• En Elva

Idol 2010

Här samlas vid som vill diskutera Idol 2010.

Idol 2010 börjar tisdagen den 7 september.

• Svar på tråden Idol 2010
  • sarah

kan man kolla vilka som sjunger vilken dag under veckan?

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • Hanniz84
    Moll skrev 2010-09-27 21:23:48 följande:
    Hon sjunger bra.

Vet inte om du eller din man skulle ha bäst chans på honom, Hanniz84...Skrattande  Har hört att han haft flickvänner i alla fall. 
    det sa dom om han i Fame Factory oxå... va sjutton hette han...hmmmm,... Patrik!
    men se där.. sen va han förlovad med Sven lr vad det va..
    Isa <3
  • Thaleya

Jag tycker det är lite orättvist att juryn valt ut vilka tre som kommer att sjunga mot varandra. Vore bättre om man fick rösta vidare från alla när alla har sjungt. Annars kanske tre jättedåliga killar hamnar mot varandra den här veckan och vi måste rösta fram nån som vi inte ens vill ha med. och sen nästa vecka så står tre skitbra killar mot varandra då alla förtjänar att gå vidare men vi får bara rösta fram en.

Sen väljer juryn fyra personer i slutet med, känns lite väl mycket som att de har makten då. Förra året så röstade ju juryn fram pajas kandidater i kvalet.

Men jag antar att de ställer tre mot varandra såhär bara för att man ska ringa in och rösta mer och de tjänar mer pengar på det.

• Thaleya

Alltså nu sätter dem Sassa och Alice samma kväll, så man måste välja nån av dem. jag vill att båda ska vidare.

Hoppas Andreas gör bra ifrån sig nu.

• Novemberstjärnan
    Thaleya skrev 2010-09-28 20:25:46 följande:
    Alltså nu sätter dem Sassa och Alice samma kväll, så man måste välja nån av dem. jag vill att båda ska vidare.

Därför är jag så emot att det ska vara just en kille och en tjej... och inte de två bästa.. Om du förstår vad jag menar?
  • Yrja M
    Thaleya skrev 2010-09-28 20:25:46 följande:

Ja, och Elin är bra också..
  • Thaleya
    Novemberstjärnan skrev 2010-09-28 20:33:54 följande:
    Därför är jag så emot att det ska vara just en kille och en tjej... och inte de två bästa.. Om du förstår vad jag menar?
    Jo jag är också emot det. Tycker det är fel att dömma efter kön på det sättet.

Å andra sidan så vet jag inte hur många fler det är som röstar på killar än tjejer eftersom jag tror att tjejer oftare plockar upp luren och röstar (då gärna på det motsatta könet). Vore intressant att få statistik över vilka åldrar och kön det är på hushållen som röstar.
  • Thaleya
    Yrja M skrev 2010-09-28 20:38:28 följande:
    Ja, och Elin är bra också..
    Jo hon gjorde bra ifrån sig.

Min topp tio är:
    (utan innebördes ordning)

Olle, Weise, Jay, Geir och Jimmy

Alice, Sassa, Freja, Linda och Janine kanske.
  • Thaleya

Björn sjöng kareoke tycker jag det lät som. Fast var en bra låt.

• Hanniz84
    Thaleya skrev 2010-09-28 20:43:43 följande:
    Björn sjöng kareoke tycker jag det lät som. Fast var en bra låt.
    ja, jisses va han tog i
    men säger som du.. bra låt
    Isa <3
Svar på tråden Idol 2010