• bellbar
    EvaChristina skrev 2011-05-05 12:53:25 följande:
    Vad segt...

Jag har fem dagar kvar till BF och tänker ändå likadant. Inte idag heller...
    Ja, det går segt... Bebisen bökar på bara som vanligt, men inga onda sammandragningar/förvärkar ännu... Hade ändå på känn att det bebisen inte skulle komma idag enl bf dagen, men ändå hade man hoppats på det... he he.. så är det bara och vänta.. suck.. det är visst vanligt för förstföderskor att gå över tiden... men själv så hoppas jag att det inte blir +2 v iaf... skulle inte orka... huu... Glad
  • bellbar
    Kottemor skrev 2011-05-05 13:26:58 följande:
    hej på er. efter en väldigt intensiv och snabb förlossning föddes oskar.3100gr och 50cm lång. vi ligger på avdelning nu för haan mår så illa, alltså kräkilla.dom tror att det beror på den snabba förlossningen. han är underbart  söt kamn jag lova er. skriver på mobilen så det blir sådär, haha. skriver mer senare.
    stort grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • bellbar
    Jodi skrev 2011-05-06 10:10:20 följande:
    Den 3/5 kl 22.18 på kvällen (BF 1/5) kom vår lilla gosse till världen! Det började 2/5 på kvällen med att vattnet gick utan värkar, sen på natten satte det igång!
    grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • bellbar
    Kottemor skrev 2011-05-07 09:49:56 följande:

Tittar in lite snabbtoch bjuder på en bild på Oscar.
    Vi är hemma sen kvällen den 5/5, Oscar kräktes en del mitt på dagen och hans illamående förrsvann sedan. Barnläkaren tittade till honom igen och sa att det var OK att åka hem.
    Förlossningen gick så otroligt snabbt i slutet från 6 cm öppen - 10 cm och sen två krystvärkar på MAX 15 minuter - sen kom Oscar ut i raket fart! Så han blev helt enkelt "åksjuk" "förgiftad av snabbheten" kallade dom det därav sitt illamående.

Min kropp känns som jag sprungit 7 maratonlopp utan att ha vilat mellan... kroppen tar rätt mkt stryk av att föda så snabbt. Men det var väntat, så jag är inte förvånad egentligen

Här kommer en bild på vårt underverk!

grattis till ert lilla underverk :))
  • bellbar

I måndags natt/morgon 03:00 fick jag värkar som var både regelbundna och oregelbundna (fr 3-4 min upp till 5-7 min och tillbaka) fram till klockan 07:00 på morgonen den 9e maj blev det alltmer tätare och vattnet gick klockan 08:00 på morgonen (ringde förlossningen kl 7:50 - då värkarna var både regelbundna och oregelbundna, de tyckte jag skulle stanna hemma ett tag till - duscha - bada tills vattnet gått) men så ringde jag dem igen efter att ha lagt på luren och ja... det kändes som att jag ville bara gå på toaletten hela tiden och det var jobbigt att hålla i sig. Åkte ilfart in till förlossningen klockan 8.40 och (skrev på förlossningsbrevet att jag inte ville ha EDA - men ändrade mig när jag var där på plats) och koncentrerade mig hela tiden.

Pratade inte så mycket med barnmorskorna bara för att jag hade regelbundna värkar. Dom kollade och vart chockade till och med jag (för att vara förstföderska) (!), redan öppen 7 cm vid 8:50 och som vanligt ville jag bara gå på toaletten (göra nummer 2, alltså), klockan 8:15 kom EDA läkaren. Gissa om att jag blev överlycklig då - jag blev alltmer irriterad när dom gjorde sina pliktiga frågor till mig (om allergi och allt annat) (ville ju ha EDA på en gång, he he) och koncentrerade mig genom värkarna. Sade ifrån, ville göra nummer 2 igen - säkert har jag sagt det många gånger sedan jag kom in. Dom tipsade lustgasen, ville ej ha eftersom jag fick ju regelbundna värkar - så kunde jag självklart inte tänka på lustgasen. Läkaren höll i sprutan och väntade... men då sa jag helt plötsligt, måste krysta måste krysta..ville bara liksom "bajsa!", ha ha...

Barnmorskorna kollade och sa det är bara att krysta! Jag blev överlycklig och klockan var 8:25 då kunde jag krysta 7 gånger och det hela tog 9 minuter och vår älskade Leon kom till världen kl 8:34! Snabb förlossning anade vi aldrig, att vi skulle uppleva en sådan... och att lillkillen hade så bråttom! BM var chockade och pratade hela tiden om det efteråt, ha ha...  Äntligen är allt över och vi är så lyckliga! Bild kommer senare när jag fört över alla bilder till datorn...

• bellbar

Herregud, nu ser jag att jag är konstig med alla siffror (spec. tider)... Jisses... Jag åkte in klockan 8:40 och fick börja krysta klockan 9:25 och Leon kom ut 9.34, inte 8:25 och 8.34! :D

• bellbar
    jakeline skrev 2011-05-13 16:58:55 följande:
    grattis! låter som en rätt skön förlossning snabb och bra!  
    Ja, helt otroligt faktiskt! Vi alla vart chockade och kunde inte smälta in förrän efter två dagar...  :)
  • bellbar
    ingra skrev 2011-05-13 17:11:45 följande:
    Hahahh. såg att de va lite roliga klockslag men vad gör de när man fått världens finaste present =)
    Grattis....
    //
    Ingela
    Hahaha... Man blir helt snurrig Tungan ute
  • bellbar
    Fröken Löken skrev 2011-05-13 17:39:52 följande:
    Grattis barbabelle!! :) vilket häftig upplevelse! Ett tips är att se till att prata om det med någon och bearbeta det som hänt om du känner att du behöver det... En kompis till mig hade det jobbigt att tag efter när allt sjunkit in och hon landat efter allt, det behöver ju absolut inte vara så för dig men bara ett råd på vägen! :)
    Tack!
    Även tack för rådet! Nu mår jag bättre, mycket bättre än för några dagar sen... Vilket är rätt skönt!
  • bellbar
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-05-14 09:56:58 följande:
    barabelle
    Grattis till Leon!{#emotions_dlg.flower}
    Tack!
  • bellbar

Tack för alla gratulationer!

Idag är våran Leon 1 vecka gammal! Jisses, vad tiden går så fort!
    Det har gått och går fortfarande bra med honom. Han är så ljuvlig, och jisses säger jag bara - att jag bara gråter för det minsta lilla och för ingenting!!! Hormonerna har blivit alltmer  värre!!!

Idag bestämde vi att Leon ska heta Alexander i andra namn.
    Min man heter Sasa och det är en förkortning av Aleksandar.
    Så blir det Alexander istället för Aleksandar. Imorgon skickar vi iväg pappret till Skatteverket, skönt att få det avklarat!

Saso 87: Grattis!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BF maj 2011