Fröken Löken skrev 2011-01-15 09:52:53 följande:
det där låter ju lite tokigt tycker jag! Överklaga och be din chef intyga att du har hård arbetsbelastning! Vet många som fått hp när de jobbat med små barn, just för bärandet osv.
Jag kommer iaf inte att få hp eftersom jag jobbar i förskoleklass. Men jag har semester att ta ut så jag jobbar vecka 15 ut sen har jag semester i tre veckor (så de röda dagarna blir gratis som nån annan skrev) och sen börjar jag ta av min mammapenning 9 maj.
Skönt att ha semester att ta ut..Jag jobbar som lärare och måste ta föräldrar dagar om jag vill vara hemma innan liten kommer...O så får det nog bli, jobbar troligtvis första veckan i maj sen går jag hem...
Det här med vagn löste sig plötsligt och lätt för oss i torsdags kväll. Ett tips om man vill köpa begagnat är att kolla blocket flera gånger om dagen...Dyker det upp något nyare till bra pris försvinner de med en gång. Min man hittade en ny Teutonia Mistral S för 4800 så vi körde 60 mil i torsdagskväll/natt för att hämta hem...
Vi gillar verkligen den vagnen då den har svängbara hjul fram och man kan vända sitt och liggdel på vilket håll somhelst + att handtaget är vändbart så man kan få de stora hjulen fram om det skulle vara extra mycket snömodd ute...testade denna vagn flitigt förra veckan då vi var på skidsemester tillsammans med min kusin som har en liten. Är helt såld o bara vänta till jag får börja använda vår på riktigt =)
Sen funderar jag mer på vad det är som verkligen MÅSTE inhandlas innan liten kommer lite kläder kanske, men annars är det väl inte så mycket eller är jag helt knäpp???