• nenababe

BF maj 2011

Usch! Har börjat få myrkryp i benen om kvällar och nätter :(

Barnmorskebesök den 7e april.
    Extra ultraljud den 15e april inför igångsättningen. (v. 37+1)
    Igångsättning den 17e april, 19 dar kvar sen får man se vem som bosatte sig där inne Baby

Hon är fortfarande namnlös.. hoppas man ser rätt snart efter förlossningen vad hon kan tänkas ska heta.

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • nenababe

Idag är de 17 dagar kvar. Jag kommer att köra utan bedövning denna gång också, klarade jag det förra igångsättningen som var så enormt smärtsam så klarar jag det igen. De var helt underbart med profylax andning bara och stöd av sambon. Vilken jäkla kontroll man fick! Ska ta med vetekudden och en massagegrej också om de skulle behövas.
    Med de andra har jag bara använt lustgas och rispåsar, men jag gillar inte "pipet" av lustgasen.. såååå den skippar vi. Den gav ändå bara en falsk trygghet och ett kontrollbehov.

Jag fick iof också en sån där bedövningsspray sprayad när jag krystade, samt varma handdukar.

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • nenababe

Om två veckor idag så håller man i sin lilla bebis Hjärta

• nenababe

Imorgon är det dags för sista barnmorskebesöket för oss för nästa söndag kommer hon med igångsättning. Helt sjukt, nu kan man säga "nästa söndag". Snacka om att de sista två veckorna gått fort då man ser tillbaka på dem så här i efterhand!

Byter vecka imorgon, så då är det vecka 36+0, kliver alltså in i v. 37. Nästa fredag ska vi träffa läkaren på specmöd. för att diskutera hur igångsättningen ska ske, ska kolla med UL och kolla/känna på tappen och så inför den 17e.

Fick en kort magsjuka, alternativ matförgiftning i måndags. Kräktes på kvällen mellan 20-00 typ. Sedan inget mer. Fick under natten i mig 0.5L vatten utan att kräkas och igår kände jag mig lite mör bara men inte magsjuk. Idag är allt som vanligt, inkl huvudvärken och smärtan i ryggen. :P

Snart är detta gravida tillstånd över. SISTA graviditeten för mig. Att föda barn skulle jag kunna göra varje dag som jobb, bara jag slapp graviditeten. Usch!
    Denna lilla stjärna startade sitt liv som en sk. "olycka". Inget ont som inte för något gott med sig, efter chocken lagt sig så var hon lika älskad och välkommen som våra 3 planerade små. Men här ska de verkligen inte hända en "olycka" till, så de åker in en spiral så fort de bara är möjligt.

Puss

• nenababe

Hihi :)
    Jag hade BF den 4e maj egentligen så jag kommer att vara i vecka.. 37+3 när jag sätts igång.

Anledningen till att jag blir igångsatt är depression, något jag levt med i flera år men som i slutet av graviditeter påverkas oerhört av sömnbristen som är oundviklig, vilket gör att jag tappar matlust, ork osv. Jag blev igångsatt med nr. 3 också i vecka 36+6 av samma orsak så detta blir min andra igångsättning.

De första två kom naturligt så att säga, första i vecka 37+5 och andra i vecka 39+0. Alla tre barnen har mått hur bra som helst och vi har åkt hem dagen efter utom med 3an då jag drog på mig en infektion och vi fick stanna i 6 dagar. Men under tiden var pappan uppe med oss och pysslade med henne medan jag sov och väckte mig bara då hon skulle amma, så de gick de med.

Denna gång, lik som förra, har vi barnvakt så länge som de behövs. Så pappan kan vara med oss på BB där jag  alla andra gånger får tillgång till eget rum så han kan bo med oss. Men allra helst vill jag åka hem på en gång denna gång. Och vila hemma i godan ro.

Jag går omkring här hemma och tänker på att jag borde packa klart väskan. Det är väl inte så mycket kvar att göra egentligen.. men jag måste ju göra mer än tänka. Ska köpa en extra deo och tandkrämstub imorgon så man kan packa ned alla hygienartiklar också, så man inte står där utan deo och luktar gammal smält ost. Sen måste jag ta mig i kragen och packa klart till våra tre små + hund också som ska vara med barnvakten.

Men snart snart är de klart. 10 dagar kvar typ. De är ju ingenting mot för hur långt man har gått redan. *Fnissar*

• nenababe

Stort grattis till er lilla flicka!
    Härligt att hon klarar sig på egen hand :)

• nenababe

Nästa söndag är det dags för oss, då är man inne på förlossningen vid den här tiden. Helt galet. Solig

• nenababe

Såja, nu har man packat alla väskor. En till oss, en till barnen och en liten till hunden så nu ska de ställas in i bilen sen får de stå där.

Varje kväll brukar vi kryssa för dagen som varit och räkna dagarna som är kvar. Nu ikväll är det 3 dagar tills det slutligen blir lördag och barnen ska få fara till barnvakten. Jag tror barnen är mer spänd inför det än att få ett syskon till. Fast helt ärligt så tror jag inte att någon av dem förstår att på söndag föder mamma ut henne.

4 dagar till söndag Hjärta

helenaedhman.blogspot.com/

• nenababe

37+0 idag - check!

• nenababe

Bröstvårtor.
    Jag var tvungen att avbryta amningen med sonen då han var 5 veckor. Jag är rödhårig och är tydligen extra känslig då. Jag provade bröstvårtssalvan (vit tub med ett bröst på) som förstörde mer än hjälpte. Jag provade Purelan, men den fungerade inte heller. (kanske använde för lite, de vet jag inte).

När nummer två kom, 2½ år senare blev jag rekomenderad en salva. Denna salva gjorde det möjligt för mig att amma henne i 9 månader nästan. Jag köpte samma salva till nr. 3, ammade henne i 7 månader då hon självmant ville sluta. Hade aldrig problem alls, man tog bara lite extra salva så löste det sig. Kan tillägga att nattamning innebar ibland fel sugteknink, men de var inga problem.

Jag har denna salva liggande i BB-väskan även denna gång. Den kostar en aning, men den är billigare än ersättning och ger en möjlighet med den speciella känslan/närheten amning gett. Så för mig är den värt allt guld i världen. Så jag rekomenderar den baserat på egen användning. Super duper nöjd.

butik.almedo.se/visa_produkt.asp&id=73&lang=sv

Svar på tråden BF maj 2011