• jakeline

BF maj 2011

Ewima skrev 2011-05-18 18:23:57 följande:
    Jakeline: haha, tur att det är fler än jag som blandar ihop gaser och värkar.

Här är det BF+2 och trots att jag jobbar 50% är väntan sååå lång.
    hehe ja men det känns ju nästan likadant innan det släpper liksom... :P men jag hoppas att vi båda får riktiga värkar snart. :P 

Fick maken att köpa ananas igår så nu mumsas det sådant här hemma. Har dock lovat barnvakten att hon ska få en lugn dag i morgon coh få vila lite... :P vi har varit på bilbingo och är båda gravida och vakna mycket senare än vi brukar. :P Hon ska ha efter midsommar.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    werkestam skrev 2011-05-19 19:37:52 följande:
    Nu är Vilde här! Förlossningsberättelse i bloggen! :)

49cm, 3220g

grattar här med! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Ewima skrev 2011-05-20 19:46:07 följande:
    Fortsätter spamma denna tråd såhär i väntan.

Dagens BM-besök
    V. 40+4
    sf-mått: 34 (stått stilla senaste 3mätningarna)
    Blodtryck: Något högre än vanligt
    Bebis: huvudet ruckbart
    Hjärtljud: 150 (också högre än vanligt)

Min BM är så virrig, har inte gjort något hb på tio veckor, gjorde ingen hinnsvepning heller ( som jag hoppats på)

Och mina tidigare värkar har helt stannat av. Känner mig heldeppig
    jag har inte heller fått någon hinnsvepning och HB kollar hon inte heller varje gång, fast jag har haft så bra siffror hela tiden så det gör inte så mycket. 
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-05-20 20:24:46 följande:
    werkestam
    grattis, så jättesöt han är{#emotions_dlg.flower}

Filip föddes idag 20 maj, vägde 3170 g och 49 cm
    fick värkar 5.15 imorse, inne på sjukhuset 07.00 och han föddes 10.40 utan smärtlindring, men mycket ont gjorde det. Allt är bra med oss. Jag har mycket eftervärkar- är hemma nu
    grattis! 
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-05-20 21:39:56 följande:
    Bf idag 20/5 nada action...

tycker att livet känns lite orättvist just nu...jaja jag får min bebis så småningom;))

stor grattis till alla Mammor!!
    då är vi två... :P trodde ju bönan skulle kika ut innan då ettan var punktlig, men tji fick jag. 
  • jakeline
    Maruid skrev 2011-05-20 22:53:45 följande:

Jakeline och tove83 - Har ni eventuella igångsättningsdatum om det skulle dra över så mycket? Jag fick själv mitt häromdagen så då känns det lite lugnare om det nu inte vill börja av sig själv. Men jag tänker inte misströsta riktigt än, liiiite försenade kan dem ju få vara : P

jag har tid för samtal kring det den 31 maj. Men jag hoppas ju bönan kikat ut innan dess. BM trodde inte att det skulle vara aktuellt heller, men just nu befarar jag det värsta... :P BF igår och visserligen onda sd i natt, men ännu ett falskspel från bönans sida. Sonen är förvisso sjuk nu så det kan ju vänta några dagar iaf. För hans och barnvaktens skull i alla fall. 
    Ellenkicki skrev 2011-05-21 05:13:59 följande:
    40+5 men nu verkar det vara något på G här... Måste skriva av mig lite nervositet... Den sk. slemproppen lossnade i går (fredag) fm. och nu under natten har vattnet gått... Mamma Mia vad verkligt allt känns nu! Men jag vet att det kan vara långt kvar ändå... Förlossningen sa att de vill att man kontrolleras inom 8h efter vattenavgång så nu ligger jag och väntar på dels värkar och dels på att klockan ska gå så vi kan åka in på den där kontrollen. Trodde aldrig att det skulle bli dax! Kämpa på alla ni andra som också väntar!! Plötsligt händer det!!
    lycka till! 
    Lovelyness skrev 2011-05-20 23:10:26 följande:
    Hur känner ni för igångsättning? Jag känner två som blivit igångsatta och för dom har det slutat i urakut snitt, som jag är livrädd för. Jag har inget problem med kejsarsnitt, det är själva sövningen jag tycker är skitläskig.

Mitt BF-datum är om 50 minuter så nu är det bara att sätta igång...
    ja urakutsnitt vill jag också slippa. Räcker med det akuta sist, då var jag ju vaken hela tiden. Men det är klart att man vill att det ska sätta igång av sig själv. 
  • jakeline

grattis till alla nya bebisar! Här är det BF +2 och jag är så less. Hoppas på att bönan kikar ut snart så jag får träffa det lilla livet... dock verkar det inte vara något på g heller. Ingen slempropp vad jag har sett, men den såg jag inte skymten av sist heller. sammandragningar till och från, men inte direkt så att det gör ont. väntan fortsätter...

• jakeline

nu är äntligen Aylinn här! :) Aylinn föddes i morse 8:02 efter 12 h på förlossningen. BF+3, 3360g och 51 cm lång. Åkte in efter slemproppen gått igår på kvällen. Allt har gått bra, fick sy 4 stygn. Återkommer med utförligare förlossningsberättelse när allt sjunkit in. 

Vi valde att åka hema så snart vi kunde. Så stor skillnad från snittet sist! Känner mig nästan pigg trots att jag inte sovit något egentligen sen i går natt! ENDORFINER!

• jakeline
    Kottemor skrev 2011-05-24 17:45:55 följande:
    Ett stort grattis!!! Skönt att allt gick bra och du slapp snitt
    Verkligen så skönt! Visst just när jag låg där med krystvärkar undrade jag i mitt stilla sinne vad jag gett mig in på, men det gick ju bra ändå! :P
    Loranga11 skrev 2011-05-24 17:48:38 följande:

I onsdags föddes vår andra tös, 4,2 kg ett helt kilo tyngre än sin storasyster! Vi fick stanna på BB ett extra dygn för hon var lite snabbandad, men nu har vi landat hemma ordentligt. Hon är helt ljuvlig!!

Spännande med alla förlossningar på g, och snart är det dags för alla utan tecken också!! Känner så igen all frustration, trodde jag skulle bli galen i slutet. Lycka till alla!

Gratti!
Svar på tråden BF maj 2011