Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

Fröken Löken skrev 2010-11-23 17:58:51 följande:
    jo det såg bra ut och hon sa att den var så pass livlig så den är säkert som den ska!
    Vi ska dit igen den 14 dec för att mäta färdigt, hon kunde inte se alla organ och så! Men hon tyckte att hon såg "korset" i hjärtat!

Men som sagt, det är ju bara att gilla läget, den kommer ju ändå när den vill! :)

Jag uppdaterar inte BF förrän vi vet säkert efter den 14 dec!
    Vàd menas med "korset" i hjärtat? Skönt att ni får komma tillbaka snart igen och se igen! Om lite mer än en vecka är det min tur (2 dec), längtar!!! Var du nervös innan, vågade du titta eller blundade du?
  • skalbagge
    Jodi skrev 2010-11-28 10:59:10 följande:
    Jag har börjat känna små buffar senaste veckan, är så häftigt! Den verkar oftast ligga med fötterna uppåt, för det sparkar under naveln på den högra sidan (oftast). RUL på torsdag!! 
    På torsdag gäller det för mig med, gud va spännande det är!!!! Helt enormt vad jag längtar, tror aldrig jag sett fram emot något så mycket som jag gör emot denna upplevelseSkrattande. Hoppas nu för allt i världen att allt är bra med den lille därinne!!

Vilken tid ska du på UL Lovis? Mitt är klockan 13!

Tänk det är bara fyra dagar kvarDrömmer .

Förresten, känner du buffar varje dag? Jag tycker det kan gå några dagar imellan för mig ibland!
  • skalbagge
    Jodi skrev 2010-11-28 17:38:57 följande:
    Vi har tid kl 08 (snark...) men jag har tagit ledigt resten av dan så jag tänkte gå hem och sova lite efteråt. GladOm allt ser bra ut tänker jag för första gången gå och titta lite på söta bebiskläder.... och kanske investera i ett par mammabyxor, det börjar bli dags!! Hoppas oxå att allt är bra, kommer vara så nervös!!

Jag känner inte buffar varje dag, men nästan (om det nu är bebisen, jag kanske inbillar mig!!). Men det är bara när jag ligger och vilar, oftast på kvällen när jag ska sova. Känner ingenting på dagarna när jag håller igång. Annars är det väl mer normalt att man inte känner rörelser varje dag. Det beror väl helt på åt vilket håll den ligger antar jag.
    Jag tänker oxå titta på och kanske köpa lite bebiskläder om allt ser bra ut men det måste det göra!!!!!

Mammabyxor har jag redan investerat i ett par men använder dom inte så flitigt, rivs inte riktigt i dom, kör på tigths istället.

Har din mage blivit stor? Jag tycker min växte ordentligt över en natt förra veckan, innan har det inte gått att se att jag är gravid.
  • skalbagge
    Lovelyness skrev 2010-11-30 12:28:56 följande:
    Jag tror inte dom säger könet här heller, det står till och med på lappen att dom inte tittar efter det men man kan ju hoppas att dom säger om det är uppenbart...

Har lyssnat på loppan idag, 144 hjärtslag så nu är det väl en pojke då. Konstigt det där Flört
    Jag har läst att om det är uppenbart vilket kön det är och du frågar så är dom skyldiga att berätta för dig, alltså dom har inte rätt att undanhålla något dom vet som du vill veta.
  • skalbagge

fungerar hur bra som hellst för mig att röra på mig, det enda som skiljer mot annars är att jag blir andfådd för minsta lilla.

• skalbagge

Jipppiiiii, nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Han hade växt perfekt så jag blev varken fram eller bakflyttadGlad

Känns som jag är världens lyckligaste människa, har aldrig någonsin varit med om en liknande känsla.  Det var precis som magkänslan sa en liten pojke......världens finasteHjärta

Såååååå lycklig!!!!!!!!!!!!!!!

• skalbagge
    Tiiinaa skrev 2010-12-02 16:40:59 följande:
    Grattis!! Visst är man väl världens lyckligast lottade känns det som. Vi väntar ju också en liten pojke. Som Jakeline sa, mycket pojkar verkar det som det blir :) Kunde ni se att det var en pojke tydligt?
    Ja när vi frågade och hon visade var snorren var så var det väldigt lätt att seDrömmer

Jaa man känner sig verkligen som världens lyckligaste! Helt fantastiskt!!! Jag älskar den här lättnadkänslan, klumpen som äntligen har släppt, nu ska jag njuta av varje sekund av graviditeten. Bort med oron in med lyckan!!!
  • skalbagge
    Jodi skrev 2010-12-02 09:42:01 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från RUL. Allt såg bra ut förrutom en vit prick på hjärtat (kallas egogent hjärtfocus). Det ser man tydligen i 2-3 % av alla graviditeter och det försvinner av sig självt. MEN - det kan vara en indikation på kromosomfel!!! Det var ju inte så roligt att höra.... Är nu väldigt glad att jag gjorde KUB, risken har nu ökat, men den är ändå bara 1:6000. 

Tror inte att det är nåt fel, men nu kommer jag ju gå och oroa mig resten av graviditeten.... Önskar att dom inte hade sagt nåt, i andra landsting säger dom tydligen inte nåt om de ser samma sak (stlm t ex).

Ingen annan som fått samma besked?

Usch, det här som skulle bli en glädjens dag!! 
    Men fy va jobbigt!! Hoppas att ingenting är fel! Förstår att det känns jätttetungt.
  • skalbagge

Härlig inställning!!!!

Jag tycker också det är svårt med pojknamn har många fler flicknamn på lager, men vi har iaf 13 pojknamn som vi väljer mellanFlört.

På vägen hem från UL köpte vi lite fina kläder till lillgrabbenDrömmer

Nu njuter vi Lovis79

• skalbagge
    barbabelle skrev 2010-12-02 18:08:03 följande:
    Ojoj, flesta av er har gått på RUL, snart är det min tur och då ska vi även ta reda på könet.
    Är i vecka 18 (17+0) idag och har känts små sprattel - som om att bebisen buffar eller rör på sig. Det händer mest på kvällar när jag tar det lugnt, t ex liggande eller sittande. Nyss kände jag småsprattel därinne, så härligt! Längtar tills RUL!
    Vilken dag är det dags?
Svar på tråden BF maj 2011