• tove83

BF maj 2011

idag har jag varit hos min barnmorska!!

hb117
    blodtryck 120/80
    sf 29
    fosterljud 138

fosterljuden har varit olika varje gång tycker jag,om det nu ska finnas nåt belägg angående kön??

20/12 var det 156 -sf 20
    8/2 var det 147- sf 25
    3/3 var det 138 -sf 29

ska äta 2st Niferex om dagen...jippi;))

annars så mår vi kanon och den lever rövare i mellanåt men är väldigt nöjd där inne!!

• tove83

min rand går från brösten och ner till naveln!!

• tove83
    Kottemor skrev 2011-03-09 18:43:03 följande:
    Skönt med extra kontroll, hoppas att allt ser ok ut då.

Ang. amningsbh.. Jag har haft jättesvårt att hitta en, provat runt i affärerna men ingen har passat Obestämd Stor byst från början och den lär inte bli mindre när mjölken rinner till. Så jag har fått beställa från swegmark.se, där hade dom bh i den storleken jag tror att jag kommer landa på...
    Om någon annan storbystad hittar en bra bh ute i handeln så får ni gärna berätta var!

Usch vad jag är trött idag, båda barnen är sjuka igen och jag har varit uppe flera gånger inatt för att titta till dom. Och det känns i kroppen och knoppen nu, sammandragningar som bara den och trötthetshuvudvärk. Får lägga mig tidigt idag tror jag
    vart går gränsen för normal/storbystad...har lite panik angående amningsbehå då jag har typ i-j i bh storlek sedan innan och fasar för vad dom kommer vara när mjölken har rinnit till!!!
    hoppas verkligen man kan hitta en som är bekväm,för utan bh går jag inte;)
  • tove83
    Friida11 skrev 2011-03-10 14:21:50 följande:
    Någon mer som känner att kroppen har sagt upp sig ? :P

Fy fanken e helt slut.. Går in i 30 fulla veckor idag och känner mig som en zombie, trött, yrsel, ont i höft och rygg och bara helt SLUUT! Blir orolig över hur jag ska orka 10 veckor TILL :P
    här är en till!!! har varit hemma från jobbet i 2 dagar nu,typ bara sovit....har mått illa och varit förstoppad!! aldrig trodde jag att man kunde bli så glad för att göra nr 2 haha...ska jobba i morgon tror jag?

äter dubbeldos med järntabletter och se så pigg jag är...NOT!!!!
  • tove83

idag så jobbade jag min sista dag,får hel hp från måndag känns så skönt...nu ska jag sova och inte stressa;))

var hos min barnmorska innan jobbet idag, och allt såg bra ut!

sf-mått 30
    hb 131
    p-glukos 6,3
    blodtryck 120/75
    fosterljud 138

den har även fixerat sig nu oxå;)

• tove83
    jakeline skrev 2011-03-21 10:50:04 följande:
    Wohooo! *studsar så gott en höggravid kvinna kan* jag har vunnit en bärsjal!  jagochbonan.blogspot.com/2011/03/jag-vann.htm...

Jag är nog en av de få som faktiskt mår helt okej! :P Visst, det börjar bli tungt, men så länge jag får sova så mår jag bra. I natt har jag dock vaknat med obehagskänslor, tyckt att jag itne kunnat andas och diverse andra knasiga tankar som virvlar i huvudet när man sover. :P Men annars är det helt okej. 
    här är en till som mår helt ok....men det kommer väl??
    bara jag får vila en liten stund mitt på dagen så är det helt ok!! sover bra, igår började jag tvätta alla barnkläder,så det är väl min prio,å så ska min hund ha valpar vilken dag som,längtar som en tok att få sniffa på lite valpar;))

Gratis Jakeline!!
  • tove83
    Hiavatha skrev 2011-03-21 12:13:37 följande:
    Jag tänkte just att ALLA andra kan väl inte gå runt och må illa, för det gör inte jag heller. Jag började känna att jag var helt onormal, he he
    Lite ont i svanken e klart jag får om jag står/går länge för magen börjar ju bli så tung nu, men annars inte mycket att klaga på faktiskt Solig
    klart man är lite stel å jävlig men det går ju!! har nu sopat ute på gatan då han som sopar upp allt grus kom...antar att våren är här då??
    sedan så har jag roat mig med att plocka hundbajs i trädgården,börjar bli jobbigt att böja sig nu;))
  • tove83
    jakeline skrev 2011-03-21 12:20:15 följande:
    åh vad mysigt med valpar! Nästan lika mysigt som bebisar! :P Vad har ni för hund? 
    jag föder upp bostonterrier;)) underbara hundar!! alltid glada och väldigt keliga!

www.kennelyouandme.se/
  • tove83
    jakeline skrev 2011-03-21 12:32:04 följande:
    åh jag tycker de är sååå söta! Fast lite små... har rottis själv... :P 
    är uppvuxen med stora hundar,och tycker inte att det är nån skillnad faktiskt...tar minst lika mycket plats och uppmärksamhet, och väldigt smidiga att ha med sig;)) charmar alltid folk...valde mellan boston och amstaff faktiskt!!
  • tove83

Jag ska oxå ha den 20:e maj bebben ska föddas på näl Trollhättan!!

Svar på tråden BF maj 2011