå sommarnatt.blogg.se

Blir så sugen på att fixa bebisrum precis som ni andra, men iom att huset inte ens är färdigt än finns det inte en chans till att boa...Förhoppningsvis får jag vara pigg hela graviditeten så jag kan boa sista månaden. Målet är att flytta in helgen den 16-17 april Liten är beräknad till 24 maj =)

Inte för att vi kommer ha något bebis rum klart då...Liten får sova hos oss, Övervåningen ska vi fixa under hösten/vintern.  

• Sommarnatt2010

Måste bara fråga om det är någon som fått mer ont av att använda ett foglossningsbälte???

Här kommer en liten förklaring...
    Jag har en längre tid haft hugg i vänster skinka och även ibland i höger...Nu i veckan blev det lite för bra så jag ringde BM (min var inte där så fick prata med någon annan) Hon tyckte inte det lät som varken ichias eller foglossning..."men kom du in i morgon så får vi prata om det..."

sagt o gjort i fredags åkte jag dit...sa då att vi pratades vig igår...Hon bara "ja just det ja, det var du som skulle testa ett foglossningsbälte" försökte då förklara att vi skulle prata om vad det kunde vara. Hon sa då bara att vi testar detta först o sen får vi se...Lite paff gick jag där i från med ett sånt där bälte...

Igår hade jag det hela dagen, gjorde dock inte så mycket var på dop o efterföljande middag o sen var det mest bilåkande.

Idag har jag oxå haft det på mig..Varit ute o gått en långpromenad (har inte varit problem innan trots hugg utan bara fått gå med lite kortare steg) Tyckte nog det kändes lite bättre kunde trampa på mer o det högg inte något. Sen var jag iväg o handlade o så där...Men under eftermiddagen tyckte jag det gjorde ont med bältet så tog av det.

har under hela em/kvällen nu haft ganska ont i blydbenet, där jag aldrig haft ont innan. Känns ju så där bra att få mer ont av något som ska hjälpa.

Någon som varit med om liknande??? 

Funderar på att strunta i bältet o bara köra på. Kan ju bara vara så att jag helt enkelt inte hade ont i skinkan idag. Eller så får jag testa någon mer dag o fundera över vad som är värt. hugg i skinkan eller ont i blygdbenet...

Svar på tråden BF maj 2011