• tove83

BF maj 2011

tycker ni att 3 000:- är ett bra pris för denna beg vagn?? den är jätte fin å röd;))

Emmaljunga DUO EDGE
    Välvårdad duo vagn säljes. Vagnen är av 2008 års modell dock inte uttagen förrän maj -09.

*Liggdel med ventilation i botten och vaggfunktion.
    *Sufflett med sol- och insektsnät samt ventilationslucka.
    *Sittdel med 5-punktssele och fullt liggläge.
    *Regnskydd
    *Reflexöverdrag till suffletten
    *Fotsack
    *Emmaljunga skötväska

• tove83
    Moi Mokulat skrev 2011-01-24 19:12:19 följande:
    Vem var det som hade skrivit jäätte bra in till FK. Såg det för ett tag sedan och nu sitter jag här och försöker skriva själv och behöver lite hjälp. Jag bläddra bland alla flikar men hittade inte det. Minns inte ens vilken dag vi skrev
    vet inte om det var mitt du syftade på? men skriver in mitt ändå;)

Beskrivning av en arbetsdag för mig på Ikea.

jag jobbar väldigt olika tider, så allt mellan klockan 06:00 till klockan 20:00 kvällen, även varannan helg på detta. Jag har ingen fast position/avdelning på varuhuset utan täcker upp där det behövs t.ex. vid sjukdomar, på mitt arbete så är det väldigt mycket gående samt stående, enda chanser till att ta en paus eller sätta sig ner för att vila är på rasten, på en normal dag så går jag ca 25 000 steg, brukar ha stegräknare på mig.

i min tjänst så innebär detta att jag kan ena stunden stå i kassan och ta emot kunder för att sedan gå vidare och fylla på varor på Logistik/ varupåfyllnad, för hand. Varor som väger allt mellan 10-80 kg dvs. byråer skåp tallrikar, krukor osv.

för att i nästa plocka varor åt kund på varutlämningen, där är det till större delen bara tunga saker att plocka såsom vitvaror soffor 120-160 cm sängar garderober och dessa plock sker under en viss tidspress då varje plock inte får ta för lång tid tills det kommer ut till kund.

det ingår även i min tjänst att jag får stå i vår informationsdisk, är inte helt ovanligt att man står där mellan klockan 10-20 där man hjälper kunden till rätta i varuhuset, svarar på frågor etc. eller hjälper till vid barnpassningen som vi tillhanda håller för våra yngsta besökare mellan 3-10 år.

jag får även ta hand om våra kundreturer som kommer till huset, ståendes som innebär många och tunga lyft.

det är inte helt ovanligt att man får göra alla dessa arbetsuppgifter under en och samma arbetsdag, vilket kan vara väldigt stressande samt påfrestande för en. Och på helgerna brukar vi ha uppemot 10 000-13 000 kunder per dag, och för det mesta så är man själv på avdelningen/avdelningarna, och man måste alltid förbereda våra produkter för morgondagens inleveranser, för hand vilket innebär många lyft.

Antal lyft per arbetsdag är mellan 150-400st och då lyfter jag allt mellan 10-80 kg för hand. Detta är en sammanställning av hur en arbetsdag kan se ut för mig, och även för mina övriga kollegor i huset. Då vi alla gör samma arbetsuppgifter men med olika omfattning.

Och självklart så hjälper jag kunder att hitta produkterna, vilket innebär en del lyft också.

• tove83

äntligen så har vi beställt vagn!!!
    det blir en Emmaljunga nitro city pp black/red,kollade först på city crossen,men till slut blev det denna!!hoppas vi har gjort ett bra val;)

• tove83
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-03 16:18:43 följande:
    tove
    vilken jättefin vagn!
    tack!!hoppas vi kommer bli nöjda!
  • tove83
    Angi07 skrev 2011-02-03 15:20:05 följande:
    vad fin vagn tove83!, vi vill köpa Emmaljunga city cross, men vi ska vänta lite och hinna spara lite pengar.
    ja Emmaljunga vagnarna ä inte superbilliga,men det är ju bra vagnar,denna modell med city korg samt skötväska och att vi valt pp färgen som är lite dyrare..landade på totalt 7800:- tog den på kreditkortet och ska ha betalt klart den innan vi får den i mitten av april är tanken!!!
  • tove83
    amisej skrev 2011-02-03 17:15:27 följande:
    Vi va inne på den vagnen med...
    Men de kommer bli såååå trångt i bagagutrymmen när den väl e i.
    Och ändå kör vi en BMW 525 ..
    Med ganska lagom stor baggush..
    Så imorgon ska vi till babyproffsen och beställa vagn och för våran del kommer de antagligen bli en
    babytravel amsterdam vagn.
    Ser hur smidig o enkel ut som helst. Och liten när man fäller ihop den och ska iväg med den
    okej,vi har en völvö v50 så jag hoppas den får plats,vi har även 2 hundar som vi hoppas får plats där bak, de är i 10 kg klassen;) annars blir det bur i baksätet för dom de gånger de ska med!!
  • tove83
    tove83 skrev 2011-02-03 17:56:51 följande:
    okej,vi har en völvö v50 så jag hoppas den får plats,vi har även 2 hundar som vi hoppas får plats där bak, de är i 10 kg klassen;) annars blir det bur i baksätet för dom de gånger de ska med!!
    amisej skrev 2011-02-03 17:15:27 följande:
    Vi va inne på den vagnen med...
    Men de kommer bli såååå trångt i bagagutrymmen när den väl e i.
    Och ändå kör vi en BMW 525 ..
    Med ganska lagom stor baggush..
    Så imorgon ska vi till babyproffsen och beställa vagn och för våran del kommer de antagligen bli en
    babytravel amsterdam vagn.
    Ser hur smidig o enkel ut som helst. Och liten när man fäller ihop den och ska iväg med den
    fast den jag har köpt är minder än amsterdamen ihop fälld??om det nu är en sån här??
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/06/trehjulingar.html
  • tove83
    Jodi skrev 2011-02-05 10:09:06 följande:
    Ni som har sökt havandeskapspenning: har ni fått svar? Hur lång tid tog det?

Har fått sova hela natten, så skönt! Förra natten hade jag så ont i ryggen (liggamentsfästet på höger sida), fick gå upp och gå omkring typ var tredje timme. Lite skumt att det kan vara så en natt och sen inte alls natten efter...!
    har ansökt om havandeskapspenning,eller graviditetspenning som det numera heter...har ännu inte fått svar!!
  • tove83

Lovis79:tror att jag skickade in i mitten av januari?? Dum som jag var så gjorde jag ingen notering om det i alamanackan!! Står att det ska ta 30 dagar vi får väl se??

• tove83
    Jodi skrev 2011-02-07 20:17:40 följande:
    Jag tycker också det är mer rörelser än hådra sparkar. Blir nog mer och mer ju längre man går, jag är i vecka 29 nu och tycker jag känner mer bara sen en vecka tillbaka.

Fick förresten besked från försäkrningskassan idag att jag blivit beviljad graviditetspenning!!! Är så glad!! Skrattande
    Min chef sa att hon aldrig trodde jag skulle få beviljad, får se vad hon säger nu... Det betyder att jag bara jobbar till 2:a mars! Och jag vägrar få dåligt samvete för att chefen kommer få ta in nån från nåt bemaningsföretag, jag sa att jag var gravid och skulle söka GP redan i dec.
    grattis till GP,får jag fråga vad du jobbar med?? hur fick du beskedet? via brev telefon eller via deras hemsida??var det längesedan du skickade in?? många frågor jag vet....väntar själv på besked;))

min bebis är ganska lugn oxå...så jag sover fortfarande hyfsat bra;)
Svar på tråden BF maj 2011