• FruganH

BF maj 2011

Fröken Löken skrev 2010-10-03 20:43:51 följande:
    vad tråkigt! Jag tycker inte du verkar speciellt ung, har vänner som varit betydligt yngre när de fått barn!!
    Jag tror de blir glada när det väl kommer till kritan, tror inte du det!? Det är ju så lätt att ha åsikter innan man vet något annat...
    är detta deras första barnbarn?
    Jag tycker jag är alldeles lagom gammal, är 24 (fyller 25 innan bebisen kommer). Hoppas på att de blir glada ändå när de fått smälta nyheten lite. Ja, det blir deras första barnbarn.
  • FruganH

Har en vecka på oss för att bestämma om vi vill göra KUB test eller inte. Eftersom vi inte tillhör riskgruppen så får vi ju betala för testet själv i sådana fall.

Vad vi vet så har vi ju inget i släkten som tyder på att det skulle kunna vara något, men samtidigt så kan det väl inte bara vara ärftligt om risken stiger i takt med ålder? Eller tänker jag helt fel?

• FruganH
    gulliguld skrev 2010-10-05 11:55:46 följande:

Hej!! finns de nån annan tråd för maj mammor ,där mammor runt Göteborgs området finns på?

:)

Ingen aning faktiskt, men jag bor också i Göteborg så finns det fler så kanske man kan starta en?
  • FruganH
    frau M skrev 2010-10-05 19:22:14 följande:
    Jag tål ingenting som är sött. Mår bara mer illa av det. Smakar socker sött klibbigt i munnen på mig. Usch! Det enda jag vill ha nu är lime! Kan äta det istället för apelsin. Nyss pressat ner en massa limesaft i ett glas vatten. Gott!
    Mår illa av typ allt numera. Kan knappt sitta på bussen, eller gå på stan. För många lukter. Blä!

Ska på inskrivning på fredag.
    Samma här! Sött är inget jag är sugen på alls.. åt däremot citron idag till maten och DET var supergott! Får nog köpa hem lite citron och även testa lime då Glad
  • FruganH
    talare skrev 2010-10-06 19:54:47 följande:
    är vul något man måste boka själv? trodde att det var bms jobb att ge någon remiss eller något? :S
    Du kan ju boka själv på någon privat mottagning, men då får man ju betala för det också.
    Annars är det nog mest personer som är väldigt oroliga/har haft MF eller MA/gjort ivf/får blödningar eller liknande som erbjuds vul.. 

Går hos en privat MVC och där erbjuds man ul (eller vul, vet inte vad det blir än, men hon sa ul) vid inskrivningen. Ska dit på måndag, så det ska bli spännande Glad Är då i v 11+6 (enligt mina beräkningar på nätet).
    Var där för 3 veckor sen med, men då var det bara hälsosamtal.
  • FruganH
    Fröken Löken skrev 2010-10-11 17:11:14 följande:
    Har ni andra funderingar på hur länge ni ska jobba? Vad har ni för sysselsättning?
    Själv jobbar jag inom barnomsorgen med 6-9 åringar så HP blir det nog inte tal om eftersom jag inte utför några tyngre lyft och så. Har tänkt gå hem när påsklovet börjar (v 16) och sen är BF mån v 18.
    Jag har iallafall tänkt ta de tre sista veckorna ledigt.. så känner jag nu iallafall, men vi får se hur det blir Glad
    Sitter på kontor, så det borde gå bra ganska länge hoppas jag.
  • FruganH

Var på inskrivning idag och fick göra ett UL.. var faktiskt lite orolig att det inte skulle finnas något därinne, men det fanns det! Ett litet pyre som sprattlade och ett hjärta som slog Glad Kan inte vara lyckligare!
    Enligt mätningar av fostret så är jag i v 11+0 (enligt mina beräkningar är jag i 10+6 idag, så väääldigt nära).
    Fortsätter räkna med samma BF tills jag varit på RUL och får se vad dom säger där.

Har jobbat en hel del hemma de senaste dagarna, målar om två rum med allt vad det innebär (slita ner tapeter, spackla, slipa och måla) och har så grymt ont i ryggen.. Inte kul. BM sa att det antagligen var foglossning och rekommenderade bälta och vila. Hon sa dock att motion inte förvärrar foglossningen, men att det gör att man får mer ont. Så, får väl försöka ta det lite lugnt..

• FruganH
    Fröken Löken skrev 2010-10-14 21:22:56 följande:
    jag vet inte! Vissa säger att man inte kan få foglossning såhär tidigt men jag har ingen aning!

Har oxå ont i svanken emellanåt, mest när jag ansträngt mig å så.... det sitter i en dag eller två med!
    Jag har grymt ont i bäckenet (vid svanskotan och strålar ut lite mot höfterna).. Pratade med min BM om det och hon sa att det mycket väl kan vara foglossning. Det kan börja olika tidigt hos olika personer och det kan också försvinna och komma tillbaka igen senare. Så det är väl det jag hoppas på just nu, att det ska gå över (ett litet tag iallafall) Glad
  • FruganH

Hej alla!
    Hur mår ni som närmar er slutet av v 12. Är i v 11+5 idag och det känns som att illamåendet har blivit värre. Mår illa i princip hela dagarna, dock inte så illa att det känns som att jag ska spy (tack och lov). Men blir så trött på att må illa konstant. Det gör inte direkt mitt humör bättre..
    Tröttheten är också kvar och jag känner mig nästan helt apatisk. Orkar ingenting. Fattar inte hur jag ska orka jobba imorgon, då kommer stressnivån vara på max också (och fortsätta hela veckan) Obestämd
    Ursäkta allt gnäll, men behövde nog få ur mig lite tror jag..
    Nu är det iallafall frukost och sen promenad i solen (och kylan) med vovven.. Får se om det hjälper mot mitt dåliga humör...

• FruganH
    Moi Mokulat skrev 2010-10-18 09:14:55 följande:
    Idag ska jag till kvinnoklinken för min envisa svamp.
    Hoppas att de vill göra ett Vul också.
    Hur ska jag lägga fram det så jag får göra ett så de vill göra ett?
    Hur gick det? Fick du hjälp med svampen? Och fick du göra ett VUL?
Svar på tråden BF maj 2011