Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

tryckte på fel knapp Skäms men dessa gobitar kan man inte motstå!!!

Kommer att använda mycket rött oavsett vad det blir!!

• Fröken Löken

Tack för komplmangerna!
    Jag virkade med restgarn jag hittade lite här och var... men om man utgår från allt det som är svart på filten så går det åt ett och ett halvt nystan i alla fall. Tippar på ett nystan per färg sen. Bättre att köpa för mycket än för lite!!!
    Jag virkade med nål 5½

Jag har också förfasats över priserna på bharna som ser vettigfa ut, denna ramlade jag över på Lindex rea igår! Halva reapriset ovh så ver det en såndär Svegmark eller vad de heter och det är ju ett ganska "erkännt" märke :)

• Fröken Löken

hej alla!

Jag har inte heller varit inne på ett tag, har haft mycket kvällsgrejs på jobbet och pluggandet har tagit en del tid med :/
    Sen planerande jag "hyss" till en kompis 30 årsfest som gick av stapeln i lördags, blev riktigt lyckad måste jag säga!! Orkade dessutom vara med från fyra på em och hela kvällen utan att däcka... he he... men vid tolv kände jag att NU VILL JAG HEM!! Somnade nästan ståendes!

Hur som helst så tackar jag vetenskapen något innerligt för att de kom på detta mirakelmedel LOSEC!!!!!
    Grym halsbränna som inte ville ge med sig vad jag än provade för huskur och igår var jag inom apoteket och fick tag i detta fantastiska medicamente!! på en timme var allt väck och idag har jag svävat på små moln och kunnat ANDAS!!!!

Ikväll blir det vattengympa!! Ska testa det för första gången, egentligen skulle jag testat förra veckan men min kompis fick förhinder! Det ska bli mycket spännande att se vag kroppen och bebis tycker om detta!! Flört

• Fröken Löken

Ja Losec är en befrielse!! Det är nog Mups, fast de heter inte så längre... 20 mg tror jag det var... de varar i 24 timmar och allt är som bortblåst sen en timme efter jag tog första tabletten!!! SÅ SKÖNT!!!
    Det är 7 tabletter i förpackningen så jag tänkte jag skulle ta dem som en kur nu och sen avvakta och se, annars kan man ju köpa och ta enstaka vid behov!

Rekommenderas starkt!

En annan rekommendation är VATTENGYMPA!
    Gud vad smidig  och smärt man känner sig ;)
    Det funkade jättebra med mage och allt, det blir att köra så länge man orkar fram till förlossningen och sen börja igen (om det funkar med amningen) till hösten så att man får röra på fläsket lite, känner mig inte ett dugg sugen på att ställa mig på ett gympgolv och stussa runt ;)

Är det någon mer än jag som har knas med familjeliv-appen till Iphone? Min funkar jínte längre, har tagit bort den och laddat ner den igen säkert 20 gånger och funkar fortfarande inte :(

• Fröken Löken

Jag ska gå hem den 19 april, BF 9 maj! Jag har sem att ta ut och börjar ta fp BF-datumet! Jag tycker det ska bli jätteskönt att gå hem och anser att det är bara jag som kan avgöra hur länge jag vill jobba och ingen annan har att göra med hur jag förvaltar min tid innan förlossningen! Vi är alla olika!
    Finland verkar vara bra att bo i!!! Vilket fint paket!

Får ni något extra från er arbetsgivare? Jag får 10% av min månadslön • fem månader och så skatt på det utbetalt som en klumpsumma när barnet är fött. Kanske man kan spara in lite fp dagar där :) jag vill gärna vara hemma till aug -12 men vet inte om dagarna kommer att räcka för att vi ska få ihop det ekonomiskt... Vi får prova oss fram!

Nä nu lockar sängen, se om man kan få sova ordentligt inatt, hade ont i höfterna och fick vända mig hela tiden natten till idag, kan det vara foglossning??

• Fröken Löken

Min Lill* lever också om dagarna i ända!! Nu kan jag tom känna sparkar om jag står still och ska ex hämta kaffe :)
    Kvällarna när jag lägger mig är det värsta hålligång! Skönt att veta att den finns där, är supernojjig över att nåt ska gå fel!!
    Några gånger har liten fått in fullträff på blåsan så att hela jag spritter till... Då undrar kan om den försöker ta sig ut ;)

Jag har börjat få jätteont i "skinkorna" ocha har det när jag stått och gått mycket eller ska böja mig å så... Känns allmänt jobbigt! Kan det vara foglossning? Har ont i höfterna med. Ska till Bm på fredag så får se vad hon säger!

• Fröken Löken

Jag har också gratisversionen men funderar på att köpa den andra med! Jag har via lärarförsäkringar eftersom jag har allt annat där!
    Var hos BM idag, sf 27 vilket var precis ovanför normalt och Hjärtljuden låg på 135 den här gången, innan har de legat mellan 150-160. Lill*n kickade till mikrofonen flera gånger ha ha!!
    Allt såg med andra ord bra ut!!

Werkestam! Hoppas allt löser dig och att det går bra för er! Även om man längtar vill man ju inte att den ska komma riktigt än! :)

• Fröken Löken

Jo just det! Ni som har erfarenhet, vilka kvaliteter ska man tänka på vid valet av skötväska? Och herregud vad dyrt det är om man vill ha en som ser lite vettig ut! ;)

Tänker också samma om skötbord, funderar på att köpa det vita med böljande kant längst upp som Ikea har! Jag tänker lite vad som är mest praktiskt, lådor eller hyllor eller trådbackar...

• Fröken Löken

Visst är det härligt när man kan fynda så!!
    Själv har jag varit i Kosta idag på Kosta outlet!! Jisses vad man kan få mycket för pengarna! Kanske mer i Ullared men här snackar vi POP och Lundmyr med minst 30-50% rabatt!
    Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om märkena i sig men ändå... ;)
    Jag kan verkligen rekommendera ett besök dit, glöm inte ta med STORA plånboken! ;)
    Hittade också skötväskan som tipsats om! Det blev den svarta med mönster av hjärtan mm!! Och helt plötsligt kostade den 49 kr! Ingen aning varför men jag tackar inte nej! ;)
    Helt klart nöjd med denna dagen fast jag är helt totalt slut och benen känns som bly!! :)

Svar på tråden BF maj 2011