• nenababe

BF maj 2011

Vi hade med oss alla tre barnen på ultraljudet idag. De gick super bra! De fick massor med beröm då de varit stilla och tyst hela undersökningen, sen då vi träffade läkaren höll personalen i reception koll på dem medan de lekte i väntrummet. Hur rara som helst!

Hem kom vi med 4 bilder och vetskapen om att de bor en flicka i magen som beräknas komma den 4e maj.

(¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan 04, Felicia 07 och Cornelia 09ღ ¸.?°´¯)
  • nenababe

Min mage har tvärväxt, fick första kommentaren idag:
    "Åh så ni ska skaffa en till? Ni är då verkligen produktiva! (vår 4a) När ska ni ha då? Ah, 4e maj - men du som är så tjock redan nu!? De kanske är TVÅ?! Skrattande"

*Fnissar*

Sen jag var på ultraljudet i torsdags har magen exploderat. Jag kan inte ens ligga på magen ordentligt för då gör de ont.  Bebisen bankar och bultar på där inne, en riktig liten busa! Kände mig jätte gravid idag då vi for och handlade på Maxi, magen va sååå tung. Hur ska de sluta när jag har mer än halva tiden kvar?! Tungan ute

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • nenababe
    skalbagge skrev 2010-12-10 15:46:28 följande:
    Fosterrörelser tjejer, hur uppfattar ni dom? Jag är i vecka 20 och jag tycker mig inte känna regelbundet, tycker det är lungt flera dagar imellanåt utan att kännas något, fler som har det så? 
    Vecka 19+2 idag, har kännt rörelser sedan vecka 10-11 som varit sig rätt lik hela tiden. Ganska lugnt under dagen och full rulle på natten, precis som med våra tre andra barn (som för övrigt är ena riktiga sjusovare hehe). Nu kör hon riktiga kickboxningspass där inne, ibland kan hon till och med lyckas kittla mig innifrån.. låter helt knäppt jag vet. :)
  • nenababe

Ultraljud på fredag igen. Är då i vecka 21, ska bli mysigt att se bebis igen. Hjärta

• nenababe

Vi har gemensam ekonomi. Har haft det sedan vi flyttat ihop. Känns mest naturligt så plus att man slipper onödiga gräl om vem som betalar vad.

Men om man nu ska fortsätta ha delad ekonomi, så måste ni väl räkna med att han får väga upp det du förlorar antar jag..

• nenababe
    Lovelyness skrev 2010-12-14 19:00:38 följande:
    Men min man jobbar så jag ser inte direkt något problem, båda har inställningen att vi har pengar tillsammans och inte enskilt. Jag har aldrig riktigt förstått det där med "egna" pengar
    Precis som vi ser på saken Glad
  • nenababe

Var på Ultraljud idag.

Snuttan mådde jätte bra. Fossingarna upp och huvudet nedåt. 296 g beräknades hon väga, vecka 20+1 idag. Fick se att hon hade världens sötaste lilla nos och väldigt stora fossingar Solig

• nenababe

3D
  • nenababe

Jag och sambon kan ha kommit fram till vad vår dotter ska heta.

Just nu kallas hon för Alida.

• nenababe

är nog ctg kurvan maddelouise pratar om

Svar på tråden BF maj 2011