BF maj 2011
Jag glömde ju det roligaste, lite siffror från BM besöket.. ![]()
Hjärtljud: 130 slag/minut
SF-Mått i v. 25: 23 cm
Jag glömde ju det roligaste, lite siffror från BM besöket.. ![]()
Hjärtljud: 130 slag/minut
SF-Mått i v. 25: 23 cm
Hemkommen från BM och allt såg bra ut. SF mått på 25 och hjärtljuden galloperade på i 150.
Jag har gått upp 5 kilo sedan start så det känns helt okej, fasade ett tag över det där men det har jag lyckats släppa. Fick skickat iväg en ny urinodling också så vi får väl se om den visar på ny uvi men det återstår att se.
Äter redan fexim varannan dag så järnvärderna var helt okej men det misstänkte jag eftersom jag kännt mig hyffsat pigg och normal.
Gick in i v.26 idag, tjoho! Är det bara jag som börjar bli trött på att vara gravid och vill att veckorna ska springa fram i rasande fart?
Om 10 veckor framåt i tiden har jag fött båda mina andra barn... grubblar mycket på vad som kommer hända denna gången, kommer jag få tidigare eller kommer jag gå tiden ut/över?
Men en sak är säkert, bebis kommer när den kommer, oavsett hur mycket min hjärna grubblar
Drömde inatt att jag fick bebisen medans jag satt på toa och skulle kissa. Han precis fånga honom innan han ramlat ner i toastolen! Det "värsta" av allt var att han också var född med båtskalle som min yngsta son föddes med. Så undermedvetet så oroar jag nog mig mer för detta än vad jag trott. Usch, ja, det får vi ta när det kommer såfall!
Klart att du får fråga!
Jo, vår son föddes med förtidigt slutna fontaneller, dom slöt sig totalt redan när han låg i magen. Det ska dom ju först göra upp i två-årsåldern på ett "friskt" barn.
Den varianten av slutning han föddes med kallas båtskalle, det betyder att hans bakre och främre fontanell var slutna, det gör att hans huvud inte kunde växa utåt sidorna utan formen på huvudet blir avlång. Båtskalle-namnet har det fått pga. huvudet ser ut som kölen på en båt. Detta är ett utseende fel och inget som ger några andra handikapp.
Det åtgärdades med en omfattande skalloperation när han var 4,5 månader. Idag syns inget på honom, OM man inte verkligen vet om att han är född med det. Fördelen med våra huvud är ju att alla ser olika ut, alla har olika form och ingen vet hur den andra eg. ska se ut
Fråga gärna mer om ni undrar över något, jag svarar på alla era undringar!
Mina gör inte ont och håller sig några sekunder bara. Detta är mitt femte barn så BM tycker att man känner allt mycket mera.
Jag har också tecknat tryggH 1050 :- försäkring! Detta just för att vi inte hade det förra gången, och hade vi haft det så hade vi fått ersättning när vår son föddes och opererades för sin båtskalle, vanprydande ärr, sjukhusvistelse bl.a.
Vi har nu hamnat i ett läge med honom att INGEN vill försäkra honom eftersom han är född med båtskalle. Trots att han är frisk så vill ingen försäkra honom, så jäkla illa! Så den enda försäkringen vi har på honom är den man har under skoltid.. Så vi tvekade inte en sekund att teckna försäkring denna gången, förra gången visste jag helt ärligt inte att det fanns gravidförsäkringar att teckna.
Vad jag eg. vill säga med mitt inlägg, är att TECKNA EN FÖRSÄKRING! Det är så lite pengar jämnfört med vad som kan hända om ni står oförsäkrade!