• Miloxan

BF maj 2011

skalbagge skrev 2011-03-15 20:41:03 följande:
    Då jobbar vi lika länge till du och jag! Jag ska ha semester från 1 april, räknar ner!!!
    Samtidigt lite nervös över vad man ska fylla dagarna med :) Man vil så mycket men kroppen strejkar ibland :)
  • Miloxan
    Friida11 skrev 2011-03-15 20:57:55 följande:
    Hej tjejer :)

Hur är det med er bebis å hicka? Min hickar flera ggr per dag :)
    Det är mysigt men ibland hickar den jätte länge, det är väll ingen fara med bebbo om den hickar för mkt :P ?
    Jag funderar tvärtom...tycker min hickar för lite!!! De andra barnen har hickat mycket mer :)
  • Miloxan
    gosensgos skrev 2011-03-17 08:11:37 följande:
    Åhh vad härligt!! Tiden går framåt och snart är det dags för våra majbäbisar att titta fram!!
    Tänk att vi har gått så länge med våra magar nu!?
    Jag är i vecka 33+3 (34)  och kommer bli igångsatt vecka 38.
    Lite drygt 4 vckor kvar bara!!
    Spännande!
    Svårt att andas har jag haft sedan mitten av december och står snart inte ut längre.
    *Bokade gravidmassage igår där det konstaterades att jag hade otroligt spända kmuskler just i det område där det går nerver som påverkar diafragman.  MAsserades där och mådde för ett ögonblick fruktansvärt dåligt.  Blev lite bätrre och känns kanske ngt bättre idag.  Ska dit igen på fredag.  
    Massösen sa att det kan vara olika anlendingar, en eller flera samtidigt:  
    Att det är trångt
    Att hormoner påverkar diafragman  
    Eller som i mitt fall otroligt spända och svullna muskler som utgör nervpåverkan.
    Hoppas komma till rätta med detta snart för det är svårt att sova på nätterna när man inte kan ligga ner för att man inte får luft.
    Besök hos BM förra veckan
    Allt ser bra ut.

SF mått 31
    blodtryck 115/80
    fosterljud 135
    viktuppgång 7kg
    Bebis Emil har fixerat sig!!!
    Jag är nu trött trött.  Orkar lite i taget och måste sedan vila.  Skönt att faktiskt lyssna på kroppen.
    Nu ska jag göra mig i ordning, ska träffa Emils nyfödda kusin, 4 dagar gammal Nelly.
    Får lukta och gosa med denna bebis så länge
    Ha en skön solig "vår"(?)dag!! 
    Låter som en dröm att få bli igångsatt i v 38..men blir det inte en april-bebis då? :) Hoppas allt går bra för dig med massagen :)
  • Miloxan
    down under skrev 2011-03-29 15:16:22 följande:
    V 35 idag!

Har haft en väldigt jobbig natt!
    Igår vid halv tolv på dagen så började jag att få väldigt onda sammandragningar med 2 min mellanrum som inte gav med sig trotts att jag inget gjort för att orsaka att dom skulle ha börjat och sedan mera stillasittande för att försöka få dom o ge med sig men inte! Halv tre tar jag två alvedon men det hjälper inte heller.. Blir mer o mer orolig men försöker vänta ut dom och hoppas att dom ska gå över men halv sex ringer jag till förlossningen och dom vill att jag ska komma in på kontroll.
    Tar en timme innan jag fått hit en barnvakt så kom inte iväg förens vid halv sju och var på sjukhuet först klockan halv åtta.. sjukhuset ligger 10mil bort vilket är jäkligt irriterande.
    Väl där så får jag ligga och ta en ctg kurva i ca 1 tim och har väldigt ont! Dom sa att man inte ska ha onda sd så här tidigt så dom var lite oroliga att förlossningen var på g.
    Efter ctg så gjorde dom ett ul för att se hur hon låg och allt såg bra ut sen så kollade dom livmodertappen med vul.
    Jag hade inte börjat öppna mig än vilket var bra. Läkaren sa att om jag hade bott i stan så hade hon skickat hem mig men eftersom jag bor så långt bort ville dom ha kvar mig.
    Fick gå in på mitt rum igen och dom gav mig brickanyl för att stoppa sammandragningarna vilket tog en evighet..efter några timmar till så gjorde dom fortfarande ont men inte lika mycket som tidigare och kom glesare.
    Fick göra en ctg kurva till och det konstaterades att jag fortfarande hade sd men att dom inte var lika starka.
    Dom ville fortfarande ha kvar mig över natten men jag kände att jag hellre ville hem till min säng.
    Och dom fick mig att lova att komma tillbaks ögonaböj om det började vända och göra mer ont igen.
    Hade jag inte haft sonen hemma hade jag definitivt stannat men nu ville jag bara hem!
    Änligen hemma i sängen så somnade jag rätt fort men vaknade vid halv 4 av att dom onda sd börjat igen och kom med ca 5min mellanrum och tänkte o nej inte igen!
    Dom höll i sig ca 1 o en halv timme innan dom försvann och jag kunde somna om bara för att sonen skulle komma och väcka mig en liten stund senare.. så nu är man  rätt mör! Har varit rätt lungt i magen nu under dagen och hoppas på att det fortätter så nu! Nog för att jag vill att hon ska komma ut men hon får gärna stanna i magen iaf 2 veckor till..
    Skulle bli problem om jag födde för tidigt och vi var tvungna att ligga på neo några veckor då jag inte har någon som kan ta hand om sonen..
    Så nu känns det som att det iaf är dags att packa bb väskan för man vet aldrig när det sätter igång.
    Allt annat är upppackat och inhandlat och redo för bebis.

Oj, blev visst lite långt men jag kände att jag ville dela med mig..
    Hoppas ni andra har det lungt i era magar!
    Så där har jag det oxå till och från samt  att det blir sånt tryck neråt att jag vill krysta på....Omöjligt att köra bill nästan...i fredags satt jag och körde 15 mil med sammandragningar och stånkade...sen när jag klev ur slutade det!!!!. Haft så i 2 v nu. Men har fått tablett bricanyl att ha hemma för det. När jag väntade barn nr 4 så hade jag smärtsamma sammandragningar 6-10 timmar/dygn i 3 veckor innan hon tittade ut....var in på förlossningen 3 gånger och fick det stoppat....fast det var öppet 3 cm...Jag var helt slut vid själva förlossningen!
    Lycka till!
  • Miloxan

Känner  mig förvirrad....maken bor 15 mil bort mån-torsdag pga jobb, vilket jag förllikat mig med att det kan bli lite rörigt om förlossningen sätter fart...jag har ändå ansvar för 4 barn här hemma samt fixa skjuts till förlossningen och så....har fött barn både 3 v för tidigt och gått över 9 dgr...nu fick jag veta att maken måste åka ännu längre bort och jobba 2 dgr med övernattning när vi precis går in i v 38....Detta är hans första barn och jag känner mig förvirrrad hur jag ska förhålla mig till detta....det kan ju komma tidigare, det kan gå fort....han kanske inte hinner vara med...samtidigt finns detr ingen garanti att han hinner vara med annars heller det kan manju aldroig veta...k'nner baar att jag skulle bli så ARG och Besviken om han åker 50 mil bort och inte hinner komma pga det....JAg kämpar på här hemma hela veckorna utan att gnälla trots krämpor och liknande, jag biterihop och arbetar och gnetar på som en liten myra...men i detta läge har jag bara lust att bli helt vansinnig och vråla att om han åker så...blablabla. Men så kan man ju inte heller bete sig..suck.....

• Miloxan
    down under skrev 2011-03-30 18:49:00 följande:
    Lider med dig! Det är samma här.. Min pojkvän bor 50mil bort och kommer bara hit varannan/var 3e helg typ och det driver mig till vansinne.. nu e det bara 6 veckor kvar till bf och min första förlossning gick fort så om den startar när han inte e här när det börjar så e risken väldigt stor att han kommer missa allt! Tar 6 timmar för  honom att ta sig till sjukhuset..
    Han har eget byggföretag så han måste vara på plats typ hela tiden... väldigt störande och oroande! Har en son sen tidigare som jag måste fixa barnvakt till plus att jag måste ta mig 10 mil till sjukhuset själv.. går ju inte direkt att köra när man har så ont så man ligger och funderar mycket på hur allt ska gå!
    Usch..jobbigt, lider med dig...mycket värre än min situation! Jag har 45 min väg till sjukhuset så vui får ju ses där typ. Ingen av mina förlossningar har gåttt fort men man vet ju aldrig.....ovissheten är ju värst...och inte kan man göra nåt åt det heller...och man visste allt redan när man började planer en bebis :)
  • Miloxan
    skalbagge skrev 2011-03-30 19:44:28 följande:
    33 dagar kvar till BFGlad. Himmel va jag längtar......tiden går ganska snabbt nu tycker jag, livet leker och allt känns underbart har aldrig kännt sån lyckokänsla i min kropp som jag gör nu. JAG ÄLSKAR ATT MIRAKLET NÄRMAR SIGHjärta
    oxå 33 dgr kvaar :) men inte ens hälften så postiv som du !!! Härlliga du!
  • Miloxan
    barbabelle skrev 2011-03-30 20:50:52 följande:
    Idag har man varit på TUL för 2a gången. H*n väger drygt 2600 g och växer så det knakar. Huvudet nere, ryggen rumpan på vänstra medan fötterna på högra, som förra gången sist. Fostervattnet såg bra ut. Ena organen ser likadan ut som sist, vilket är skönt då den inte blivit större eller blivit sämre. Behöver inte gå mer på UL, så är det bara att vänta tills h*n kommer ut då h*n ska undersökas, annars är h*n en frisk bebis och mår bra. Men jisses, vad stor h*n har blivit när man såg skärmen...! Förvånad

Min man kommer till mig den 20e april och stannar här läänge tills mirakelängeln kommer ut, gud vad jag toklängtar, sist sågs vi IRL 26e jan!!! Foten i munnen Det blir ju så när h*n jobbar utomlands och jag tackar att MSN / webb chat finns, så man kan se honom när han är vid datorn!! Tungan ute

36 dagar kvar!! Hjärta
    Vad skönt att allt ser bra ut. Oj vad jobbigt att ha mannen så långt borta!
  • Miloxan
    FruganH skrev 2011-04-04 21:25:28 följande:
    Kort uppdatering. Blodprovet visade på sänkning av trombocyter (eller vad det hette) och äggvitan i urinet hade ökat. Så nu ligger jag här i en sal på specialförlossningen med konstaterad havandeskapsförgiftning. Bebisen verkade må bra när dom kollade med CTG och ultraljud iallafall. Imorgon blir det nya prover och viktskattning.
    Hoppas på att kunna sova lite inatt, är ju inte jättelätt när man ska sova borta och dessutom dela rum med 3 andra. Men men.
    Har i uppdrag med att mäta allt jag kissar/dricker. Kul att tänka på det mitt i natten när man masar sig till toaletten.
    Jaja, det är väl bara att gilla läget helt enkelt.
    kram på er och lycka till med allt
  • Miloxan

V 37 idag och bebis fortfarande rörlig!!!!! Mina tidigare bebisar har aldrig fixerat sig men dock k blivit ruckbara. Spelar detta någon roll när det sätter fart??? Någon som haft rörlig bebis länge och ändå sluppit gått över?

Svar på tråden BF maj 2011