skalbagge skrev 2011-03-28 16:07:09 följande:
Någon som har koll på det här med föräldrapengen? hur många dagar kan jag ta ut i veckan om jag vill vara hemma till och med juli eller augusti 2012? Pappa vill sen också vara föräldraledig sen till iaf januari 2013.
Hur i h-vete vet man hur man ska räkna, sliter av mig håret snart blir helt GALEN på FK hemsida som inte hjälper mig det minsta!!!
har du bank-id så du kan logga in? Då är det lättare att räkna och ha sig, jag gjorde det för ngn dag sedan.
Mannen kommer skriva över sina dagar på mig (utom dom 60 som är öronmärkta till honom), jag kommer plocka 4 dagar i veckan tills barnet är 1 år. Efter barnets 1 års dag måste du plocka ut 5 dagar i veckan för att skydda din SGI.
Jag kommer begära FP från 2 maj 2011- 1 sept 2012, kommer då att ha ca 40 dagr FP kvar för att kunna ta ut när man behöver tills barnet är 8 år.
När du har plockat ut 180 SGI dagar (vanliga dagar) kan du börja blanda in lägsta dagarna (180 kr/dagarna) Dessa kan du med fördel ta ut på helgen, så du utnyttjar dom. För vem har råd att gå hemma vardagar för 180

Sjukt låg ersättning har dessa dagar....
Svarade nog på lite mer än du ville veta, men jag kom in i ett stim, haha!