• maj09

BF maj 2011

Jag är också sjukt sugen på pizza......

• maj09

Vi har också köpt ett hus! Känner mig så lycklig för det! Lillan kommer att få ett eget rum och liten i magen kommer redan att ha ett eget rum när h_n kommer till jorden. Det ska bli så skönt med en egen trädgård som de små kan springa runt i. Vi har tillträde den 15 december! =)

Just idag känns det bättre med mitt illamående också. De senaste dagarna har jag mått för j-igt... Det kommer krypande om eftermiddagarna. Hoppas det håller sig borta idag!

• maj09
    tove83 skrev 2010-10-05 19:50:47 följande:
    blev super glad idag över ett telefonsamtal!!!

min stora syster ringde och berättade att jag ska bli moster,det ska du med svarade jag henne då!!haha så jäkla skoj,vi har skojat att vi ska vara latte morsor tillsammans=)

hon ska ha runt 28:e april och jag ska ha i runt 11:e maj

så nu vet jag vad hon och jag ska göra till våren/sommaren!!!
    Härligt! Grattis! Min dotter fick en kusin 6 dagar innan hon kom till världen.. =)
    talare skrev 2010-10-05 14:45:29 följande:
    grattis till huset!
    Tack så jättemycket Talare!
  • maj09

Var glada att ni inte känner så mycket! Jag är inne i värsta illamåendeperioden nu. Är bara i vecka 8 (7+4), bf 25 maj. LÄNGTAR tills jag inte mår illa längre. Med min första mådde jag som värst v. 9-11 så det kanske blir ännu värre. Då tror jag inte att jag fixar att jobba - även om jag inte var borta från jobbet en enda dag förra gången jag var gravid. De tunga känslorna förstärks lite när man har en liten hemma tycker jag. Det går ju inte att bara lägga sig på soffan.

Jag längtar tills de härliga veckorna kommer! Tyckte att det var så fint att vara gravid under den andra trimestern förra gången!

• maj09

Väger bara 57 kg på 173 cm. Men jag har också redan en bulle på magen. I vecka 8! Jag kan inte ha mina vanliga kläder på jobbet. Förra gången berättade jag om graviditeten i vecka 21 (!) på jobbet. Den här gången tror jag att jag ska säga det runt v. 15. Det kommer inte gå att dölja magen längre än så.

• maj09
    Jean skrev 2010-10-08 11:43:43 följande:
    Jaha ar ocksa i vecka 11 och har matt mycke battre denna vecka, har varit hemma fran jobbet ett par veckor for jag matt sa illa men i morgon bitti ska jag tillbaks och hoppas sa pa de basta. Uppladdad med frukost och lunch och massa snack om de behovs. =) De kanske stammer da om de ar manga som borjar ma battre i vecka 11 nar man vant sig vid dom harliga hormonerna. Men visst kanner man ibland hur illa maendet ar nara men inte lika illa.
    Nu ar de bara 11 dagar kvar till min 12 veckors ul sen kan vi beratta for alla!!! Nedrakning pa allvar nu. =)
    Min man har aven lyckats kopa en familjebil fran andra sidan landet som ska hamtas om allt gar som de ska efter ul. Sen blir de hem till svarforaldrarna i en stor kombi... Haha... Undra vad reaktionen blir. De syns ju redan lite pa magen sa jag far val satta pa mig en jatte tajt troja och sedan kliva ur bilen. =)
    Langtar langtar Hjärta
    Längtar också! Vi ska gifta oss om tre veckor. Då ska vi berätta för alla!
  • maj09

Är i vecka 9 och jag känner mig också halvdöd under eftermiddagarna och om kvällarna kan jag inte stiga ur soffan. Har också en riktig gravidmage redan. Men lillan bröjade magen synas i vecka 18! Med första barnet berättade vi om graviditeten i v. 13 för föräldrarna men igår kunde jag inte hålla mig - utan berättade för mamma och pappa.

Har sjukskrivit mig idag för att vila och ta igen mig lite... Under den första graviditeten var jag inte borta en enda dag från jobbet. Nu bara fixar jag det inte när jag har en liten som springer runt när jag har kommit hem från jobbet.

Men hur är det? Har man rätt att lämna sitt barn på dagis och samtidigt sjukskriva sig? Jag har faktiskt inte kollat upp reglerna. Idag var det bara ett måste. En sextonmånaders är det ganska mycket spring i benen på (vilket givetvis är helt underbart, men samtidigt energikrävande...).

• maj09
    Sofi 79 skrev 2010-10-13 12:26:31 följande:
    Självklart får du ha barnet på dagis om du är hemma och är sjuk.
    Det man inte får göra är att vara hemma för vård av barn (som ju ger ersättning från första dagen) och samtidigt lämna barnet på dagis. Men det säger ju sig självt.
    Om man är föräldraledig och blir sjuk får ju den andra föräldern ta ut tillfällig föräldrapenning för att ta hand om barnet tills den andra är frisk igen.
    Jag tänkte nästan att det måste vara så. Man kan ju inte ta hand om sitt barn om man måste ligga på toalettgolvet halva dagen. Det kommer att innebära en stor ansträngning att hämta på dagis i eftermiddag.
  • maj09

Jag är 35 år och ska bara göra vanligt rul i v. 18. Allt gick så bra med min första lilla tjej för ett år sedan och enligt min BM så är inte KUB-testen helt tillförlitliga. Kanske tar jag det hela med för mycket ro men jag känner att jag har oddsen med mig för att allt ska gå bra. =) 

Svar på tråden BF maj 2011