Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Ninnalilltroll: Stort grattis till er! Vilken tur att allt gick bra ändå!
    Välkommen till bebistråden sen! :)

Valborg här blir också lugn! Vi bor bara 100 meter ifrån där elden ska va så det lär ju bli high life utanför men vi håller oss på behörigt avstånd den här gången!
    Mina systrar och deras familjer kommer hit på grill och bebisgos! :)

• Fröken Löken

Cassie: lycka till med ks! Ville ju inte ha ks men fick ju det ändå då lillan låg i säte. Såhär i efterhand var det inte så farligt ändå!
    jag har knappt känt av såret alls, det är mer eftervärkarna som gjort ont och det har man ju oavsett!
    Klart att såret gör sig påmint, speciellt när man ska resa sig och så men återhämtningen för min del har gått otroligt snabbt tycker jag!
    Nu såhär två veckor efter så kliar såret mest och jag får bara "ont" om jag ex gått en längre promenad el så!

Det kommer att gå jättebra!
    Många kramar till er!! :)

• Fröken Löken

Kottemor och Cassie! Stort grattis till era små prinsar! Vi ser fram emot att få ha med er i bebistråden!! :)

• Fröken Löken

Åh nu börjar det bli massor av små underverk!! :)
    Grattis till er alla!
    Vår lilla rumpnisse blir tre veckor idag! Känns som att hon kom igår fast ändå att hon varit här för alltid :) märkligt!!

• Fröken Löken

På min mammas sida, ända från gammelmormor, har trenden varit små barn (någon enstaka över 3 kg) och gärna två, tre veckor tidiga och ja, det stämde även på mig! Snuttan kom 23 dagar tidigt, lixom mig och min äldsta syster och vägde 2620, drygt 100 gram mindre än mig. Så jag förväntade mig inte mycket annat ;)

Grattis (igen) Neith!! ;)

• Fröken Löken

Ingra! Köp Losec istället om halvdäcken är så ihållande! Det är högre makters gåva till gravida kvinnor kan jag lova! Det är absolut värt det och de håller i 24 h!
    Jag provade alla huskurer och inget bet på mig men prova:
    Tugga på sötmandel
    Lös upp bikarbonat i vatten, typ 1 tsk i ett halvt glas
    Drick mjölk
    Tugga på knäckebröd utan nåt på

Lycka till!!

• Fröken Löken

Det ska stå halsbränna inte halvdäcken!! Ha ha!!! Jädrans självstavningsfunktion på telefonen!! ;)

• Fröken Löken

Grattis barbabelle!! :) vilket häftig upplevelse! Ett tips är att se till att prata om det med någon och bearbeta det som hänt om du känner att du behöver det... En kompis till mig hade det jobbigt att tag efter när allt sjunkit in och hon landat efter allt, det behöver ju absolut inte vara så för dig men bara ett råd på vägen! :)

• Fröken Löken

Grattis Werkestam till fina Vilde!

Skulle precis oxå skriva att vi oxå har en sån filt från Ullared :) för det är väl den med en liten elefant nere i hörnet? Agnes har också en sovpåse i samma mönster :)

• Fröken Löken

Lycka till alla som kämpar med sina värkar!

Grattis till alla nyblivna mammor!

Många peppande kramar till er som fortfarande väntar på tecken!!!!! :)

Svar på tråden BF maj 2011