Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

La vie: jo jag har hört det fast inte från BM, har inte tänkt på det, kanske dags att börja nypa och gnugga nu då det ser ut som att de vill ha ut bebis senast nästa vecka. :)

Läkaren som var inne idag hade förhoppning om att sätta igång IMORGON men eftersom bebis har bestämt sig för att vara en liten rumpnisse kommer de troligen att avvakta några dagar och vänder den inte sig självmant blir det KS :/ gulp, va läskigt!! Jag som sett fram emot värkarbetet (vet jag är konstig) men jag ska inte ropa hej innan det är över!

Nu ser jag verkligen fram emot min lilla påskbebis :)

• Fröken Löken

Hiawatha: jag frågade om det men det verkar inte som de tänker göra det... Måste fråga en gång till! Jag är i v 36+3 idag :)

Nån som har erfarenhet av KS? Jag vill gärna vara vaken, men det brukar man vara vid planerat KS har jag för mig!?
    Trycket var högt nu igen så medicinen åkte fram... Får se vad urinen säger detta dygnet, förra låg på nästan 6 gram protein, inte ovanligt att det fördubblas från dygn till dygn sa läkaren och en annan läkare sa att går det upp mot 11-12 gram försöker de förlösa direkt eftersom det då kan påverka njurarna... Bara att vänta och se! Nu kan man verkligen beskriva min känsla som bitterljuv skräckblandad förtjusning!

• Fröken Löken

Vältränad mage, jo jag tackar ;)
    Nej tyvärr är nog inte fallet så här :D
    Men hur funkar vändningsförsök? Tar det lång tid innan man ser resultat? Kom på att det kan ju vara så att de inte ens försöker för att spara tid så inte havandeskapsförgiftningen blir värre under tiden!? Jag ska kolla med dom imorgon igen :)
    Jag ställer in mig på KS så blir jag iaf inte besviken!

• Fröken Löken

Hej alla!
    Ännu en liten april-bebis i tråden :)
    Igår 17.30 tittade en liten tjej ut!! 2620g och 47cm lång :)
    Vi fick ta kejsarsnitt då hon bestämt sig för att vara en liten rumpnisse ;)
    Just nu ligger hon och snuffsar och verkar allmänt nöjd med livet :)
    Återkommer lite senare!

• Fröken Löken

Tack alla! Hon är så ljuvlig! Ofattbart att det är vi som skapat henne!

Neith: misstänkte att det var du, kan ju inte gå in på profilen via min telefon, men tyckte jag kände igen bilden! :)

• Fröken Löken

Hej på er alla!

Nu har vi landat hemma och i natt har vi fått sova hyfsat! Lilltjejen har sovit SJÄLV, innan har det bara passat att ligga på mitt bröst, vilket iofs är supermysigt men man sover inte så bra, rädd att tappa henne osv.

Tänkte iaf önska er alla en GLAD PÅSK och lyckoönskningar till er som känner att något är på G!! :)

• Fröken Löken

Tack för alla gratulationer! Jag väntar med spänning på er i bebistråden ;)
    Hänger här så länge och läser vidare om alla spännande tecken på begynnande förlossning! :)

Stort lycka till la vie en rose!! Hoppas det lilla stjärnskottet tittar ut snart!

• Fröken Löken

Åh! La vie en rose!!! Det blir kanske bebis idag!! :)
    Stort lycka till IGEN och jag ser fram emot den kommande uppdateringen! :)

Svar på tråden BF maj 2011