• minya

BF maj 2011

fliona skrev 2010-09-22 12:29:43 följande:
    dom såg inget på mitt vul, nu har dom tagit ett blodprov för att mäta hcg ska ta nytt på fredag...skit jobbigt. Nån mer som varit med om detta??
    kanske är väldigt tidigt än bara, vissa har ju högre hcg som ses på stickan tidigt och andra har lägre. Håller tummarna för dig
  • minya
    maddelu skrev 2010-09-22 13:27:38 följande:
    jaha.. Det jag har läst nu är att man inte ska dricka mer än 3 koppar per dag kaffe. Annars ökar risken för missfall. Det har med halten koffein, så  enegidrycker är ju inte heller bra,,,,

Är du fortfarande galen i energidrycker kasnke du borde dra ner Glad
    Jag håller mig som sagt undan allt som är mindre nyttigt överlag, även om jag är tokig i det så har jag inga problem med att låta bli det. Bebisen kommer i första hand, mitt eget nöjje i andra  

Då har de kanske kommit nya rön nu då, tur att de uppdaterar hela tiden  
  • minya
    carwho skrev 2010-09-22 16:41:30 följande:
    Tjejer, jag hinner inte läsa era inlägg just nu. Måste bara snabbt få skriva av mig..
    Jag orkar seriöst inte med mig själv!! Jag har såna hemska humörsvängningar så det inte är sant !!!!
    Asså hur länge håller det här i sig?? Och kan man inte göra ngt åt saken?? Typ "ät ingefära så blir du glad!" ???
    hahaha ja om de fanns mirakel mot humöret så vill jag också gärna veta, i denna takt kommer jag snart bli ihjälslagen med tanke på alla gånger jag öppnat munnen mot folk på stan med en mer eller mindre trevlig kommentar
  • minya
    carwho skrev 2010-09-22 18:21:37 följande:
    Ja men åååh...är precis likadan Och visst ärlighet varar längst men för min egen hälsas skull borde jag kanske tagga ner *gapskratt* PLUS att jag är ju så grinig. Så fyyy... inte ens JAG vill umgås med mig!!!!
    haha vad skönt att jag inte är ensam om det Jag vet inte hur många som sagt nu att jag måste sluta vara så frispråklig, men de liksom bara hoppar ur munnen ju. 
    Tur att vi andra gravidmonster vill umgås med varann, genom internet iallafall haha    
  • minya
    carwho skrev 2010-09-22 18:47:54 följande:
    Ja det är la tur det iaf! Men även på intenret måste jag ibland ta en paus "gå ut därifrån, andas.... VAD tänkte du skriva egentligen....???" Sen kommer den lilla ängeln på axeln fram "Såååå kan man inte skriva, skriv ngt snällt ist!" Tur att det hittills är hon som vinner
    haha tur hon vinner, vi kanske ska ha en separat "spy galla och vara allmänt hormonelak" - tråd hahaha, ingång sker på egen risk liksom
  • minya

dessa stackars karlar, tur att dom får en väldigt underbar ursäkt sen när bebisen kommer, då glömmer dom nog oss hemska kvinnor  

• minya

fick ett riktigt jobbigt blodtrycksfall på jobbet, fick gå undan och sätta mig ner och trycka i mig en banan så nu är man lite på fötter igen men sitter ner en stund. 
    Kom på det nu att så hade jag det i början på mitt senate  (slutade i mf) också, och hade det en hel del i slutet av min dotters graviditet också. Hoppas inte det kommer vara så genom hela graviditeten för då kommer de inte bli skoj någonstans, men ska börja ta med mig nått att äta som jag alltid har med mig så magen aldrig är tom.  

• minya

gick in i vecka 8 idag Hjärta
    10 veckor kvar till uL då haha

• minya

här är bm på måndag. ett hett tips är att skriva ner frågor och funderingar som ni kommer på under tiden och sen ta med dit. För väl där så brukar de bara vara sågspån i huvudet med all infor, frågor de ställer och saker som ska testas

• minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 17:43:27 följande:
    Jag har berättat för några på jobbet och för min närmsta vän...mannen min vill vänta lite så nu får vi nog vänta lite. han vet dock inte om att jag berättat på jobbet än :P

Däremot vet jag inte hur jag ska berätta för mina föräldrar..bara så där helt apropå??? Fick värsta förmaningen i somras av mamma så är inte nått sugen på att berätta för henne...Har alltid sagt att jag vill berätta tidigt för mamma, vill ha henne som stöd om det skulle skita sig..Men nu vet jag inte...

Hur har ni berättat??

Funderar på att, när hon frågar om vad vi önskar oss i julklapp (hon brukar fråga tidigt) säga att vi vill ha en spjälsäng eller bidrag till en barnvagn =)
    jag var opersonlig och skre på fejjan haha  
    men när de är andra så känns de inte så "speciellt" i samma benämning
Svar på tråden BF maj 2011