skalbagge skrev 2011-04-25 12:28:14 följande:
Nej inga regelbundna värkar men har haft oregelbundna och ganksa smärtsamma i natt. Var på återbesök idag igen för att göra alla prover. CTG och ultraljud visar på att lillen mår prima men mitt blodtryck är fortfarande högt men har inte ökat mer sen sist vilket var bra 140/90. Läkaren gjorde en hinnsvepning idag också så jag hoppas på resultat. Jag var bara öppen 1 cm och tappen är tydligen 4 cm, när jag frågade om man kan säga ungefär när bebis kommer av det resultatet så svarade hon "nej, han skulle lika gärna kunnna komma idag som vecka 42". Suck, suck, suck jag pallar inte att gå över tiden, nu får det sätta fart tycker jag.
Men Kottemor jag tycker du ska ta ditt blodtryck på allvar, läkarna är ju jättenoga med att följa upp mig och bebis regelbundet pga mitt blodtryck och för att jag har flimmer. Jag har inte heller huvudvärk och inte protein i urinet men de vill kolla mig hela tiden ändå. Jag var ju inne i tisdags, lördags och nu idag.
Vad skönt att dom har sån koll på dig. Är det till förlossningen du åker på koll? Hoppas att hinnsvepningen idag kommer att göra nytta, trist att behöva höra att det kan dra ut på tiden. Jag hoppas verkligen inte att det blir så för dig!!
Anledningen till att jag inte åker in är att jag kände att min BM inte gjorde någon stor grej av mitt blodtryck.. hon var mer lite "ja, det är högt men ingen direkt fara än" Därför känns det så konstigt att jag ska jaga upp mig... jag är lite dum och har svårt att söka hjälp om det inte är solklara symptom. Hon är lite hårdhudad och jag tror att man måste må riktigt dåligt för att hon ska säga till en att söka hjälp.. Önskar att jag valt en annan BM, men det är sådags nu
Men jag tror att jag ringer BM imorgon och ber om att få komma dit och kolla trycket och urinen igen, kanske kan hon kolla om det har hänt ngt på tappen också.
Hon tyckte liksom att det räckte att kolla mig en gång i veckan om det inte tillkom fler symptom.. jag förklarade precis hur jag kände, högt blodtryck, huvudvärk, och flimmer (dock ej flimmer dagligen) Känns som det är min BM som har gjort att jag inte tar det på allvar... Jag känner egentligen mig lite rädd...
Jag själv tycker att trycket är högt.. och när man läser vad du har så får man ju det bekräftat att det anses som högt utav andra BM & läkare.