Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

BF maj 2011

barbabelle skrev 2010-11-05 22:01:45 följande:
    Nytt BF datum för mig IGEN! Tidigare 9 maj sedan 13 maj men nu är det 11e maj 2011 ;) Räknar med att det ev blir nytt igen när jag är åter på besök i december för RUL ;) Var på KUB test idag och allt såg bra ut och att jag tillhör dem lågriskgruppen. Miraklet är 10,3 cm, hi... Är i vecka 14 ( 13+1 )...
    Va skumt!
    Jag var på kub i måndags och då var jag i v 12+6 och med bf 9 Maj och min lill* var bara 66.3 mm.
    Hur kan din lill* va 4cm längre än min och du vara 2 dagar före mig men ändå ha bf efter mig?
    Undra hur dom mäter och räknar igentligen!? Fattar ingenting!
  • down under
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:g var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??
    Min första barnmorska i denna graviditet sa samma sak.
    Har inte henne längre då jag flyttat.
    Fast inte att det bara gällde pojkfoster..
    Det stämmer iaf inte på mig.
    Jag gjorde rätt många UL med sonen och har en doppler hemma som jag lyssnade med på hans hjärtljud
    flera gånger i veckan varje vecka från ca v 14 och han är frisk som en nötkärna och högerhänt!
  • down under

Jag har bokat in ett 3d ul klockan 11 idag!! ska bli så spännande att se den lilla igen och se om det är en liten kille eller tjej där inne!! V 17 idag!

• down under
    skalbagge skrev 2010-11-23 06:43:22 följande:
    Va spännande, lägg gärna in bild sen om du har lust att dela med digDrömmer

Men vad gör du uppe klockan 4 på natten, kan du inte sova eller jobbar du på bageri, hihi?
    Ja det ska jag göra!
    Jag är i Florida på semester så det e lite tidsskillnad bara..Glad  klockan var bara 22 här...
    Nu e klockan halv åtta..tre o en halv timme kvar..spännande!
    Blev inte så mycket sömn för mig inatt..
  • down under

Nu har vi varit på vårat UL!
    Allt såg bra ut och hon var livlig som tusan!
    Jag skriver hon för att det var 100% säkert att det är en liten tjej där inne! Skrattande
    Det är jätteroligt tycker jag eftersom jag har en liten kille sen innan...
    Nu får jag gå ut och börja shoppa tjejsaker då!! JAAAA!

• down under

Här e lilltjejen!  Hon ser fortfarande ut som en liten alien men ge det några veckor till så ser hon mänsklig ut!
    V 17 (16+0)
  • down under
    maj09 skrev 2010-11-23 20:54:34 följande:
    Ja! Min flickas hjärtljud låg på 155 slag/min... så det kanske är en flicka till med en ännu högre siffra! Det bli spännande att se om det stämmer... =)
    Fick ju bekräftat att det är en flicka i min mage idag och hennes hjärtljud låg på 143 slag i minuten... hmm
  • down under

Ni som har ont i sängen om nätterna investera i en glidmatta!!!!
    Även ni som inte har ont kommer att ha nytta av den. Speciellt snart när magen blir större och det blir jobbigare
    att vända på sig i sängen!
    Den är guld värd!
    Man ligger på den när man sover och det är jättelätt att vända sig, behövs ingen ansträngning alls..
    Bara glider runt och man väcker inte sambon brevid av allt hoppande som det lätt kan bli annars.
    Jag började använda min runt v30 förra graviditeten och blev beroende och använde den långt efter att sonen var född.
    Denna gång började jag använda den runt v 10. Har inte foglossning eller ont någonstans än men det är skönt att
    ha vändhjälp när man sover.. magen e stor redan och det kommer ju bara bli värre!

• down under
    tove83 skrev 2010-12-01 21:11:52 följande:
    Vart köper man en sån då?? Sidenlakan sa min barnmorska annars??
    Jag fick min av min syrra men jag vet att det går att köpa på nätet iaf.
    Dom är rätt dyra men det är verkligen värt det!
    Sidenlakan kanske kan funka men då måste man nog ha sidenpyjamas på sig oxå för annars
    så blir det ju inte rätt glid..
Svar på tråden BF maj 2011