• Kottemor

BF maj 2011

Sofi 79 skrev 2010-11-10 09:24:21 följande:
    Vilket tråkigt besked!
    Men.
    Min kompis fick också jättedåliga värden, undrar om det inte var 1:15 eller så. Men fostervattensprovet gav inga tecken på kromosomfel och för några veckor sen födde hon en alldeles frisk liten pojke.
    Så ingenting är över bara för att de första värdena är dåliga. Kom ihåg det och ta inte ut någonting i förskott!
    Kram
    Jag har läst om många som har fått dåliga värde, men efter mkp eller fvp har dom fått positiva besked.
    Så jag försöker idag att tänka att jag inte ska måla fan på väggen innan vi vet helt säkert.
    Men det är lättare sägt än gjort.. Obestämd
    Sofi 79 skrev 2010-11-10 09:31:38 följande:
    Sen går ju inte världen under för att man får ett barn med downs. Många vittnar ju om vilken glädje de får av sina barn och hur tacksamma de är över att ha fått tillgång till en värld som vi "vanliga" normalt inte tar del av.
    Det sagt med all respekt för att man naturligtvis vill ha ett friskt barn. Jag är inte säker på att jag skulle behålla ett barn om jag var säker på att det hade downs, men å andra sidan vet jag heller inte om jag skulle palla att ta bort det om det också fanns chans att det var ett helt friskt barn.
    Jag är 31 och har inte gjort KUB. Min barnmorska tyckte inte att vi behövde det eftersom jag inte har några riskfaktorer och har ett friskt barn sen innan och min man har två friska barn.
    Nej, världen går säkert inte under, men det ställer mycket på kant.
    Vi har tagit beslutet att ta bort barnet om det visar sig vara sjukt i DS, detta för att vi har två barn sedan tidigare. 4,5år och 6 år gamla pojkar, den yngsta sonen är född med en förtidig suturslutning av sin skalle och blev opererad för detta när han var 4,5månad. Operationen är inte helt lyckad och nästa vecka ska vi träffa neurokirurg och platsikkirurg för att bedöma om operation ska göras nu eller kan avvakta. Därför känner vi att det inte finns utrymme i vår familj för ett barn med DS.
    Hade detta varit vårt första barn vet jag inte vad vi hade gjort, då hade det nog inte varit lika självklart att ta bort det.

Jag ringde chefen idag och berättade allt, att jag behöver ett par dagar ledigt och inte orkar mer just nu (har haft mkt annat strul senaste tiden), . Han förstod mig till fullo och sa till mig att vara hemma minst en vecka. Sen fick jag känna hur jag mådde, var jag inte redo att gå tillbaka innan vi fått beskedet om barnet är friskt eller inte, så vill han att jag sjukskriver mig längre. En underbar chef, men hjärtat på rätta stället!
  • Kottemor
    Fröken Löken skrev 2010-11-10 16:57:29 följande:
    vi var och lyssnade på hjärtljuden idag!! HELT FANTASTISKT!!
    Det bor någon där!!!!
    160 slag per minut vilket var helt normalt!!
    Lät lite som ett ånglok som for fram...
    Nu längtar vi bara ännu mer till 2/12 då vi ska på RUL!!!!!!!
    Vad roligt! Hjärtat är så roligt att lyssna på Det tickar på i världens rasande fart!
  • Kottemor

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

• Kottemor
    amisej skrev 2010-11-15 18:44:20 följande:
    Håller tummarna..
    Kommer säkert gå jätte bra ska du se... ;)
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Kottemor

Tack allihop för era tankar idag.
    Jag ligger här i soffan och har gjort hela dagen.

Moderkaksprovet gick bra, jag var jätterädd innan, men jag fick ta mig i kragen ordentligt och bita ihop.
    Barnmorskorna och läkaren var jätteduktiga!

Ingreppet gick snabbt, det gjorde lite ont, men jag tyckte mest att det var en obehaglig känsla.
    Efteråt var jag ordentligt skakis i benen...

Jag har känt som mensvärk och lite obehaglighetskänsla nu efter, men inget som gör ont. 

Imorgon ska man må bättre och kan leva som vanligt, men nu väntar en lång väntan på svaret istället.....

• Kottemor

Idag fick vi äntligen veta...

Moderkaksprovet var bra och vår bebis har inte kromosomavvikelse 21,18 eller 13...

det har varit så fruktansvärt att gå och vänta och jag har varit totalt knäckt!
    Men nu ska även jag njuta och låta mig få känna mig gravid!!

Så nu hänger jag på  er  här igen 

• Kottemor
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 17:58:51 följande:
    jo det såg bra ut och hon sa att den var så pass livlig så den är säkert som den ska!
    Vi ska dit igen den 14 dec för att mäta färdigt, hon kunde inte se alla organ och så! Men hon tyckte att hon såg "korset" i hjärtat!

Men som sagt, det är ju bara att gilla läget, den kommer ju ändå när den vill! :)

Jag uppdaterar inte BF förrän vi vet säkert efter den 14 dec!
    Kan vara så att bebisen "bara" är liten av sig.
    Jag blev flyttad med min första, 1 ½ vecka... sa att det var helt omöjligt för min man var bortrest hela den veckan som bebisen såfall skulle blivit till
    Men dom stod fast vid sina mätningar och sonen föddes i v.36, vilket jag i min mening menar var nästan v. 38.

Så återigen, jag gillar inte alla deras "ramar" Alla kan inte ligga inom samma spann som någon annan, vi är olika individer och ingen är den andra lik..
  • Kottemor
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-23 18:27:33 följande:
    Så skönt!! Njut till fullo nu....
    Tack, det ska jag verkligen göra
  • Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-11-24 14:02:37 följande:

kottemor
    vad skönt att höra.Grattis!

down under
    vilka fina bilder! roligt!

Tack!
Svar på tråden BF maj 2011