• maj09

BF maj 2011

FruganH skrev 2011-04-07 23:52:33 följande:
    Senaste nytt.
    Ingen bebis än. De satte in en BARD-kateter vid 11 som togs ut vid 22. Men bebisen låg fortfarande med huvudet högt och en hand ner mot livmodertappen så dom ville inte ta hål på hinnorna. Eftersom mina värden inte försämrats ytterligare under dagen och jag sovit dåligt och var supertrött så slutade vi och bebisen får en chans att ändra läge tills imon.
    Så med smärtstillande och lite sömntablett så hoppas jag kunna få en natt med hyfsad sömn.
    Så det blir nya tag imorgon istället om det hela inte kommer igång nu under natten pga alla retningar idag.
    Väntar med spänning på mer info! Varmt lycka till!
  • maj09

Jag har lite namnpanik. Det gjorde att inte jag kunde sova inatt. (Smart att ligga och fundera på det och vara halvdöd hela dagen idag!) Vi har skrivit en lista med inte mindre än 35 namn (inklusive andranamnsförslag). Mina absoluta favoriter tycker inte mannen om och jag gillar inte hans förslag så mycket. Det finns i alla fall inget solklart namn. Vad skönt det måste vara för er som vet vad barnet ska heta. Är det någon mer som inte vet om vad liten i magen ska heta? Sist hade vi tre flicknamn och ett pojknamn med oss till förlossningen och bestämde oss direkt när vår bebis kom ut. Fyra namn var lite mer lagom att förhålla sig till. Nu får vi väl kanske vänta och bara gå på vad den ser ut som...

• maj09
    jakeline skrev 2011-04-09 12:23:47 följande:
    vi har äntligen lyckats enats om två tjejnamn och två killnamn. Men det var jätteknepigt med killnamn innan jag kom på dessa vi har nu som maken faktiskt också gillar. Tjejnamnen har hängt med sen sist så de var ju "lätta". Vi vet ju inte vad det blir och jag tycker iaf inte att man kan helt bestämma sig för ett namn innan man vet vad det är för filur som tittar ut, även om man nu skulle veta vad det blir för kön. 
    Får jag fråga vad det är för namnförslag? Inte för att vi behöver fler men jag blir så nyfiken..

Jag har ett jag verkligen älskar som jag kanske får kämpa lite för...
  • maj09

Åh Fröken Hanna! Så underbart! Stort grattis!

Dags att skapa en ny tråd för våra underverk?

• maj09
    jakeline skrev 2011-04-10 06:49:40 följande:
    var det pojk eller flicknamnen? :P Vi har hämtat inspiration från litteraturen i alla fall. Och så ska det så klart matcha Éomer som kommer från Sagan om Ringen. Haha, mannen tyckte att vi kunde köra med Éowyn som är Éomers syster i Sagan om ringen om det blev en tjej, men jag vill 1) inte ha på samma bokstav, och 2 så tycker jag att Éowyn är om möjligt ännu knepigare för folk att uttala. Inte för att vårt killnamn nu är så mycket lättare.. Kommer nog bli en hel del felsägningar i början där med om det blir en kille. Vi kan ju knappast själva enas om hur vi uttalar det själva... 
    På ultraljudet sa de att det var en flicka i magen, så där har vi våra funderingar med 35 namn. Men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Jag vill se bebisen först för att vara helt säker.

Jag gillar verkligen Elsa men mannen tycker att det låter som namnet på en gammal tant. Han gillar Moa, Isabel, Siri, Julia, Linnéa mm. Jättefina namn - men inte på mitt barn. Vilma och Alva gillar vi båda två men de känns så väldigt vanliga bland folk vi känner just nu. Vår dotter heter iofs Maja men vi har ingen i vår bekantskapskrets som heter så. Det är inte lätt med namn... men man har ju som ni säger några månader på sig att bestämma sig.
  • maj09
    Neith skrev 2011-04-11 11:20:44 följande:
    Om 1½ timme är det dags för föräldragruppsmöte nr 2. Om förlossning och smärtlindring. Jag har en enorm sprutfobi (inte känslan av sticket, utan vetskapen om att någon ska sticka in en nål i mig) och jag fasar mer för det än själva smärtan. Kan ju bli spännande detta!

Jag har alltid haft en enorm sprutfobi, men märkligt nog försvann den något (inte helt) i samband med min första graviditet och förlossning. Jag fick ju epiduralbedövning som jag tacksamt tog emot - efter att ha kämpat länge utan smärtlindring. Skulle någon ha frågat mig samma sak i ett annat sammanhang så skulle jag nog hellre ha dött typ.. Den här gången känns det faktiskt lättare på sprutfronten. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna komma över min rädsla, så du fixar säkert det också Neith.

Ikväll är det "En unge i minuten"!
  • maj09
    Neith skrev 2011-04-11 16:18:50 följande:
    Däremot när de ska sätta kanylen i armen/handen bekymrar mig. Jag ska köpa hem emla-kräm som jag hoppas hinner börja verka innan det är dags att sätta nålen. Allt för att underlätta. Det är inte själva sticket som stör, utan vetskapen, men om jag inte känner något heller så kanske det underlättar lite. Min BM skrev in mitt önskemål i journalen, att jag under inga omständigheter ska se någon nål inne på förlossningen. Hoppas de hjälper mig med detta.
    Precis så kände jag också. Jag var mer orolig för den där kanylen än för själva förlossningen. Men jag lovar att jag inte minns om det ens kändes. De hade någon bedövande kräm där, så jag tror inte att du behöver ta med dig det. Men gör det om du blir lugnare av det..  
  • maj09
    Fröken Löken skrev 2011-04-12 15:38:34 följande:
    Moi mokulat: nej inte Kalmar, söderut åt Växjö-hållet! :)
    Roligt! Det gör jag också! Ska du också föda i Växjö?
  • maj09

Måste bara få gnälla lite... Hade tänkt jobba den här veckan ut och tyckte mig ha en perfekt plan för hur veckan skulle se ut MEN så blev vår dotter sjuk i förra helgen så jag fick lappa ihop redan förra veckan med barnpassning för att kunna fullfölja lite på mitt jobb innan mammaledigheten. I söndags när jag laddade som mest för att orka med den här veckan så fick jag feber och ont i halsen. Gick inte till jobbet varken igår eller idag. Har ingen feber längre men har blivit riktigt förkyld och fått slemhosta. Tänkte först gå och jobba imorgon men jag kommer nog inte orka med det. Känner mig klarvaken och samtidigt skittrött av att tänka på alla måsten. Kan inte sova även om jag går som i en dimma.... Det hade känts så mycket bättre att kunna jobba klart och sedan sluta istället för att lämna jobbet med en veckas sjukskrivning.

Mina tuttar har faktiskt börjat läcka lite. Det gjorde de aldrig innan förlossningen med det första barnet. Hoppas att det inte är ett tecken på att det är någonting på gång snart.. (BF är den 22/5) och jag hoppas att min bebis inte känner av all jobbstress...

Känner mig inte så gnällig annars men visst är det dubbeljobbigt att både vara sjuk och gravid?!

• maj09
    Ståhlman skrev 2011-04-13 08:24:20 följande:
    Maj09: jag ska föda i Växjö är beräknad 18 maj det är mitt andra barn.
    Vad roligt! Jag har ju BF den 22 maj, så vi kanske ses på förlossningen! Jag gick en vecka över tiden med min första men man vet ju aldrig. Det är ju inte lätt att veta vem du är iofs. Jag får går runt och ropa på Ståhlman och se om det är någon som svarar!
Svar på tråden BF maj 2011