-
-
Funkar inte de, prova klicka här.
-
Jag fick tid för igångsättning i söndags. Då lades en tablett vid tappen som var 3cm, bakåtriktad och öppen för fingertoppen. Då detta är vårt 4e barn så räknade vi med att det skulle gå fort så vi satt på förlossningen hela tiden.
Det hände ingenting på den tabletten utom att den öppnade tappen liiite till så man fick in fingret.
Igår (måndags) fick jag en ny tablett, tappen var 3 cm - fortfarande bakåtriktad men öppen för ett vickande finger. Kl 17 var bm +student och kände på tappen, pillade och försökte irritera den lite. Vilket gav mig värkar med 2-3 min mellan och dessa gjorde ont till skillnade från de andra jag fick under måndagen. Vid kl 21 kände en BM och jag var öppen 2 cm, tappen bakåtriktad och mjuk och var 2 cm lång.
I morse kom läkaren in och sa att nu får vi vänta en vecka för det har gjorts två misslyckade försök. Kul........
Man ville inte ge drop för de ansåg att tappen var för omogen. De kunde inte ta hål på hinnorna för bebban ligger så pass rörlig så hon kunde puttas upp väldigt lätt.
Barnmorskan (samma som igår jobbade förmiddag idag) var och slet i tappen i hopp om att de ska hjälpa, hon sa till oss att färdknäppa (haha) och så får vi hoppas kroppen mognar av sig själv innan nästa tisdag. Idag har jag haft onda förvärkar/pinvärkar/värkar/sammandragningar - vad de nu är för typ, de är inte speciellt regelbundna så de är nog bara pinvärkar. Imorgon hämtar vi hem barnen från barnvakten, hunden också sen fortsätter livet som vanligt tills tisdag i alla fall.
Vi som skulle gosa bebis nu. *suckar*
-
Är i vecka 38+0 idag... En väldigt bra dag. Utdrag ut bloggen, för att läsa allt så följ länken här.
21 April 2011
Tanken var att vi skulle hämta hem barnen idag då det ändå inte kommit någon bebis. Men vi bestämde oss för att åka in på en koll på förlossningen innan, för säkerhetsskull.
-
Härnenababe skrev 2011-04-21 19:26:57 följande:Är i vecka 38+0 idag... En väldigt bra dag. Utdrag ut bloggen, för att läsa allt så följ länken här.
21 April 2011
Tanken var att vi skulle hämta hem barnen idag då det ändå inte kommit någon bebis. Men vi bestämde oss för att åka in på en koll på förlossningen innan, för säkerhetsskull. -
Mmm

-
Aj... fan vad ont de gör när någon annan epilerar ens ben!
Bebban ligger kvar där inne. Folk kommenterar om att magen sjunkigt, under dagen har jag haft förvärkar som känts i rygg och ett tryck nedåt. Varken dusch, vila eller alvedon har tagit bort dem helt men de har lindrat lite.
Folk säger hela tiden att man vet när det är dags. De har väl rätt antar jag, krystandet lär ju vara ett ganska bra tecken har jag hört ;) Lite svårt att veta då man haft riktiga regelbundna värkar men inte fått resultat av det (tänkte på igångsättningsförsöken), då blir man lite förvirrad. Så jag har en känsla av att jag kommer att vänta för länge.. för inte orkar jag åka 3.2 mil för en koll som tar 30 minuter sen åka 3.2 mil igen. Sen bolla med att hitta barnvakt under tiden, som bor 7 mil från oss. Nä, då får de då göra riiiiiktigt ont först, alt. att vattnet går. De skulle va perfekt för då finns det som ingen återvändo ;)
helenaedhman.blogspot.com/
-
Hm.. har haft en riktigt kass mage idag. Har ont i ryggen när de kommer värkar/förvärkar.. börjar nästan tro att min latensfas har startat. Men den brukar hålla på 1-2 dar så..
Ska gå igenom barnens väska, samt min och Kims så allt är med ifall de blir bråttom in.
-
Den 27 april, 9.53 föddes vår lilla tjej som fortfarande är namnlös.
Hon vägde 3245g och 48 cm lång. Mycket hår och super söt :)
Idag fick vi åka hem. :)
Bilder:
helenaedhman.blogspot.com/
-
Fanny 17 dagar idag 14 maj. Tiden går fort när man har roligt!

-
Vad spännande det är :)
Grattis alla nyfödingar!
-
Fanny ca 6 veckor :)