TeosMamma skrev 2011-03-30 15:23:49 följande:
Down Under; Skönt att det är lite lugnare nu, hoppas tjejen stannar inne några veckor till ;0)
Intressant att läsa om hur ni alla tänker vad gäller smärtlindring, skulle jag föda vaginalt så skulle jag vilja ha allt jag kan få som inte är skadligt för mig eller barnet, varför ha ont i onödan?
Idag har jag varit hos en narkosläkare som skulle ta ställning till om jag kunde få kejsarsnitt med Spinalbedövning. Tyvärr gick det inte då de inte vågar sticka i min ryggmärg eftersom jag har en ryggmärgsskada, så jag kommer att bli sövd. Det var inte vad jag ville men läkaren föklarade att för mig är det nog både bäst och skönast att bli sövd.
Jag för min del tycker det är lite taskigt att bära barnet i 9 månader och sen får min man första tjing på att träffa vårt barn *haha* men läkaren sa att när jag vaknar upp ska bebisen ligga vid mitt bröst och det lät väl ganska OK i alla fall. Sen var man lite rädd för att inte bedövningen ska ta eller det där folk pratar om att det är obehagligt att känna när de tar ut honom så jag får väl vara nöjd i alla fall

är inte särskilt smärttålig så detta blir nog bäst trots allt.
Nu blir det spring till brevlådan varje dag för att få veta opdag

Gissar på 2 maj, precis 7 dagar innan alltså.
Någon mer som har problem med yrsel? Jag hade det för någon månad sen men nu är den tillbaka igen, BM tror att bebis ligger mot aorta. Så obehagligt bara när jag vänder mig i sängen och hela sängen gungar så jag tror jag ska trilla ur, sen när jag stiger upp är allt borta... Dessa intressanta graviditetessymptom
Stor kram

Min man tänker som du, varför vill du ha ont i onödan säger han till mig. Grejen är att man vill kunna klara av det utan smärtlindring. Det är en fix idé hos mig. :P nu blev det ju akut snitt för mig förra gången, var vaken hela tiden då, så de bara kunde fylla på i min ryggbedövning. Men vad paff man blev när man kämpat i 12 h och sedan blir det ett sådant "snöpligt" slut om man säger. (läs min förlossningsberättelse här på FL i bloggen). Jag kommer säkerligen ta eda den här gången med, men önskemålet är så klart att föda "naturligt" om man så säger. Och vaginalt.