Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

BF maj 2011

amisej skrev 2010-12-29 19:59:21 följande:
    Idag va vi på RUL och fick ännu en gång se våran lilla bebis. allt såg bra ut o imorgon går ja in i v20.
    Har ännu inte kunnat känna bebisen sparka men hoppas på att de kommer snart.

I Jönköpings län som ja bor i får vi ej reda på kön men både ja o min man tyckte vi såg en liten kisselisa men bm var tyst i sa Aaaa det är tidigt och säga vad det är för kön ännu ?
    Ni som tog reda på kön vilken vecka va ni i då?
    Jag fick reda på att vi väntar en tjej i V 16+0
  • down under

Idag ska jag på ett till 3d ultraljud!
    Ska bli kul att se hur mycket skillad det är på 6 veckor..  första gången vi var där var jag i v 16+0 och idag är jag 22+2..
    Var på 3d ul med sonen i v 20+5 och fick jättefina bilder så jag hoppas på fina bilder idag med.
    Enda problemet kan vara min moderkaka, den ligger i framvägg denna gång och barnmorskan sa att det ibland kan va svårt att få bra bilder på ansiktet ifall den ligger i vägen... hoppas inte det!
    Lägger in en bild lite senare =)
    Ska bli så kul att se lilltjejen igen, hoppas bara att dom inte säger att det är en kille nu för jag har redan köpt massor med tjejkläder...

• down under

Oj..missade  visst sista bilden och texten..

Var på 3d ultraljud idag igen och fick en till liten glimt av min lilla prinsessa där inne i magen..
    Så kul att se! V 22+3

Vanliga 2d bilder från i dag i tidigare inlägg..  gulligt näv och fot avtryck!

Nedan 3D bild... vilken skillnad!

• down under

Tack! Ja visst e dom fina! Fick en hel cd med oss hem med en massa 3D bilder och video snuttar där hon ligger och rör sig + 8 utskrivna 3D bilder på fotopapper plus vanliga svart vita från maskinen som man brukar få annars med.

Kan verkligen rekomendera att göra ett 3D UL om man tycker att det är värt pengarna.. för det är ju väldigt dyrt i sverige!

Och kan även rekomendera att inte vänta för länge innan man gör det för det blir svårare att få bra bilder då.Gjorde ett i vecka 30 med sonen på tittutkliniken i Stockholm och blev ganska besviken. Hade gjort ett vecka 20+5 med honom i Australien och fick jättefina bilder så hoppades på samma resultat då men eftersom det var så trångt i magen då blev det inte några bra bilder. Så det var rätt surt att gå där ifrån 1600kr fattigare..

Nu med tjejen såg man ju bra oxå i v22+3 så det går nog bra nån månad till innan det blir för trångt.

• down under
    Jodi skrev 2011-01-15 11:44:13 följande:
     Måste man alltid skola in på dagis i början av terminen? Det måste man också passa in.
    Nej det måste man inte.. barnen är ju olika stora och alla vill ju inte att barnen ska börja på dagis vid samma ålder.. men det kanke är lättare att få en plats tex på hösten när dom stora barnen slutat på dagis och börjat skolan men det kanske är olika från Kommun till kommun.. där jag bor så får man ställa barnen i kö tidigast 4 månader innan man vill att dom ska börja och sen kan dom börja när dom vill om det finns någon ledig plats vill säga. Min son började i början av oktober.
  • down under

Jag köpte oxå en sån rosa hello kitty body på rean förra veckan... inte för att jag direkt behövde den.. hade ju med med mig en hel resväska full med bebiskläder när jag kom tillbaks från usa.. men den var ju så billig!
    Lilltjejen hinner säkert inte använda alla kläder innan hon växt ur dom.. men det är svårt att låta bli o handla när det är så sött och billigt! Nu får jag inte köpa nåt mer!

• down under

Min son var 52cm lång och vägde 3780g och kunde inte ha st 56 särskillt länge och st 50 bara nån vecka.
    Han växte jättefort! Så denna gång har jag skippat att köpa något i storlek 50.
    Sen kan jag säga att byxor med fötter inte funkade för oss.. det var bara irriterande och sonen hade ofta för stora fötter för vad det fanns i utrymme i dom så det passade inte så bra.Bättre med vanliga byxor med mudd (då kan man även ha för långa byxor utan att det gör nåt för dom sitter iaf på plats) och sen ett par strumpor till det.

• down under
    Lovelyness skrev 2011-02-03 12:06:00 följande:
    Det låter som en bra idé tycker jag!

Idag har jag varit hos min BM och mätt SF-måttet, har ni också gjort det? Jag är i vecka 24+4 idag och hade ett mått på 25, så jag låg över normalkurvan. Men jag funderade lite på det där med SF-mått, borde inte det vara väldigt beroende av hur man såg ut innan? Min mage var ju liksom inte direkt platt innan och det är ju massa fett framför min gravidmage, då borde jag ju få högre än någon som är smal innan.
    Mitt sf mått låg på 27 förra veckan och då var jag i v. 25+3 så låg oxå över.. men man skulle ligga mellan 20-27 så jag var ju iaf inom normalgränsen men högt på kurvan.. beror nog lite på hur man såg ut innan.. jag var inte heller direkt smal när jag blev gravid..
    Men i min första grav så var jag smal när jag vart gravid men hade ändå höga sf mått... hade stoooor mage kan jag lova! Så det beror nog på lite olika saker antar jag.. tex hur man bär barnet, djupt inne i magen eller ytligt och om man har mycket fostervatten osv.. och hur man såg ut innan..
  • down under

Såg just att jag gått in i tredje trimestern nu... yeah!!! Gud vad tiden gått fort ändå.. "bara" 92 dagar kvar till BF !

Svar på tråden BF maj 2011