• FruganH

BF maj 2011

Vi bestämde oss för att inte göra KUB. Dels för att vi är såpass unga (är 24) och dels eftersom det, som många andra här sagt, bara siffror man får. Och även om man får bra siffror så kan man ändå inte vara säker utan fvp eller mkp.

Tänkte höra med alla andra kunniga tjejer här och se om någon har nån bra huskur mot halsbränna? Har ju det nästan varje dag. Har receptfria från apoteket som jag tagit tidigare innan jag var gravid, men nu när jag läser bipacksedeln så står det att man ska rådfråga läkare osv innan man använder det. Men jag tänkte att man kunde testa lite mer naturliga grejer i första hand.. Så någon som har tips?

• FruganH
    Kottemor skrev 2010-10-19 19:51:14 följande:
    Mot min halsbränna fungerar mandel ypperligt, knaprar mandel som om det vore godis, haha!
    Tack för tipset! Skall testa det först då innan jag tar till det som finns på apoteket Glad
  • FruganH
    LiAnnA skrev 2010-10-24 00:36:16 följande:
    Skulle gå in i v 14 i morgon men min lill* ville inte stanna hos mig..Gråter

Tar bort mig från bf listan..
    Hoppas på lyckan för er andra att ni få en vår bebis.
    /LiAnna
    Beklagar verkligen! Rynkar på näsan
  • FruganH

Har varit lite orolig senaste dagarna pga att jag fått hugg i magen och haft ont. Tänkte att det nog var växtvärk, men samtidigt blev jag ändå lite orolig. Men nu när jag läser att fler har känningar så känns det bättre.
    Det är bara att fortsätta tänka positivt. Man kan ju ändå inte göra något om det inte vill sig.

• FruganH

Måste bara berätta!
    Köpte ett Angelsound på Tradera och testade i förrgår. Efter en del letande så hittade jag pyrets hjärtljud!
    Helt underbart! Så nu känner jag mig lugn igen trots en hel del värk i magen.. Det måste väl vara växtvärk då!
    Skönt att kunna andas ut lite. Är ju så långt till 7 december och RUL Glad 
    Nu vill jag bara känna pyret med!

• FruganH
    christin89 skrev 2010-10-27 18:24:41 följande:
    jag har okså köpt en sån. fast köpte min på teknik magasinet! En Doppler som man kan lyssna på hjärtljuden med, det är så mysigt att lyssna när man känner sig orolig!  men min BM sa att jag inte ska använda den för det kan vara farligt dom vet inte vilken effekt den har på fostret!
    Jag hörde också att det kunde vara farligt, men kollade runt en hel del på nätet och såg då att många BM avrådde att använda dom eftersom det kunde leda till mer oro om man inte hittade hjärtljudet.. Men jag tänkte att om man använder den någon enstaka gång för att slippa oroa ihjäl sig så borde det inte vara så farligt. Har ju inte direkt tänkt använda den varje dag Glad
  • FruganH

Berättade för personalchefen idag, var jättenervös innan! Usch! Men nu är det gjort iallafall. Känns skönt att det är gjort. På nästa veckas APT får resten av personalen veta och efter det kan magen börja synas bäst den vill.
    Har berättat för mesta delen av min släkt, några nära vänner och en del av sambons. Sambons mamma ska vi hälsa på nästa helg och då skall vi berätta för dom. Blir väl för resten av sambon släkt strax efter det.. Glad
    Skönt att det är ute nu iallafall så man slipper oroa sig för hur folk ska ta det Tungan ute

• FruganH
    Moi Mokulat skrev 2010-10-28 07:15:12 följande:
    är det bara jag som inte gör något KUB test?
    Jag gör inte heller något KUB test, så du är inte ensam Glad
  • FruganH

Herregud, imorse när jag vaknade och såg mig själv i spegeln blev jag chockad. Nu såg man verkligen att det var en bebismage och inte bara det vanliga "hullet". På mornarna innan har den alltid varit som vanligt och sen på kvällen har den vart mer svullen. Men imorse såg man verkligen skillnad. Känns som att det kom över natten, men är det möjligt eller har jag bara inte sett det själv innan?
    Ja, v 13+2 idag så det är kanske inte så konstigt att den börjar synas.
    Tyvärr så har jag märkt att min graviditetsuträknare här på FL inte stämmer (skiljer iförsig bara 1 dag, för enligt den är jag i v 13+1, men ändå) och det verkar inte gå att ändra utan att flytta BF, knepigt.. Nån som har samma problem?

• FruganH
    JosefineK skrev 2010-10-29 10:04:05 följande:
    Jag har ocksà kànt min lille, flera gànger faktiskt, och oftast pà eftermiddagen mellan kl. 16-18
    àr i 14:e veckan (13+5)
    Mysigt! Är det första barnet?
    Är också i v 14 (13+3) och har börjat fundera på när det kommer. Det är mitt första barn så jag räknar inte med att känna något på ett par veckor till, men det hade ju vart kul att känna NU! Glad
Svar på tråden BF maj 2011