JosefineK skrev 2011-01-12 16:29:46 följande:
Tjejer, àr det nàgon mer àn jag som bòrjat fà ont i ryggen eller under revbenen?
Sitter och liiider pà jobbet fòr de senaste dagarna har jag jàtteont i hògra sidan av ryggen, precis under skulderbladet/bh-bandet och under sista revbenet pà hòger sida. Det àr en molande och brànnande vàrk liksom. Sjukt obehagligt. Det àr bara nàr jag sitter ner en làngre stund (vilket jag gòr pà jobbet typ heeela dagen tyvàrr) Kànner i princip inget alls nàr jag stàr, gàr eller ligger ner. Det spelar ingen roll hur jag sitter, testat med kuddar bakom ryggen, justera ryggstòdet etc. men det hjàlper inte alls...
Nu fàr jag igen fòr alla gànger jag skrutit om att jag màr sà braaaa och har iiiiiinga graviditetsymptom alls...

Har samma problem. Får ont mellan skulderbladen och även högt upp i magen. Har också ett jobb där jag sitter mycket (i princip hela dagen).. Det känns ju bättre när man står upp, men känner mig lite öm även då. När jag ligger i sängen och ska sätta mig upp så gör det väldigt ont ibland.
Trodde det skulle vara bra med ett stillasittande jobb under graviditeten, men nu vete tusan. Har ju iförsig haft problem med foglossning från och till sen tidigt i graviditeten, så jag hade nog haft ont oavsett.