• Miloxan

BF maj 2011

Jodi skrev 2011-02-18 16:32:20 följande:
    JosefineK:  Jag är också beräknad 1:a maj och det blir också en liten Nils! Tycker det är jättefint, får se om han blir kallad Nisse...

Tycker det har varit toksvårt att komma på fina pojknamn! Nils är det enda som både jag och sambon gillar, men annars tycker jag att Arvid är jättefint. Min sambo är från Bosnien och jag tycker att både Enes och Alen är fina, men han är helt fast på Nils Flört.

Nån mer som är sjukt trött? Sover en timme när jag kommer hem från jobbet och sen somnar jag 21.30 på kvällen...Jobbar bara 1 ½ vecka till, ska bli såå skönt att få sova ut på morgonen....!
    Dödstrött...kissar 1 ggr/tim vissa nätter får max sova 6 tim i sträck 1-2 ggr/v. BF 2 maj och ska jobba till 1/4....hoppas jag orkar :S
  • Miloxan
    FruganH skrev 2011-02-22 13:37:26 följande:

Besöket hos BM gick inte superbra. Trycket är ännu högre och hon bokade in mig på läkartid nu på fredag. Så nu blir det till att försöka få ledigt då med.. Hon tog lite extra blodprov idag med och skulle höra av sig om det var något. Skall tillbaka till BM om en vecka igen för koll. Nu kommer jag nog få träffa henne minst en gång i veckan framöver och det är inte lätt att få ihop med jobbet. Obestämd Men men.
    Tror dom är oroliga för havandeskapsförgiftning så det är ju bra att dom håller bra koll på en. BM tyckte jag skulle vila så mycket som möjligt och jag förklarade att jag inte kan påverka min arbetsbelastning på jobbet så att jag kan ta det lugnare. BM tog även upp ev sjukskrivning, men vi får väl se vad läkaren säger. Han kanske är en sån som tycker man ska jobba.... Får se..

Sen gick jag även till vanliga läkaren idag eftersom jag haft problem med min ena fot i en månad nu. Har Mortons syndrom och ville höra om man kunde göra något åt det. Det gör ju så jävla ont och haltandet gör inte foglossningen bättre direkt. Läkaren sa att det antagligen är värre pga graviditeten (jovisst, det kunde jag ju med räkna ut). Han visste inget jag kunde göra direkt för att underlätta förutom lite smärtstillande kräm. Han sa att ingen kirurg kommer vilja göra något under graviditeten, men att jag skulle höra av mig om det inte gått över 5 månader efter förlossningen.
    Jo jag tackar, ska jag gå runt med superont i foten i 8 månader då om jag har otur. Underbart.
    Blir så trött.........Rynkar på näsan

Om det nu är havandeskapsförgiftning så kommer läkaren inte tveka till sjukskrivning då man absolut måste vila och inte stressa. Sen när läkaren får höra om din arbetssituation så tror jag bara utav det så blir du sjukskriven skulle jag tro.
  • Miloxan

Halkade mokull igår och hamnade på halva magen i alla fall. Ringde förlossningen för råd och så länge bebis sparkade och jag inte hade blödningar eller sammandragningar var det bara att ta det lugnt. Bebis rös sig vanligt men är ändå orolig!

• Miloxan
    jakeline skrev 2011-03-08 16:09:04 följande:
    helt ärligt är det inte lika magiskt den här gången... :P Känner liksom lite "Been there, done this" kan det vara slut nu? :P Jag mår förvisso bra, har inga jobbiga krämpor förutom lite halsbränna och foglossning när jag sitter dumt... Är relativt pigg så länge sonen itne väcker mig förtidigt... Men maj känns ändå alldeles för långt bort... 
    Maj känns som en anna era just nu :( visst jobbar jag men tiden sniglar sig fram eftersom jag inte riktigt orkar ge allt på jobbet....samtidigt som jag fasar för att böli hemma 1 månad innan BF...vad ska man göra då???? Både urtrött, orkeslös och rastlös på samma gång.
  • Miloxan
    Maruid skrev 2011-03-08 22:14:34 följande:
    Japp, precis så känns det! Har varit hemma sedan 1 decmber. Hade nästan alla kläder och saker fixade sedan innan. Desutom har vintern varit lång och seg och foglossning och uvi gör att jag varken springer maraton eller knappt ens går någon längre promenad. Suck vad gnällig jag var idag då.

Å andra sidan var det sol idag. Nästan lite värmande sol. Det blir bättre! När Maj väl kommer så kan jag ge mig på att jag kommer tycka att det gick så snabbt så snabbt.
    Oj, ja då har du haft lång väntan! Jag har väl inte så många krämpor mer än att vakna och kissa 1 gånh/timme på natten samt trötthet och halsbränna. Växt ur vinterjackan har jag oxå gjort så det är inte kul att gå ut heller :( Bara allmänt trött med lite lägre järnvärden och kan inte ta järntabletter. Har bara lite kläder och barnvagn färdigt. Känner just nu ingen lust alls att fixa innan bebis kommer.....känner mig ganska likgiltig och tänker att det andra kan man fixa när man kommer från BB...fast ¨å andra sidan då ska  man väl njuta av lilla livet och inte hålla på att fixa en massa????!!! Usch...få se om pysselglöden kommer tillbaka när jag slutar att jobba 1 april.
  • Miloxan
    Friida11 skrev 2011-03-10 14:21:50 följande:
    Någon mer som känner att kroppen har sagt upp sig ? :P

Fy fanken e helt slut.. Går in i 30 fulla veckor idag och känner mig som en zombie, trött, yrsel, ont i höft och rygg och bara helt SLUUT! Blir orolig över hur jag ska orka 10 veckor TILL :P
    v 33 och känner mig däckad plus 4 barn hemma och maken som arbetar borta börjar humöret bli lite påverkat. Men det e ju bara att bita ihop :) Hoppas veckorna börjar springa iväg snart!!!!!
  • Miloxan
    Kottemor skrev 2011-03-11 09:33:08 följande:
    Det är precis det jag tror att min bebis roade sig med iförrgår och igår, att trycka sig neråt.. därav mina sammandragningar och ilningar i underlivet. Men det känns lite förtidigt precis som för dig! Vill ju gärna att dom stannar inne ett par veckor till, är du också omföderska eller?
    Verkar som voi är några stycken med känningar av förvärkar. Hade känningar några timmar inatt. Ilade och molade på ganska bra kring tappen om jag gissar rätt. När jag klev upp och gick på toan så drog magen ihop sig rejält och kände ett redigt tryck neråt...kunde knappt andas...men det släppte när jag lade mig ner.
  • Miloxan
    JosefineK skrev 2011-03-11 15:46:56 följande:
    Hej tjejer! Ett tag sen jag skrev nu, làser vad ni skriver och ser att jag inte àr ensam om mina kràmpor, skònt!
    Lider ocksà av halsbrànna, mest nàr jag ligger ned, lite jobbigt, men allra jobbigast àr ryggen/svanken, har sààà ont! Kan knappt gà, vaggar fram som en anka och folk som ser mig tror nog att det àr dags vilken minut som helst. I wish! Har dàremot inte kànt av varken starka sammandragningar eller fòrvàrkar, ska kolla detta med gyn nàsta vecka dà jag ska dit.

Pà sòndag gàr vi in i vecka 34 sà det borde vara ca 6 veckor kvar, smyghoppas dock pà att han tittar ut liiite tidigare Glad Làngtar efter att "fà tillbaka" min egen kropp om man nu fàr sàga sà...

Bòrjat pà fòrlossningskursen denna veckan, ska gà 10 gànger sjàlv och 5 gànger med sambon. Det àr riktigt roligt faktiskt, vi àr 16 tjejer mellan 28 och 40 àr som alla ska ha i maj och bor i samma omràde. Fick lite panik dà barnmorskan "bannade" mig fòr att jag inte packat vàskan ànnu. Det ska man tydligen gòra 2 mànader innan BF. Aldrig hòrt! Beràttade detta fòr sambon nàr jag kom hem som dà fick panik eftersom vi varken skaffat sàng eller skòtbord sà det blev en tur till IKEA samma kvàll och nu àr allt monterat och klart, har lagt upp lite bilder i bildtràden. 
    Packad väska 2 månader innan????????? Jisses...jag brukar packa när värkarna kommer och det är dags att åka in......Skriver en lapp innan som jag bockar av på bara så inget missas....vem kan packa massa kläder innan? Man har ju inte så stort klädförråd och man krymper ju inte så snabbt....
  • Miloxan
    FruganH skrev 2011-03-15 17:56:34 följande:
    Tror jag håller på att bli knäpp. Fick bara en sån konstig känsla förut och den vägrar släppa. Började med en knepig känsla i magen. Inte ont eller bebisen som rörde sig, utan konstigt bara. Kan inte beskriva den.
    Det känns bara som att något är fel.
    Har känt bebisen röra sig, senast för några minuter sen, så det är säker ingen fara alls och jag har ju som sagt inte ont utan det känns "fel" bara. Börjar snart gråta...

Känns onödigt att åka in och kolla eftersom det som sagt inte gör ont eller något och eftersom bebisen rört sig. Ska ju till BM imorgon om inte annat. Behövde nog bara skriva av mig lite.
    Fasen att man ska behöva oroa sig hela tiden. Nu får man oroa sig resten av livet för det här lilla pyret!
    De där känslorna är jobbiga!SJälv så har jag stuckit mig på en nål på jobbet idag.....tog bloprov på en patient...och stack mig...får svar på patientens blodprover imorgon så innan dess kan jag inte slappna av alls :( Patienten själv kan inte tala för om det finns blodsmitta eller ej.....
  • Miloxan
    skalbagge skrev 2011-03-15 20:17:32 följande:
    Hörrni, är det någon mer som känner att det knappt är möjligt att fortsätta jobba längre? Jag är så enormt trött, har varit täppt i näsan sen i oktober och känner att nu tar minsta lilla knäcken på mig.....känner mig tung i kroppen och i huvudet. VILL BARA SOVA!!!!
    Känner oxå såååååå...varit nästäppt sen i september och sover illa! Men räknar ner till 1 april då jag går hem på HP. Blir allt mer gråtmild och vilol ofta bara sätta mig ner och gråta!
Svar på tråden BF maj 2011