• TeamX

BF maj 2011

Jag är i vecka 25 och visst känner jag bebisen flera gånger om dagen, men sällan jättestarka kickar.Kan bero på att jag har moderkakan i framvägg.

Oj, moderskapsintyg har jag inte ens tänkt på eller fått av min barnmorska, ska dit imorgon så får be om det då. Än är det väl ingen brådska med det eller??

Här har lilla sonen magsjuka, så inatt kräktes han ner hela rummet mer eller mindre
    Hoppas man själv klarar sig.

• TeamX

Minglanu: jag har gått upp 10 kg (är i vecka 25).
    Det känns mycket, men jag försöker att inte bry mig om det.
    Äter nyttigt (oftast ) men rör mig mindre än innan för att jag inte fixar samma rörelser. Löptränade tre dagar i veckan innan och nu blir det mest promenader.

Det där med vikt är nog väldigt individuellt.
    Jag var ganska smal innan, hade inget extra på kroppen, och tror nog kroppen lagt på sig det den beöver för att orka med graviditet och förlossning och amning. När jag väntade första barnet gick jag upp 17 kg, men dessa försvann igen efteråt (fast det dröjde kanske 9 månader innan jag var tillbaka på startvikt).

• TeamX

Hej på er....

Här blir det nog en liten Alex (vi vet ju att det är en liten pojke därinne). Passar ihop med Max som storebror heter (och Felix som bebisens halvbror heter). Men vi får se, än är vi väl inte helt 100 på namnet.

Igår var jag hos bm och lyssnade på skruttens hjärta.
    122 slag i minuten. SF mått 22. HB värde 110, så jag ska börja äta järntabletter.
    Skönt att se att allt var bra iaf

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • TeamX

Vi har köpt en quinny XL. Tre hjul och vändbar sittdel så lillen kan titta både framåt och åt mitt håll. Helt ok pris, 2500 då flera tillbehör ingick också. Vi funderade på en Urban Jungle men den har inte vändbar sittdel utan där kan lillen bara titta framåt, det tyckte jag var en nackdel så därför blev det inte en sådan. Kul att köpa vagn, men svårt att välja i djungeln.

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • TeamX
    Misswiren skrev 2011-03-23 22:41:50 följande:

Hejhej alla.

Läser aktivt här fortfarande, men skriver sällan. Hatar egentligen att skriva på tagentbord, inget som helt tålamod med de nu under grav, *asg*. Naglarna smäller i andra tagenter, man måste radera, men skriver för snabbt, så de blir fel, måste radera, vissa tagenter funkar inte, måste trycka hårdare, osv osv, Haha. Sikket ilandsproblem.

Tänkte bara höra med ngn här, som kanske har samma prob?
    Varje kväll, utan att  överdriva, så sätter lillen igång i magen på ett nästan obehagligt sätt..känns lite VÄL för bra med sina rörelser. Saken är den att han på nåt sätt, slå/sparkar neråt, så jag flyger upp ur soffan/sängen av en OTROLIG smärta, och vrålar gör jag nåt så kopiöst. Händer en eller flera ggr per "smärtgång" så att säga.
    Jag börjar störttjuta, mannen och sonen blir såklart rädda, även jag. Sen sitter man med rädsla och inväntar nästa omgång. Det är svårt att föklara smärtan, men jag känner ju att han gör ngt och helt plötsligt efter en smäll känns de som att ngn tar en kniv och bokstavligt talat kör upp den i hålet på mig och snittar. Låter hemskt, sorry, men hittade inget annat alternativ. Jag undrar lite om man verkligen ska behöva stå ut med dessa kvällar med dessa smärtor ända fram till slutet...

Jisses, galet ont gör de..MKT värre än förlossningsvärkar.

Erm...Hjälp!

Oj, vad jag känner igen mig!! Precis så har jag också. Smärtan är vissa gånger stark, andra lite lindrigare. Och det kommer med ganska jämna intervall under en bra stund, främst på kvällen när jag kommit hem från jobbet. Tror det är bebisen som trycker nedåt, men ibland blir man ju fundersam på om det är värkar?

Ja, du är iallafall inte ensam
    Men sen är jag ju så där att trots att det gör ont är jag glad över att känna min lille skrutt därinne, blir supernojjig om jag inte känt honom på ett tag.
  • TeamX

Har läst lite och uppdaterat mig hur det är med er andra
    Inte så ofta jag själv skriver dock...

Idag jobbar jag sista dagen före bebis kommer.....sååååååååååå skönt!!!
    Behöver verkligen lite ledigt!
    Och bara två veckor kvar till bf, spännande!!
    Äntligen är dessutom BB väskan packad

• TeamX

Två veckor kvar till BF --------------- spännande!!
    Har haft förvärkar ettt par veckor.

Var till MVC igår, allt såg bra ut.
    Hon tyckte vi kunde vara beredda på att det kan bli när som helst pga att mitt första barn kom före bf och jag nu haft ganska kraftiga förvärkar. Hoppas dock man hinner vila några dagar innan :-/

Hur har ni med förvärkar?
    Hur ska man egentligen veta när det är "på riktigt"?
    När mitt förra barn skulle komma så var det tydligt när det startade då vattnet forsade, men hur vet man när värkarna blir annat än förvärkar?

• TeamX

Fröken Löken....
    men ooooh vilket gulligt innehåll i påskägget
    Så söt!

• TeamX

vilket toppenväder det har varit hittills i påskhelgen! Helt underbart!!

Undrar bara när man ska hinna vila...så mycket att göra hela tiden med villa, trädgård, barn etc och så alla människor som "drar" i en :-/
    Är rätt slutkörd eftersom allt gått i ett hela tiden de senaste månaderna. Längtar efter några dagar "bara" ledigt, hoppas man hinner det innan liten kommer....13 dagar till BF nu, och min första son kom ju drygt en vecka före BF så man får ju vara beredd att denna lille kan komma när som helst (bara därför går jag väl över ett par veckor, ha,ha).

• TeamX

Lista där vi kan fylla i varteftersom våra underverk kommer till världen:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m58573971.html

Hoppas jag inte missat bara om det finns någon sen tidigare??

Svar på tråden BF maj 2011