• minya

BF maj 2011

efter vecka 7 sa min BM att symptom och svullnad brukar dra tillbaka sig väldigt markant. Många som mår superskit kan helt plötsligt må som vanligt igen. det är inget farligt utan helt normalt, berodde bara på att kroppen hajjat läget och börjat jämna ut sig igen med hormoner och situationen

• minya
    snälla, kan inte ni som är supernojjiga över MF hoppa in på http://www.familjeliv.se/Forum-2-286/ 
    istället. Det är jobbigt för dom (iallafal mig) som inte är orolig men att sitta och läsa sida efter sida om alla "symptom på mf", man överväger till och med att hoppa ur tråden för man blir bara deppig av att sitta här och jag är inte alls en deppig person så känns helt galet. 
    Förstår er oro såklart men alla vill och definitivt behöver inte läsa om alla dessa nojjor över mf (har själv fått så vet hur de är)  istället för att glädjas över graviditeten vi är i. Jag vill vara glad att jag är gravid, njuta av att må skit eller må bra, njuta av att kunna prata av mig hormoner eller hur jobbig vissa män är som inte förstår allt vara glad över att vissa symptom äntligen börjar ge med sig så man kan bli människa igen. 
    Men de finns en hel sida med enbart dom som är oroliga för mf och det av en anledning antar jag.  
  • minya
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 11:45:33 följande:
    jag har valt att skriva här då jag känner att jag får ett bra stöd!
    Kanske du själv kan starta en egen tråd med bara positiv anda!?
    Jag förstår dig också, för så kände jag med för ett tag sen innan jag själv började känna någon oro och bara var lycklig!
    Hoppas vi kan komma till en bra lösning!
    jo visst, förstår jag men när de är sida efter sida efter sida så blir man nerdragen i det själv
  • minya
    Lovelyness skrev 2010-09-28 11:53:50 följande:
    Du är inte trög, jag är bara lite bra på att vara ironisk ;)
    Jag tycker det skulle vara rätt trist om man inte skulle kunna berätta sin oro för missfall här inne, för mig är det en tråd där man kan dela med sig av allt som händer just nu och då tycker jag det verkar dumt att man inte ska få göra det när det gäller oro. Jag tycker det ska vara en tråd om det man vill skriva om helt enkelt :)
    eller inte bra?'
    jag sa inte att det skulle finnas regler, men när oro går över till spekulationer och diskutioner i lite väl häftig anda så är de kanske bättre för alla att gå till den sidan där det finns dom som vet mer om det, dvs ringa bm eller sidan på FL som är till för det. 
  • minya
    Lovelyness skrev 2010-09-28 11:57:13 följande:
    Att folk skriver om symtom på missfall behöver ju inte bara vara oroande eller negativt heller, det kan också vara lugnande om man får samma symtom själv och det visat sig att det gått bra för den i tråden som hade samma symtom innan.
    sure thing Drömmer
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-28 13:17:44 följande:
    Hihi är lite i samma sits fick fast tjänst 13 augusti..har ingen aning om hur min chef känner inför gravida :S
    fast de kan ju inte göra nått, men nog bättre att tala om tidigare så de hinner skaffa ersättare än att dra ut på det. De skulle jag själv uppskatta, skulle någon komma jättesent så skulle jag bli galen  
  • minya

irriterad, hur svårt kan de vara för chefjäveln att lyfta luren, ALLTID omöjligt att få tag i människan... Ena svarar hon inte i och den andra är avstängd! 

• minya
    gosensgos skrev 2010-09-30 09:14:27 följande:
    Jag gick in i v 10 i onsdags.
    Mår illa hela tiden!  Dock blivit lite hjälpt av postafen de senaste dagarna så jag i alla fall kan avsluta en måltid på korrekt sätt.  Men man blir ju trött av de också...

De där fina fosterbilderna, var hittar ni dessa?!  De som är fotade inifrån magen typ.
    Fantastsikt vackra att titta på.
    Kul att visa för barnen också  
    jag googlar bara
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-30 20:56:35 följande:
    Måste bara fråga..många av er som säger att ni börjar må dåligt i typ v 8-9 någon gång har hört det från flera vänner oxå...Men för mig som mått dålgit (mår konstant illa men spyr inte) sen några dagar efter  + kommer jag att må ännu sämre när jag går in i v 8-9???

En vän sa till mig oj mår du redan så dåligt, det blir tufft...

Bävar inför detta...
    för mig är de tvärt om, runt vecka 8 så mådde jag MYCKET bättre, allt bara försvann som i ett trollslag. Nämde de för min bm och hon sa att för de flesta så brukar symptomen avta runt då eftersom kroppen har börjat vänja sig. 
    Så de är som jakeline säger, väldigt inviduellt, bara för att andra mår dåligt så gör inte alla de, och vise versa 
Svar på tråden BF maj 2011