BF maj 2011
Minglanu skrev 2011-01-19 09:10:18 följande:
Vecka 23 nu och +7 kilo nästan. Blä!Äter som vanligt, men rör mig såklart mycket mindre och långsammare än tidigare. Har inte fått så stor mage, vikten verkar ha fördelat sig rätt jämt över kroppen så jag ser mest tjock ut, fast med gravidmage också
Min tredje (och sista) graviditet så jag hade bestämt mig för att inte noja över vikten eller utseendet utan bara njuta av allt det underbara. Men just nu känns det ändå sisådär att se sig i spegeln
Desutom har jag börjat svullna om både händer och anklar. Tog av mig ringarna igår för att de klämde.
Nu har jag gnällt en massa, hur har ni andra det? Någon annan som nu verkligen börja känna av graviditeten?
JosefineK skrev 2011-01-19 09:48:50 följande:
Jag har ocksà gàtt upp 10 kg. (àr i vecka 26)
Jag var inte smal innan heller sà nu kànner jag mig ràtt sà stor. jag tror mitt problem var att jag var sà himla tròtt i bòrjan. Làg mest raklàng i soffan om kvàllarna. Ska fòrsòka àta ànnu nyttigare och gà ànnu làngre hundpromenader.
Jag tròstar mig lite med att det finns dom som gàr upp mest under fòrsta halvan av graviditeten och mindre under andra halvan. Hoppas det àr sà i vàra fall!
Åsasåsa skrev 2011-01-19 10:44:53 följande:
Jag har fått problem med ryggen, har kämpat på i en vecka med strålande värk men nu orkar jag inte mer! Har känt mig nere och deppad och nära till tårar hela tiden. Kändes som jag bröt ihop idag så nu har jag sjukskrivit mig från jobbet idag och imorgon och hoppas på att det hjälper. Känns tungt att göra det för jag har så mkt på jobbet. Ringde både BM och vårdcentralen men fick tid först på måndag, ska få remiss till sjukgymnast då också. Båda gissade på ischias. Någon annan som har problem med det? Jag är rädd att jag ska bli fortsatt sjukskriven och inte få det godkänt av Försäkringskassan, kan ju inte vara hemma utan pengar
. Jaja det löser sig nog. Bara bebis mår bra!Hoppas ni får en bra dag, ser att solen tittat fram. Kram

Sofi 79 skrev 2011-01-19 12:29:09 följande:
Jag tycker att Imse vimses hemsida är bra. Där finns fakta om tygblöjor, bland annat en anvisning om hur man gör: www.imsevimse.se/Jag köpte själv en laddning vikblöjor begagnat. Typ 20 stycken för 350 spänn. Kändes som en lagom utgift om jag inte skulle vilja ha dem. Sen kompletterade jag med några färdigvikta samt en uppsättning pocketblöjor och blöjbyxor.
Jag trodde som sagt också att det kunde kännas äckligt att hålla på och slabba, men det var det inte. Det som däremot var äckligt är hur de vanliga pappersblöjorna luktade när de blev blöta, för att inte tala om blöjhinken efter två dagar... Då kändes tygblöjorna faktiskt fräschare. Plus att det kändes bra för miljösamvetet
Ni får jättegärna vända er till mig med alla frågor och funderingar. Bara att inboxa
Herregud vilka bittra människor den finns i den här världen