-
hihi jag äter med konstant, men nöjer mig med ett äpple eller fem... eller kanske ännu fler,,, Nej jag stoppar i mig allt jag får tag på men fetaost med rosepeppar är mums! Har precis ätit pasta som jag lade på feta och rosé hihi Ett måste till allt!!jakeline skrev 2010-09-27 14:38:29 följande:Åh jag har bara sug efter fetmat just nu... gärna varma mackor med massa smält ost, pizza och hamburgare... Men nej, jag får hålla mig i skinnet och äta nyttigt. Jag är hungrig konstant. Det går kanske en halvtimme från det att jag ätit tills jag är hungrig igen... det är helt sjukt... -
Vad betyder det? Att det varit två men bara är en?ALVE76 skrev 2010-09-27 17:13:06 följande:Hej tjejer!
Har varit på VUL idag. Måste säga att jag är liiite chockad. Såg den lilla knodden & hjärtat som slog så fint. Men det va TVÅ hinnsäckar. Läkaren undersökte mig ordentligt och kollade så ingen gömde sig. Men det va bara en. -
talare skrev 2010-09-27 14:05:09 följande:tycker 1 på 1000 låter ganska mycket...Jean skrev 2010-09-27 01:25:31 följande:Mina favvo serier ar
Alias
Brothers and sisters
Desperate Housewives
Friends
SATC
Prison Break
Cougar town
Gilmore girls
Mamma skickade precis forsta sasongen av Solsidan till mig och fan va roligt de va!
Har dom senaste veckorna kollat igenom dom flesta Wallander filmerna, eftersom jag bor i Australien sa kanns de som min storsta craving ar vad som helst svenskt haha.... Allt jag har hemma i svensk mat vag har gatt ganska snabbt. Ska be mamma skicka ner en box med svensk forpackad mat snart... =)
Mar sa uselt igen sa de blir nog soffan igen med nan ny serie.... =/ De ar verkligen som att ha den varsta bakfyllan nansin.Det var inte så att jag satt och letade fakta om ds utan läste om fördelar med att skaffa barn kring 20 års åldern och hittade detta:
"Under 25 är risken att få ett barn med Downs syndrom 1:1500, medan risken för kvinnor som är över 42 är 1:65"
-
Fy vilken elak människa! Såna blir man ju bara förbannad på! Varför liksom? Skit i henne och stanna hemma om du må dåligt :( Jag var ny på mitt jobb och hade precis blivit gravid och blev sjukskriven så chefen sparkade mig... Så får man ju inte göra :S Jag orkade dock inte ta kampen då...Jean skrev 2010-09-28 01:28:22 följande:Nu har jag matt illa som den varsta bakfylla sen i lordags. Hela dagarna! I lordags sa fick jag ga hem tidigare fran jobbet pa kvallen, klarade precis av mitt 5 timmars shift i sondags och fick ringa in sjuk i gar. Da jag pratade med min schema laggare igar sa var hon sa otrevlig (vilket hon alltid ar). Hon sa bara sa du e gravid med varsta stamman, inget grattis eller va spannande som alla andra sa. Utan de lat mer som om hon ville ta bort mig helt fran mina shift. Hittills har jag ju jobbat pa och de har var forsta gangen jag var hemma. Fattar inte vad hennes problem ar. Tog de har jobbet for att kunna tjanan lite pengar tills vi blev med barn och ett tag nu, sa jag ar bara vikarie och vi klarar oss fint utan dom pengarna. Men jag blir sa irriterad!! Och ar pa tok for radd att ringa och sjukskriva mig till i morgon, sa jag far nog ga dit och kampa pa hur daligt jag an mar.
Denna schema laggare har aven varit pa semester i 2 veckor och under tiden sa bestamde jag mig for att sluta jobba pa dom tunga avdelningarna och pa en avdelning dar dom har hudsjukdomar som kan doda min bebis i magen om jag far de... Och hon tyckte typ att jag var helt full av skit!!
Nu ar de har Australien och andra regler sa finns inte facket har men natt liknande tror jag. Svart att veta nar man inte bort har i hela sitt liv. Jag blir bara sa arg och irriterad! De ar min gradivitet och mitt val!
Ursakta min langa text var bara tvungen att fa ur mig de. Ar sa jakla arg! Sa god lust att satta dit dom jaklarna for dom ar inte speciellt bra arbetsgivare.
Har annars inte gatt upp natt i vikt, vagde plus 0.70 kg men de kan ju vara olika tidpunkter pa dan och de var ett tag sen jag vagde mig. Kanner mig valdigt svullen dock! Maste ta mig till butikerna och shoppa nar jag mar battre, alla mina behaar ar valdigt tajta eller for sma. -
Man kan bli det om de anger en felaktig anledning... När jag blev sparkad var det "för att jag inte klarade av arbetsuppgifterna" men till mig sa han att det var för att jag var gravid...
-
Jag jobbade inom telemarketing... Kunde jobba lika bra som innan men han ogillade att jag blev sjukskriven och var skit arg för att jag inte berättade att jag var gravid när jag började... (jobbade på ett annat företag med samma sak innan och fick komma tillbaka dit sen, var sjukskriven länge men hoppade in någon dag då och då..)talare skrev 2010-09-29 15:37:57 följande:sanningen kanske var en mix; han ville kanske inte ha dig där eftersom han kände att inte klarade uppgifterna på samma sätt som en ogravid skulle göra/gör? -
Jo sånt är supertrist... men finns inte så mycket att göra åt sånt tyvärr.. Jag skrattar dock lite åt att några månader efter jag fick sparken kursade företaget *skadeglädje*talare skrev 2010-09-29 16:26:54 följande:okej. tråkig när man råkar ut för en idiotisk chef. har också varit med om det. -
talare skrev 2010-09-29 16:48:46 följande:haha ja det är sann skadeglädje!
-
Det var väldigt länge sen jag skrev i denna tråd men kikade in och kände att jag behövde skriva med :)
Vi kommer ta reda på könet denna gång... Mycket pga att sonen ska ha lättare att förstå vad som komma skall... och delvis för att vi är så nyfikna... När vi väntade sonen bestämde vi oss för att ta reda på det men då kunde de inte se, sen fick vi ett ul senare och då kunde de se men då ville inte maken veta så det blev en överraskning.
Igår var jag hemma hos mamma och hon tror att vi kommer få en grabb och sa till sonen "Vad ska din lillebror heta?" och då sa jag att hon inte får prata om lillebror eller lillasyster utan om bebis fram tills vi vet könet... tror det blir förvirrande för honom annars... visst kan det vara ok med lillasyster eller lillebror men bara lillebror känns inte ok att säga... -
Kommer inte heller vaccinera mig, tror jag... Tycker med det är ett svårt beslut men det känns som att risken är större att jag blir dålig av det än att jag ska få influensan...