Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Det är i gott skick, har grejerna hemma... Inget sönder el så annars hade jag inte velat ha det.
    Tycker det är så svårt när man ska säga ett pris själv, man vill ju fynda men inte verka snål om ni fattar vad jag menar!?

Men runt en femhundring är nog rimligt! Tack för er hjälp! :)

Nu är det bara skötbädd kvar sen är allt stort fixat! :)

• Fröken Löken

Min bebis har också lugnare perioder och jag känner också efter väldigt mycket!! Idag har den knappt gjort sig hörd alls!
    Men det är säkert så det ska va!

• Fröken Löken

Nej tredje trimestern är verkligen ingen dans på rosor och då finns det dom som har det värre än mig!
    Jag har också samlat mkt vatten och händer och fötter känns som stora ballonger!! Jag får också ont i fötterna bara jag går eller står en liten stund, stödstrumpor har jag använt ett bra tag, nästan slitit ut ett par redan :/ dålig kvalité kanske? ;)
    Jag tror vi fixar detta galant ändå, som sagt det är ju inte lång tid kvar i jämförelse med vad vi har bakom oss!! :)
    Nähäpp... En stund på soffan sen är man "fit for fight" igen ;)... En stund iaf!!

• Fröken Löken

Jag blir kokt på FK!!!!! Mina uppg ligger ju inne precis som de ska men sambons stämmer inte!! Vi vill ju inte att de beräknar fel årsinkomst!!!! Det finns ingen blankett man kan beställa via hemsidan heller så då antar jag att man måste ringa! Inte undra på att det alltid är telefonkö om man måste ringa såna skitärenden!! Grrrrrr.....

• Fröken Löken

På deras hemsida kan du räkna ut olika alternativ! Det har jag gjort och insett att det blir tufft :(
    Den 9/5, bf, kommer jag att börja plocka ut min fp. Jag kommer att vara hemma till 1 aug -12 (om allt går som planerat) och då kommer jag att plocka 4,5 dagar i veckan och sambon tre halvdagar. Detta för att vi ska klara ekonomin och att han ska kunna ta ut sina dagar, vilket är i princip omöjligt annars...

• Fröken Löken

Du behöver inte ha bank-id för att räkna, men det underlättar ju, speciellt om du tänkt sköta fp via nätet!
    Sambon fick hem sina papper idag! :)

• Fröken Löken

Vecka 35 idag :)
    Shit va tiden bara springer iväg!!
    Ligger på soffan i personalrummet, känner mig inte riktigt kry! Tycker det är svårt att veta om det är nån sjuka eller om det är graviditeten... Har iaf ont i musklerna och lederna, är frusen och känner tryck i huvudet... Vill bara sova typ :(
    Hoppas att det bara är nåt tillfälligt!!

Jag har en kollega som rent ut sagt är sjuk i huvet!!!! Ser verkligen fram emot att få slippa jobba mer ihop med vederbörande NÅGONSIN igen!!! Jag sa det till min sambo att det är fan inte klokt att man längtar från jobbet, då är det nåt som är fel! Klart att man längtar till att gå hem för att man får en liten men tycker ändå att det borde kännas sorgligt att lämna jobbet, vilket det INTE gör!!! USCH!!!! :(

• Fröken Löken

Fy vad jag känner mig helt slut!!
    Var hos BM igår, bebis ligger långt ner med huvudet men är inte fixerad än :)
    Då är det alltså lilla rumpetussen som pressar mot vänster revben :)
    Fick förlossningsplan att skriva med, har tänkt ganska mycket på det faktiskt!
    Vi har bestämt oss för att bada tillsammans sen vill jag försöka köra på de naturliga metoderna först, massage, akupunktur, avslappning och andning. Lustgasen får de självklart hiva fram :) jag vill också testa de där sterila vattenkvaddlarna, har fått lovord av en kvinna jag litar väldigt mycket på! Men ligger jag sen där och skriker efter smärtlindring eller om de anser att det behövs får de självklart ge mig vad som krävs! Men jag vill också testa mina gränser :) som någon annan sa så får vi uppdatera här efter och se hur det gick med facit i hand ;)

Två veckor kvar att jobba nu, har samlat så mycket vatten nu så det ska bli skönt att få vila och inte hela tiden behöva vara på alerten och gå och springa mycket!

Svar på tråden BF maj 2011