FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 12:07:13 följande:
barbabelle
om det är sammandragningar så bör du väl ta det lite lugnare, för då brukar det bli bättre, i alla fall är det så med mig.
om du är hård i magen så finns ju katrinplommon och all bran flingor med mycket fibrer i eller havregrynsgröt, men jag har märkt att det hjälper mest och snabbast är glass med chokladsås och maränger.
Ja nu är det bara ca 4 månader kvar till våra elvor kommer, jag tror också att tiden kommer gå så fort, spännande och roligt!
jag har tagit ner alla bebiskläderna här och lagt in i garderoben som bebis ska ha. så söööta bebiskläder som vi har kvar från våra äldre barn
vi har ju redan allt, bilstol, skötbord osv...det är skönt!
ja, det är märkkligt om det är sammandragningar eftersom den senaste tiden har jag tagit lugnt för det mesta... så kanske är det halsbränna fast det inte bränns i halsen utan i övre magen istället? hmm ...
jag har katrinplommon och all med fiber i och havregrynsgröt härhemma som jag äter flitigt... intressant det där med glass, chokladsås och maränger :) jag äter gärna inte glass eller med mycket sött i - det är nog bara för att suget inte dykt upp efter all sötma... men kan pröva mig fram med glass om det dyker upp igen och se hur det går :) har iaf provat med fil och mjölk, det blev bättre, men jag vet inte om det var från fil eller mjölk.. eller om det gick över bara så där...
ja, samma här, 4 månader kvar till för oss med :) men har inte ens inhandlat saker /kläder m.m ännu... men det får jag göra sen :) det lär bli mycket då det är vårt första barn... hehe