• bellbar

BF maj 2011

Fick världans ont i magen i lördags kväll och det pågick länge ända tills idag imorse - fy vad det gjorde ont! SkrikandesMagknipet som jag fick uppleva för första gången... Gjorde allt för att minska förstoppningen eller vad det nu var för något. Drack massa vatten, åt katrinplommon, åt allt som skulle sätta igång tarmarna... Men är tacksam för tips ifall det skulle dyka upp igen någon gång framöver... Fick magknipet från julmat, tror jag... åt för mycket, haha... fick väl en läxa... :) Obestämd Idag mår jag mycket bättre... hm...

• bellbar

vi ska äta potatisgratäng i ugn med kycklingfileer och så svampsås till det. samt vitlöksbaguette.
    pannacotta med färska bär som efterätt. mums!! Tungan ute
    vi firar hemma hos mina föräldrar, vi tar bara det lugnt och så. Glad

gott nytt år!! Skål

• bellbar

jag undrar om ni har fått magknip under graviditeten? jag har nu fått för 2a gången på kort tid, första var förra helgen och nu händer det igen och det är såå irriterande... Obestämd  jag äter och rör på mig som vanligt ... bebisen busar för fullt därinne som vanligt... ingen skillnad, men bara magknipet eller så blir magen hård ibland att det känns oebhagligt... kan det  vara sammandragningar också?? hmmmm....

hur gör ni för att få bort magknipet, dricka massa vatten, katrinplommondricka?? eller?? jag äter allt som är mörkt dvs fullkorn och som har bra fiber... ej vitt t ex bröd - för då får jag ännu mer magknip av det!

tacksam för tips och hjälp hur jag ska undvika fler kommande magknip framöver!!

• bellbar
    jakeline skrev 2010-12-31 19:50:01 följande:
    om det är sammandragningar, vilket det mycke tväl kan vara, så är det bästa att ta det lugnt. Matvanor och sådant har väl egentligen inget med det att göra. 

HÄr har vi precis ätit Fondue och bakad potatis är smällmätt! Magen växte minst en size... :P  
    Det är väldigt märkvärdigt om det är sammandragningar eftersom jag tar för det mesta lugnt?
    Eller så kan det vara halsbränna fast det inte bränns i halsen utan i övre magen istället??
  • bellbar
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 12:07:13 följande:
    barbabelle
    om det är sammandragningar så bör du väl ta det lite lugnare, för då brukar det bli bättre, i alla fall är det så med mig.

om du är hård i magen så finns ju katrinplommon och all bran flingor med mycket fibrer i eller havregrynsgröt, men jag har märkt att det hjälper mest och snabbast är glass med chokladsås och maränger.

Ja nu är det bara ca 4 månader kvar till våra elvor kommer, jag tror också att tiden kommer gå så fort, spännande och roligt!
    jag har tagit ner alla bebiskläderna här och lagt in i garderoben som bebis ska ha. så söööta bebiskläder som vi har kvar från våra äldre barn
    vi har ju redan allt, bilstol, skötbord osv...det är skönt!
    ja, det är märkkligt om det är sammandragningar eftersom den senaste tiden har jag tagit lugnt för det mesta... så kanske är det halsbränna fast det inte bränns i halsen utan i övre magen istället? hmm ...

jag har katrinplommon och all med fiber i och havregrynsgröt härhemma som jag äter flitigt... intressant det där med glass, chokladsås och maränger :) jag äter gärna inte glass eller med mycket sött i - det är nog bara för att suget inte dykt upp efter all sötma... men kan pröva mig fram med glass om det dyker upp igen och se hur det går :) har iaf provat med fil och mjölk, det blev bättre, men jag vet inte om det var från fil eller mjölk.. eller om det gick över bara så där...

ja, samma här, 4 månader kvar till för oss med :) men har inte ens inhandlat saker /kläder m.m ännu... men det får jag göra sen :) det lär bli mycket då det är  vårt första barn... hehe
  • bellbar
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 12:08:01 följande:
    har ni köpt något till bebisen?
    nä, har inte ens börjat med det där ännu.. inte ens saker heller...
  • bellbar
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 21:11:06 följande:
    barbabelle
    filmjölk är ju bra för magen och kan sätta igång magen. Men mjölk är ju stoppande och gör så att man blir hård i magen.

Kickeree
    vilken fin bild och fin mage du har!

jag hade velat köpt lite nya bebiskläder, men jag vet ju inte könet.... så får se hur det blir men kanske hittar något på rean ändå...
    Jag har druckit en del filmjölk och det har hjälpts en del. Tack för tipset iallafall! :)
  • bellbar

Har gått upp 4,5 kg och går in i vecka 24 imorgon. Känner sparkar och buffar mer för var dag som går. Det är såå underbart! Har moderkakan i bakvägg.

Just nu sparkar/busar bebisen i magen ;)

På sistone har jag haft ryggvärk, om jag ligger på sida alltför länge t ex på nätterna så får jag ont i nedre ryggen och inte ens hjälper det, om jag använder kudden mellan benen. Till en viss del hjälper det från början men sen är det off... Har ni det också eller har ni varit med om det tidigare???

• bellbar

Men när jag står eller går eller sätter mig på en stol/soffa så har jag itne ryggvärk... enbart när jag lägger mig...

• bellbar
    jakeline skrev 2011-01-06 20:26:54 följande:
    ligger jag på rygg får jag ont i ryggen, men på sidan går det bra, med en kudde mellan knäna. prova att lägga en kudde under höften... hade det på slutet förra gången. 
    Det där med att lägga en kudde under höften har jag inte tänkt på... får testa det ikväll när jag ska lägga mig...
Svar på tråden BF maj 2011