• Kottemor

BF maj 2011

Minglanu skrev 2011-01-25 12:46:13 följande:
    Är taskig nu och byter ämne, men måste bara fråga om någon annan lider av kraftig molande värk i mage och ryggslut??  Har varit så här i omgångar i någon vecka nu, men inga sammandragningar, bara denna kraftiga molande "mensvärk". Sen på kvällarna känns det ibland sånt tryck nedåt, som att bebeisen trycker sig ut. Vilken den givetvis inte gör, hoppas jag
    Ska lämna prov för urinvägsinfektion imorgon, men jag har aldrig haft det förr i mitt liv så tror inte på det nu heller.
    Födde barn för ett år sen, så det är ju rätt tätt mellan dessa två förlossningar, känner mig lite orolig att något är fel. Har pratat med BM och fått tid till läkare för koll om 10 dagar, men 10 dagar känns ju lite länge liksom. Snälla säg att ni andra känner så¨här med??  Är i v 24
    Jag har samma, det trycker neråt så jag tror att det är dax att föda snart. Har haft en del sammandragningar men inga "kraftiga" så jag tar det med lite is i magen än.  Är i v. 23, men v.24 på torsdag....
    Gravid för tredje gången så då känns det lite extra, tror inte det är ngn fara för min del iaf.

Men kolla upp det om du känner dig orolig, bättre att kolla en gång för mycket än en gång förlite!
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-01-26 08:53:54 följande:
    Är det någon som känt eller känner samma? Antar att det är foglossning?
    Skulle mer tro att det är ischias. Har det själv just nu och har ont som HELL i skinkan, strålar en bit upp i ryggen och ner i benet. Att sitta gör ont, att stå gör ont, att ligga gör ont, att gå gör ont... haha! Ja, det mesta alltså

Ta kontakt med en sjukgymnast, Vilket även jag sjävl borde.. så kan hon/han hjälpa dig.
  • Kottemor
    Sofi 79 skrev 2011-01-26 12:44:38 följande:
    Det finns också en liten muskel djupt inne i skinkan som kan bli lite ledsen ibland. Lägg upp onda benet över andra knäet när du sitter och luta dig framåt. Se om det kan stretcha ut det lite. Då kommer man åt att massera det onda också.
    Ska genast testa, har så ont idag faktiskt! Får nog ta tag i att ringa sjukgymnasten imorgon annars, men har barnen hemma från skolan/förskolan så det är inte så lätt att smita iväg till läkaren. :o/
  • Kottemor

Det är mer vanligt med ryggont än vad man kan ana, märker jag av att läsa om oss i tråden! Men det är som vi säger, vi har ont för en god sak, snart nog så får vi vår belöning

Usch idag är jag nervös, jag ska till handkirurgen för min morbus de quervain och mitt triggerfinger. Har ju haft det sen i somras och provat allt som stödskena, vila, kortison. Men inget har hjälpt, så nu kvarstår frågan om operation eller ej. Så jag känner mig nervös som fasiken...

• Kottemor
    MissSindra skrev 2011-01-27 15:23:51 följande:
    Kottemor: Morbus de quervain vart jag opererad för jan -09 och det är så värt det. Operationen gick fort och visst gjorde det lite ont efter men det gick över fort och sen dess har jag varit bra så ta det om du får.. =)
    Det blir operation, uppsatt i kö nu. Sen får man väl se hur lång tid det tar innan man får op-tiden.
    Mitt pekfinger ville han inte göra något åt innan han har kunnat få en röntgenplåt på det, han är nämligen osäker på om det sitter i min sena eller i min led. Och utan att han vet vill han inte öppna, och det är ju rätt!

Jag hoppas att det kommer hjälpa mig, jag vill kunna lyfta bebis när han väl har kommit, som det är nu kan jag knappt lyfta en kaffekopp
    Hur länge var du sjukskriven efter op? Var det svårt att komma igång efter operationen, fick du något bandage/gipsskena?
    Har opererat båda handlederna för karpaltunnel och det är nog mer avvancerad op än Morbus operationen verkar det som?
  • Kottemor
    MissSindra skrev 2011-01-27 21:29:37 följande:
    Var sjukskriven i 2 mån tror jag det var men var ganska ok efter 2 veckor. Fick handen i ett stort bandage och sen en tillverkad skena. Men klaade mig ganska bra som mammaledig hemma själv med dottern efter 2 veckor... Fick ju ta det lugnt och hon var ju 9 mån så det gick över förväntan bra.

Tror det är en lättare operation, de öppna ett litet jack v format fick jag och sen bara öppna en liten fick där senorna ligger i sen är det klart. Gjorde under lokalbedövning och tag max 15 min. Det man kände var att det drog lite i armen och axeln typ när de flyttade på senorna men inget annars. Rent ut sagt SKITCOOLT =)

Är nog lite konstig haha
    Jag har gått sjukskriven sen september för mina händer. Förutom Morbus, har jag andra bekymmer, men det måste röntgas innan dom vågar säga helt vad det är. Vissa tror det sitter i senorna (senskideinflammationer) andra tror det sitter i lederna (artros/artrit) Och dom vill inte operera i lokalbedövning innan dom vet vad det är.. så jag får vänta till liten har kommit innan dom vågar röntga mig.

Operationen och läkningstiden verkar vara lik karpaltunnel op. Så det ska jag väl överleva Måste bli bra så jag kan lyfta liten när han kommer Tack för du delade med dig av dina erfarenheter

............................................................

Någon som har några trevliga planer för helgen?
    Här ska vi på dop på söndag, min systerdotter som ska döpas och jag ska vara gudmor. Så idag har jag varit iväg och köpt present till henne, och lite nya kläder till mig och barnen.
    Annars så ska vi till babyproffsen imorgon och köpa nya hjul till barnvagnen, och vem vet vad som mer slinker ner i varukorgen Oooh, jag har sånt "boa-behov" så det är knappt sant Och är bara i v. 24, hur ska detta sluta, haha!
  • Kottemor
    FruganH skrev 2011-01-27 19:03:47 följande:
    Idag är en riktig skitdag rent ut sagt..
    Är så trött och less..

Stress kombinerat med gravidhormoner är nog ingen jättebra kombination. Jobbet verkligen suger just nu.
    Vill bara lägga mig och dra nåt gammalt över mig och gråta, gråta, gråta..
    Hur ska jag orka jobba ända fram till påsk? Kommer gå under..
    *KRAM* Förstår hur det känns, jobbar själv kommunalt och vet hur jäkligt det kan vara periodvis
    All styrka till dig!!
  • Kottemor
    Jodi skrev 2011-01-29 23:22:28 följande:
    Har en fundering angående spjälsäng till er med barn sedan tidigare. Är det bra att köpa en där man kan montera bort en sida? Hur många år använder man spjälsäng innan man går över på " vanlig"?

Idag har vi köpt tapeter till babyns rum och sambon lägger parkett för fullt. Ska bli så kul att få inreda! Har ikväll upptäckt tradera, har lagt några bud på kläder stl 56. Ska bli mycket spännande att se om jag vinner något...!
    Vi har bytt till "stor" säng när pojkarna har varit runt 2 år.
    Spjälsängen är smalare än en vanlig säng ,och mina pojkar har verkligen inte gillat att inte ha svängrum att slå ut med armar och ben. Vår säng hade dock inte sänkbar sida!

Men min syster hade det på sin säng men bytade ändå till stor säng när hennes dotter var två. Dottern var precis som våra söner, väldigt rörlig när hon sov och tyckte att spjälsängen var för smal. Hon sov oroligt på nätterna, vaknade ofta osv. Nu med stor säng sover hon som en liten gris
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-01-29 16:52:19 följande:
    ick åkte på magsjukan jag. Helt slut idag, men verkar ha gått över på en natt iaf... 
    Usch din stackare! Hoppas du känner dig bättre!
  • Kottemor
    Hiavatha skrev 2011-01-28 20:15:41 följande:
    Hoppas det löser sig med dina händer, nästan svårt att sätta sig in i hur svårt det måste vara när man inte kan använda dem fullt ut... Jag som har hållit på mycket med hantverk (trä)...
    Tack för din omtanke!
    Det är oerhört frustrerande att ha händer som inte fungerar som dom bör! Mer än en gång har jag brutit ihop över att inte kunna göra som förr! Älskar att pyssla med mina hästar, pyssla i trädgården, baka osv. Och i allt detta behövs händer som fungerar... Men det ska väl bli bra, eller så får man lära sig leva med det, acceptera... och det kan vara nog så svårt!
Svar på tråden BF maj 2011