Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

Jag har den för 1050 kr hos trygghansa.. bättre med dom som kostar eftersom dom täcker mer saker..
    Men det är ju en smaksak... om man inte får några komplikationer så kanske man tycker att det inte e värt pengarna men det vet man ju inte innan så vågar man chansa?!
    Dessutom så ingår ju barnförsäkringen i den till barnets 6 månaders dag har jag för mig.
    Hade samma med sonen.
    Min livmodertapp brast under den förlossningen och jag förlorade 2 liter blod och det tog över 2 timmar för dom att stoppa blödningen och det fick jag ersättning för sen..

• down under

Så, nu har man vart hos bm igen.
    Allt såg bra ut. Är i v 28+2 idag.

Sf mått 31 = Över kurvan... ooops! inte konstigt att man känner sig stoor!
    Blodtryck 105/60
    Hjärtslag 135
    Vikt sen plusset  = +11kg totalt, varav 5.5kg sen inskrivningen.. Hoppas jag inte går upp så mycket mer nu..
    Dom tog inget hb denna gång men jag gjorde sockerbelastning förra  veckan och det såg bra ut.
    4.6 vid start och 6.7 efter 2 timmar så inga problem där. skönt!
    Lillskruttan låg med huvudet ner oxå sa hon.

• down under

Ang ögonfärg.. jag har blå/gröna ögon och min sons pappa har bruna ögon.

När min son föddes hade han blåa ögon och dom fortsatte att vara blå i nästan ett halv år sen började dom att ändra färg till brunt och vid ett års ålder var dom helt bruna..

• down under
    Lovelyness skrev 2011-03-01 18:03:07 följande:
    Om du redan fått beviljad föräldrapenning så behöver du väl inte komplettera med någonting? Förstod inte riktigt frågan
    Jag fick ett brev av fk där det stod att jag var beviljad hel graviditetspenning från o med 10 mars men skulle ändå skicka in en blankett till dom där jag skulle skriva i när jag ville börja ta ut den och hur stor del av dag osv... fattar inte vitsen fyllde ju i allt sånt i den första blanketten som man ansökte på och den har ju blivit beviljad?!
    Om jag blivit beviljad att få det från och med den 10 mars så e det så klart att jag tar det från det datumet, vill ju inte jobba längre om jag inte behöver... jaja jag fyllde i samma uppgifter igen och skickade in så får väl se vad som händer nu.
  • down under

Så, då var jag hemma igen efter dagens bm besök.
    Allt såg bra ut.
    Är i v 30+1
    SF mått 33 (rätt mycket över kurvan) Inte konstigt att man känner sig stor som ett hus!
    Hon sa att jag hade mycket bebis under revbenen..
    Huvudet låg fortfarande ner så jag hoppas hon fortsätter att ligga så tiden ut.
    11kg + sen jag plussade.
    Hb 130
    p-glukos 3.8
    Inga bakterier eller socker i urinen
    blodtryck  105/60
    Bebisens hjärtslag 142 slag/min

Börjar får så ont i ryggen nu så det finns inte..
    Finns ingen skön ställning alls.. sitta, ligga, stå, inget är bra..
    Tycker tiden går såååååååå  långsamt!

• down under

Jag är oxå helt slut som människa! Har aldrig varit så här trött förut..
    Känns som all energi är borta och jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre..
    Så här illa var det inte med sonen, men jag vet inte, det kanske är värre pga att man har ett barn sen innan.
    Man får ju aldrig vila när man behöver det.. det blir ju ett antal uppvak varje natt sen så ska han upp vid 5-5.30 och sen är det full rulle hela dan tills han somnar på  kvällen runt 8-9.. vet inte hur det ska gå sen när bebis kommer.. hur ska jag orka? Min pojkvän bor 50 mil ifrån oss och kommer hit typ var 3e helg.. och det ser inte ut som att den situationen kommer att lösa sig innan barnet är fött och den närmaste tiden efter det.. känns så hårt att behöva göra om det här ensam igen fast med 2 barn den här gången...vill bara sova!

• down under
    Minglanu skrev 2011-03-15 21:48:07 följande:
    Oj, hur orkar du??! Jag har en sjövild 15 månaders tjej här hemma som jag går mammaledig med vilket inte är det lättaste när man har foglossning, ryggbesvär, extrem trötthet och pluggar på distans och  knappt kommer ur sängen ibland. Räddningen är att sambon kommer hem vid 17 och tar över, annars skulle jag nog blivit komplett gaaalen ;-D
    Styrkekramar till dig och hoppas du har bra avlastning nära dig hos andra personer
    Tack så mycket!
    Jag vet faktiskt inte! Jag har väl blivit härdad av att jag har varit ensam sen v 7 i första graviditeten men vissa perioder håller man verkligen på att gå under.  Som nu ungefär! Har försökt få in sonen på dagis sen jan men det är väldigt lång kö så dom säger att han tidigast kommer att få plats i Maj..jättekul, not! Jag kan ju omöjligt skola in honom på dagis samtidigt som jag ska föda så han kommer antagligen inte att börja dagis förens i Augusti.. suck!  Om ni bara visste vad jag skulle göra för att få lite egentid...tänk att bara få va i en timme och göra vad som helst.. typ gå o handla ensam eller ja vad som helst! Missförstå mig inte nu, jag älskar min son över allt annat men jag håller på att bli galen emellanåt och just nu så är han i en väldigt jobbig ålder, han har precis blivit 2½ och är bara så grinig och trotsig hela tiden så man vet inte vart man ska ta vägen... hade varit skönt att bara kunna lämna över när pappan kom hem och gå ut och ta lite luft eller bara gå o lägga sig.. Och nu under vintern när det varit så kallt så har man ju varit mycket inne vilket har drivit både han och mig till vansinne! Längtar till våren nu så man kan va ute och leka på ett annat sätt! Har inte så mycket annan hjälp med avlastning men jag är väldigt tacksam för att öppna förskolan finns iaf! Dom har bara öppet 2 dagar i veckan här men det är bättre än inget och det är skönt att komma iväg och träffa andra vuxna och barn!
    Förlåt för långt inlägg, e bara så anti just nu!
    Nu ska jag gå och försöka sova... god natt tjejer!
Svar på tråden BF maj 2011