Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Milli10 skrev 2010-09-07 14:15:15 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??
    välkommen i gänget!!

Har ingte heller så tydliga symptom, lite känningar i brösten, lite värre trött än normalt och växtvärk i magen, annar mår jag hur bra som helst! Känns nästan lite konsktigt att inte känna något.
    Magen har dock krånglat lite, känner mig lite förstoppad och den känns svullen, kan lixom inte riktigt dra in den längre... bara det inte börjar synas så mycket än, vill vänta några veckor till med att berätta!!
  • Fröken Löken
    Emm86 skrev 2010-09-07 19:57:06 följande:
    Hej alla!

Tyvärr får någon stryka mig ur listan, hade tydligen ett missfall förra veckan som blev bekräftat med ett VUL idag. Rynkar på näsan

Håller alla tummar för att det kommer gå galant för er andra!

Kram
    Nej va tråkigt!! Många styrkekramar till er, det är "bara på att" igen!!
  • Fröken Löken
    annaj84 skrev 2010-09-08 10:21:16 följande:
    Jag lägger till mig själv på listan och hoppas på att jag inte behöver ta bort mig själv. Jag testade imorse på digitalt test och det visade igen "gravid 1-2" förmodlligen är det ännu mycket tidig graviditet. Men jag blir osäker iaf. Vart ska jag ringa om jag vill kolla min exakta HCG halt? Eller ska jag ha is i magen och ta ett nytt test i helgen för att se om + blir tydligare?? Är så förbannat otålig :)
    ett plus är ett plus!! GRATTIS!!

jag testade på BIM -1 och fick ett svagt plus, när jag testade på BIM +3 var det inte starkare heller... men det är ju någon där inne, det känner jag, vissa kvinnor har lägre HCG-värden än andra, du kanske är en av dem??
    Vill du vara säker på din graviditet ska du ringa BM för att be om ett test!
  • Fröken Löken
    TeamX skrev 2010-09-09 16:11:23 följande:
    Hej på er...

Jag är hemma med sjuk liten pojke idag...och jag känner mig nästan lika risig jag 
    Jag har dels en del grav besvär såsom molvärk, illamående och ömma tuttar. Sen har jag urinvägsinfektion som jag dragits med länge. För en vecka sen sa läkaren att han inte skulle skriva ut antibiotika, och att jag skulle dricka surt och försöka få bort det (hade då haft uvi i ca 2 veckor redan). Nu ringde han idag att de fått svar på odlingen och nu skulle han skriva ut antibiotika (känns inte så bra att äta sånt när man är nygravid tycker jag).

Ringde MVC och de sa att jag genast bör behandla för att uvi ökar risken för missfall!!
    Blir lite arg på läkaren! Här har jag gått en vecka med uvi utan att få behandling, och han visste att jag är gravid!!

En dum fråga men...blir ju så orolig och nojjig nu...
    vid ett missfall, blöder det ALLTID då?
    Jag har ju inga blödningar öht, men blir ändå orolig med denna molvärk jag går runt med!

*skönt att skriva av sig*
    Nej va taskigt av honom, borde han ju verkligen veta!

jag var hos BM idag på hälsosamtal och jag frågade henne om det alltid blöder vid missfall. Hon sa att till 99% gör det det. Det finns fall där man inte blöder men det är tydligen väldigt ovanligt.
    Sen borde det ju göra ont oxå tycker man?
    Molvärken är nog växtvärk och inget farligt det heller enl BM!! Så mola på ;)
  • Fröken Löken

Svea Maria! Beklagar verkligen! styrkekramar till dig!

Det där med rökandet, slutade oxå och fick med höra att det MÅSTE ju bero på något, MAN KAN TYDLIGEN INTE SLUTA FÖR ATT MAN VILL!!!!!!! De tjatar och tjatar och tjatar om att man ska sluta osv men när man väl gör det SÅ DUGER DET INTE känns det som!!!!!!

Jag har några kompisar som röker och de har jag tänkt berätta för nästa gång vi ses, mest för att jag inte pallar låtsas... för de kommer ju att reagera på att jag inte röker! Har dock träffat några icke-rökande kompisar på sistone som inte alls har ifrågasatt eller kommenterat att jag inte rökt, vilket i sig är bra eftersom vi vill vänta med att berätta!!!

Vi har också tänkt ge mina föräldrar en tårta med texten "grattis mormor och morfar"... sen vet jag inte om jag ska slå in en napp i varsitt paket till mina systrar, bebben måste ju ha en reserv på varje ställe!! Kaske skriva ett kort, "grattis moster"!?

Idag känner jag mig BAKFULL!!! Helt sansläst trött, yr och lite smått illamående... har ont i kroppen med :(
    nu har jag iaf fått lite mat i mig så det känns lite bättre!

Tänkte jag skulle kika lite på mamma-kläder på nätet, nån som har en bra sida med snygga billiga kläder? Ni som har varit gravida innan, vart rekommenderar ni att köpa kläder?

Köpte förresten en såndär Bola - gravidsmycke häromdan! Får väl hem det i veckan, ska bli spännande å se om det funkar!!

Oj det blev ju en hel roman detta, bara skönt att få alla funderingar ur sig!!

Fortsatt trevlig helg på er alla!!

• Fröken Löken

ja symptomen varierar verkligen!! Idag känner jag mig sådär, lite smått illamående, yr och på ganska PMSigt humör :(
    Skäller på de stackars barnen på jobbet för ingenting Skäms
    det är väl så antar jag, som tur är får jag tillbaka mitt lugn snabbt!!!

Vi köpte hus för ca ett halvår sen och har gjort lite smått hittills som färg och tapeter, huset är i rätt bra skick precis som vi ville ha det! Nu ska vi börja på de resterande rummen, ett i taget så att vi kan göra en ordentlig barnkammare!
    Hur resonerar ni kring de, kan man ha skötbordet i barnrummet eller ska det stå på toaletten? Vi har ganska trång toalett och det känns inte bra att ha ett skötbord där oxå!

Ang. uttrycket KLÖKS så är jag också uppväxt med det! Glad Är skåning allra allra  längst in i hjärteroten Hjärta 

ska ta en snabbtitt in på nelly.com nu och sen hoppas jag att min BOLA kommer idag!!

• Fröken Löken

nu ser tråden helt koko ut igen!!! Är det hos er med??

Kan inte fatta att jag går in v 8 idag!!!!!! 7+0... känns HELT overkligt...

har verkligen lyckats att inte tala om det för någon på jobbet med :)

Imorse kände jag mig inte alls pigg på att åka till jobbet, mådde illa och fick gå på toa två gånger innan jag åkte och det är inte alls normalt för mig!
    Man kan ju inte veta heller om det är grav eller om det är en magsjuka som är på G!?

Förhoppningsvis är det ju grav, HATAR magsjuka!!!!!!!

Nu känner jag mig lite bättre, men har en såndär konstig huvudvärk, en sån som inte spelar någon roll vad man gör för den försvinner inte!! Men det går väl om till jag blir gift ;)

Hoppas det är bra med er andra idag!

• Fröken Löken
    gosensgos skrev 2010-09-14 12:08:20 följande:
    Min tråd funkar

Härligt du ligger fortfarande en dag före mig! hehe

Jag går in i vecka 8 i morgon, fantastiskt.
    Det är ju lite roligt!!

Får vi se om det blir så vid fördseln med :)

I eftermiddag har jag mått riktigt kasst... jag mår inte så illa att jag måste kräkas, mer som att jag åkt för mycket karusell... Jag känner att jag bara vandrar runt runt och dricker vatten...

Vi hoppas att det går över under kvällen!!
  • Fröken Löken

det blir flicka på mig med! Oss spelar det ingen större roll, bara det är en frisk unge!

Det hade varit roligt med en flicka då mina systrar bara har pojkar!!! Men min sambo är ensam pojk på hans mammas sida av släkten och hans systrar har också bara en pojk av sex barn. Så vi får väl se vilken trend vi följer :)

Vi ska inte ta reda på könet heller eftersom det är första barnet... visst är jag nyfiken men det här är en överraskning som jag bara måste vänta på!!!!

Svar på tråden BF maj 2011