Tid för barn 75 skrev 2010-09-08 11:16:08 följande:
Hur var det, gjorde du ett FET eller ett ET? Härligt att ul-kollen gick bra!!! Väntar med spänning på min vul som jag får vänta på i 2 veckor till. 
.................................................. .................................................. .................................................. .............................................
Ang. andras inflikningar om vart man kan boka ultraljud osv. :
Det råder annars delade meningar om det där med ultraljud. Jag är av den åsikten att man inte bör göra extra ultraljud än man behöver, då man inte vet hur fostret påverkas. Så jag hade hellre väntat till rutin- kollen.
Jane C skrev 2010-09-08 09:04:20 följande:
Behöver råd!! Mår så förbannat illa...påbörjade v 7 idag tänk om det inte går över???? sen v 4 har illamåendet funnits där men nu blir det mer och mer ihållande jag blir galen.....
har inte kräkts men har kväljningar. Vill inte berätta på jobbet än hur fan gör man???? Känns på tok för tidigt...men kanske mitt enda val om detta fortsätter....vad har ni för tips?????
Jag hade ringt bm och rådfrågat henne. Har läst att B6-vitamin kan hjälpa mot illamående, men ta inte det utan att först rådfråga din bm! Annars vet jag inte. De där avsmaks o illamående-känslorna är ju en vanlig del av graviditeten, tyvärr. Jag stod ut med det på jobbet, men det beror ju förstås på till vilken grad illamåendet
ligger. Minns att det var som värst för mig under vecka 8 under min senaste grav. Men som tur (?) kulminerade det över julhelgen så jag låg då nerbäddad och var ändå ledig från jobbet 

Men alla har inte sån tur. Vet inte vad du ska göra, du låter desperat - hoppas du finner någon lösning.
Jag tycker det är ganska naturligt att vilja gör ett VUL om man varit med om MA och är orolig. I januari fick jag MA och hade jag inte gått på VUL i vecka 8 hade fostret kunnat legat kvar därinne till vecka 18 dött utan att komma ut. Vet ärligt talat inte om jag skulle klarat av smällen om jag hade kommit vecka 18 och fått veta att fostret var dött sedan vecka 6. Var har du läst att man inte vet hur fostret påverkas? Allt jag har hört när jag har frågat barnmorska och ultraljudsläkare är att det INTE påverkar fostret negativt med ultraljud, som sagt var har du hört det?