Maruid skrev 2011-05-20 22:53:45 följande:
Jakeline och tove83 - Har ni eventuella igångsättningsdatum om det skulle dra över så mycket? Jag fick själv mitt häromdagen så då känns det lite lugnare om det nu inte vill börja av sig själv. Men jag tänker inte misströsta riktigt än, liiiite försenade kan dem ju få vara : P
jag har tid för samtal kring det den 31 maj. Men jag hoppas ju bönan kikat ut innan dess. BM trodde inte att det skulle vara aktuellt heller, men just nu befarar jag det värsta... :P BF igår och visserligen onda sd i natt, men ännu ett falskspel från bönans sida. Sonen är förvisso sjuk nu så det kan ju vänta några dagar iaf. För hans och barnvaktens skull i alla fall.
Ellenkicki skrev 2011-05-21 05:13:59 följande:
40+5 men nu verkar det vara något på G här... Måste skriva av mig lite nervositet... Den sk. slemproppen lossnade i går (fredag) fm. och nu under natten har vattnet gått... Mamma Mia vad verkligt allt känns nu! Men jag vet att det kan vara långt kvar ändå... Förlossningen sa att de vill att man kontrolleras inom 8h efter vattenavgång så nu ligger jag och väntar på dels värkar och dels på att klockan ska gå så vi kan åka in på den där kontrollen. Trodde aldrig att det skulle bli dax! Kämpa på alla ni andra som också väntar!! Plötsligt händer det!!
lycka till!
Lovelyness skrev 2011-05-20 23:10:26 följande:
Hur känner ni för igångsättning? Jag känner två som blivit igångsatta och för dom har det slutat i urakut snitt, som jag är livrädd för. Jag har inget problem med kejsarsnitt, det är själva sövningen jag tycker är skitläskig.
Mitt BF-datum är om 50 minuter så nu är det bara att sätta igång...
ja urakutsnitt vill jag också slippa. Räcker med det akuta sist, då var jag ju vaken hela tiden. Men det är klart att man vill att det ska sätta igång av sig själv.