BF maj 2011
Har två pojkar 7 år & 5 år gamla, och nu kommer snart kille nummer tre. Jag var alltså 27 när första barnet kom, mannen och jag har varit ett par i 14 år

Baby & barn mässa i Göteborg på Svenska mässan nu den 15-17:e april
www.babybarn.se/
Tackar!! Firades med ett besök hos mvc samt hämta hem barnvagnen;))
var hos mvc igår är i dag i v36 (35+0) bf 20 maj
nästa gång vi ska dit är den 29/4
sf-mått 34
hb 125
blodtryck 125/70
fosterljud 142
fixerad sedan v30
allt såg bra ut,fick även lämna ett immuniseringsprov...
är detta nåt alla får göra eller är det för att jag är rh neg 0??
idag vid 14-tiden så blev JAG MOSTER!! då min syster födde en flicka...så nu ska det bli spännnande att se vad som ligger i min mage, bf 20 maj
då vi är 6st systrar varav det är 6st flicke barnbarn....
var ju hos BM idag oxå ju...bf 20maj;)
sf-mått 37
urin 0/0
bl 110/70
fosterljud 132
var där förra veckan oxå och då låg allt på följande
sf-mått 36
p-glukos 5,6
urin 0/0
bl 120/80
hb 129
fosterljud 136
fixerad har den varit sedan V30...och nu börjar det kännas rejält då det ilar till i underlivet....har samlat på mig rejält med vatten i fötter och ben,och mina händer domnar bort under natten och tar sin tid att bli normala på morgonen....
undra om det är en pöjk i magen??
Bf idag 20/5 nada action...
tycker att livet känns lite orättvist just nu...jaja jag får min bebis så småningom;))
stor grattis till alla Mammor!!
Jakeline och tove83 - Har ni eventuella igångsättningsdatum om det skulle dra över så mycket? Jag fick själv mitt häromdagen så då känns det lite lugnare om det nu inte vill börja av sig själv. Men jag tänker inte misströsta riktigt än, liiiite försenade kan dem ju få vara : P
har sovit kasst inatt och varit på toa många gånger,dock bara nr 1
verkar som om min slempropp håller på att lossna,då jag inte haft såna kraftiga flytningar under hela den grav...
har haft mkt sammandragningar och en del förvärkar,tog en värktablett vid 6-tiden i morse för att kunna sova...har fortfarande en del sammandragninga/förvärkar men de är inte täta..har ju inte kännt av några sammandragningar under dessa 40 veckor innan,och nog känns dom!!
får väl se när bebben vill komma?? bf+3 idag (20 maj)
hur går det för er andra som är på övertid oxå???ska ta en promenad med hundarna nu,kanske får man fart på det hela!!
Sitter här nu med värkar mellan 4-10 min har inte sovit på hela natten typ.... Har pratat med förlossningen och de vill att dom ska komma tätare... Har ätit frukost å duschat varmt å länge, super skönt!! Även gått igenom lite snabbt vad som ska med och inte!! Nu ska jag försöka att vila lite innan det sätter fart ordentligt;)
Bf+4 idag
Nu orkar jag inte mera hemma så vi är på väg upp!!
Lycka till alla ni andra som har d på g oxå;)
Ännu ingen bebis, ska upp till förlossningen igen nu!! Förrut gjorde dom ctg samt hinnsvepning så nu ska vi upp 2 timmar senare!!
Nu är hon här, våran lilla Ebba 3806 gram och 50 cm lång valde att komma ut idag vid 14:08 efter en intensiv förlossning på 24 timmar vi mår helt ok efter omständigheterna!! Men är förstås väldigt trötta!!!åter kommer längre fram med detaljer samt bilder på henne