Inlägg från: end of days |Visa alla inlägg
  • end of days

100 000 per knull

Queenie70 skrev 2010-08-26 18:33:08 följande:
    Jag vet faktiskt inte vad du menar så du får kanske vara tydligare.
    end of days skrev 2010-08-26 18:12:29 följande:
    Jag försöker hålla mig på ett realistiskt plan här, ser helt enkelt inte det hända framför mig.
    Tonåringar som ger sig på äldre partners däremot är vardagsmat.

Annars så ser jag ingen anledning att svara på provokationer och helt orealistiska frågor, jag ser inte att en tjej som håller på att inleda sitt liv skulle göra det med en man som står med ena foten i graven.

Det må vara din erfarenhet, det återspeglar inte min eller det jag ser omkring mig.
    Du må omyndighetsförklara unga tjejer och lägga hela "skulden" på mannen, jag gör inte livet så lätt för mig.
    Inget i livet är så svartvit.

Men juste, tjejer puppar den sista dagen i sitt fjortonåriga liv och vaknar morgonen därpå som en kvinna, silly me.

• end of days
    Queenie70 skrev 2010-08-26 19:42:52 följande:
    Nej de vaknar inte upp en dag och är kvinnor, det är en process, och det är högst olämpligt för en 37 åring att sätta på en 15 åring också. Nu är det inte jag som omyndigförklarar unga flickor utan lagen som bekant. Av en högst relevant anledning. Jag lägger inte "skulden på mannen" Jag lägger ansvaret på den vuxne oavsett kön. Lagen sätter den absoluta gränsen. Sen när det gäller uppåt i åren så handlar det om att ansvarstagande vuxne ska använda sitt eget sunda förnuft och sin moral. Tyvärr finns det rätt många vuxna (oftast män) som gravt brister i sin förmåga att sätta de gränserna för sig själv.

Din erfarenhet talar du om...Är den omfattande vad det gäller sexuellt utåtagerande beteende hos unga flickor eller?

Jo, det är faktiskt rätt svart och vitt i det här fallet. Ansvaret ligger alltid på den vuxne.

Om du visst hur många gånger jag hört äckliga män påstå att 12 eller 13 åringen ju förfört sin styvfar eller sin lärare genom att "springa omkring halvnäck" eller sätta sig i knät och "gnida sig" allt använt som en ursäkt för att han peneterart henne...Fy fan...OCH liksom...Ja hon ska kunna agera hur jäkla provocernade som helst i sin omognad. Jag förväntar mig att den vuxne ska sätta stopp...

Och varje gång det kommer till "absoluta gränser" så blir det fel då en mall kan inte gälla alla,
    Sund förnuft ja, moral nej, den så kallade moralen fördömer vissa handlingar oavsett om dom verkligen skadar nån eller inte, där blir det bara fel. Som i det fallet.

Ansvar? Alla får ta ansvar för sina egna handlingar, jag ser klart och tydligt vad du anser om tonåringar men jag måste göra dig besviken, det rör sig inte om ovetande barn som inte vet som händer omkring dom.
    det rör sig om människor som börjar ta sina steg in i  det vuxna livet.
    Det du beskriver handlar inte om ansvar, du skyfflar över skulden på folk som i såna fall inte gör några fel.
    Skulden som härstammar bara från din så kallade moral.

Jag lever inte i en grotta, öppnar man ögonen så ser man saker, ja, dagens tonåringar är mer utflippade än dom var innan, man kan skylla det på media internet eller whatever, det spelar ingen roll.

Inget i ett liv är svartvit, jag önskar verkligen att saker och ting var svartvita, det skulle bespara en många problem men så är inte fallet. Vissa mognar tidigare än andra och tar klivet in i det vuxna livet innan lagen så kallat låter dom.

Jag snackar inte om incest heller, varken pedofili, incest, utnyttjande, våldtäkt och alla andra helt irrelevanta stora ord folk slänger omkring sig här beskriver inte det som händer utanför era moraliskt begränsade tillvaron.

• end of days
    Miss Cee skrev 2010-08-26 19:34:26 följande:
    Helt riktigt. När en KVINNA ska ha sex. Barn ska ha inte ha sex. Och om de är för omogna att inse att det inte är en bra idé så borde den vuxne mannen ha nog innanför pannbenet att säga nej. Om inte av annan anledning än att han begår en brottslig handling.
    Tror nog att tjejer kan själva avgöra vem dom vill och inte vill ligga med, inte upp till dig eller gamla stoffiler som lever ett helt verklighetsfrämmande tillvaron att avgöra.

Tycker faktiskt det är fruktansvärt att vissa av er verkligen ställer er bakom bestraffning av påhittade brott.
  • end of days
    lennartsdotter skrev 2010-08-26 20:09:42 följande:
    Jag vet inte om du vet det, men tonåringars hjärna genomgår en helt fantastiskt förändring under ett par år. Deras hjärnor fungerar öht. inte alls som en vuxen hjärna (och då snackar vi en hjärna som är iaf över 20 år). Att kräva att tonåringar ska kunna ta ett vuxenansvar är ingenting man gör om man vet vad det handlar om för slags förändringar som sker i en tonåring. Det är inte bara hormoner som skjuter i höjden och bröst som växer, hela hjärnan genomgår en enormt  förändring.

Visst, världen är inte svartvit men gråzonerna handlar om ifall det är OK att en 18-åring har sex med en 14-åring eller om en 20-åring har sex med en 15-åring. Det är gråzoner. Det är öht. inte en gråzon när en person över 30 bast sexar med en icke-myndig. Inte ens i närheten av en gråzon.
    Vi genomgår fantastiska förändringar mer eller mindre varje år, det kallas för utvekling och steget in i det vuxna livet börjar med puberteten.

I dina ögon ja, annars så var det ett gemensamt beslut av båda parter att göra det vad som gjordes.
    Det gör hela situationen till en gråzon, speciellt när det inte fanns nån våld eller tvång inblandad och det skede på tjejens initiativ.
    Nu utgår jag från dels artikeln dels det vad jag själv har upplevt, mitt förhållande som började på tjejens initiativ varade i två glada år och vi skiljdes som vänner.
    Hade paragrafryttare stuckit in näsan i våra liv så skulle jag helt plötsligt utmålas som våldtäktsman och blir stämplad som det för livet, mitt ex hade blivit utmålad som våldtäktsoffer och blivit behandlat därefter av omgivningen på både på gott och ont
    Nu fick livet ha sitt naturliga gång, det fanns inga offer i sammanhanget och inga kränkande stämplar utdelades
    Undrar vilken situation är den mest passande för alla inblandade
  • end of days
    Queenie70 skrev 2010-08-26 20:33:23 följande:
    Du har fel så det stänker om det. Behövs inte sägas mer. Det är INTE vuxna vi talar om här oavsett hur mycket du försöker rättfärdiga vuxna mäns lust till små flickor. Du försöker vrida till nåt till din fördel, fast det helt enkelt handlar om att du anser att en vuxen mans rätt till att ha sex med unga flickor går före flickans välbefinnande.  ALLA män som sätter på småflickor rättfärdigar det och tycker det är helt ok. Det faktum att du inte förmår nåt så enkelt som att säga att NEJ, det är inte ok för en 65 åring att ha sex med en 10 åring och istället slingrar dig med saker som att, en tioåring vill nog 'ändå inte ligga med en 65 åring säger allt,

Äh...lets cut the crap...Du är en äcklig människa med taskig syn på kvinnor och med en högst begränsad förmåga att se vad som ligger under ytan och vilka mekanismer det egenligen handlar om när du ser den kåta, golddiggande 14 åringen....För att det passar dina syften.

Svin
    Nej jag anser att flickans välbefinnande går alltid inte hand i hand med vad lagen dikterar.
    I mitt fall så har jag sagt nej, under flera veckor, visserligen inte på grund av hennes ålder då jag aldrig har hakat upp mig på siffror utan går mer efter personligheten men det lå annat i bakgrunden, efter det så slutade jag ljuga för henne då hennes känslor var besvarade och vi inledde ett långvarig förhållande som visserligen inte höll i all evighet men inga stora ord du slänger omkring dig kunde tillämpas.

lets cut the crap du är en vidrig människa som inte skulle tveka att skada både unga tjejer och andra människor på grund av dina moraliska värderingar.
    Jag har inga syften, är nu förälder med visserligen yngre kvinna men åldersskillnaden är inte stor.
    tycker bara att den här mentaliteten är upp mot vägarna, bestraffningar som utdelar är sinnesjuka då det handlar om offerslösa brott.

paragrafrytande moralkärring.
  • end of days
    Miss Cee skrev 2010-08-26 21:00:05 följande:
    De kan de säkert, för stunden. Tyvärr så är det extremt få som är mogna att se konsekvenserna både fysiskt och känslomässigt av ett sådant handlande. Det är därför lagen finns. Det finns massor med saker en 14-åring tycker är en bra idé, men som inte är det. Konsekvenstänkandet är inte ordentligt utvecklat förrän i 18-20årsåldern, så att tro att 13-14åringar generellt ska klara av det är enbart oupplyst, eller kanske önsketänkande vad vet jag.

Visst finns det undantag som ÄR tillräckligt mogna för att ta beslutet.
    Visst är det så att ingen går från omogen till mogen över en natt och detta utan undantag sker vid 15års ålder. Men någonstans måste man dra gränsen för vad som INTE är ok, och det funkar inte i juridiska hänseendet att hålla sig med diffusa gränser.

Risken att tjejen som är under 15 INTE är mogen är tämligen stor. Så varför chansa? Det finns garanterat några 100.000 andra brudar att ha sex med tills tjejen når över 15årsdagen och det inte längre är olagligt. Visst kanske hon inte är mogen då heller, men då kan den vuxne åtminstone hävda att han/hon gjort sitt för att försäkra sig om att det är ok.

Bara för att ett BARN säger att det vill något så innebär det inte att det är en bra idé.
    Inte ens vuxna klarar av att se in i framtiden och kunna avgöra om valen dom tar för stunden är dom bästa, det är lätt att vara efterklok med facit i hand.
    Avgörande val tar vi dock alla dagligen, vissa bättre än andra.
    Vist är det bra att lagen finns, inte lagens utformning däremot då den är totalt svartvit och inte tar hänsyns till några som helst omständigheter
    Som ett exempel kan jag dra upp en händelse jag läste om för några år sen.
    Ett helt normalt förhållande mellan en 13-14 tjej, mins inte exakt och en så kallad myndig kille.
    Killen fick fängelse för våldtäkt.
    Hans flickvän väntade på han tills han kom ut.
    Det är bara makabert och det sker på grund av hänsynslöshet och ren och sker moralpanik.
    Inget jag personligen skulle ställa mig bakom så glatt som ni gör här.
  • end of days
    Tjohalia skrev 2010-08-26 22:05:58 följande:
    Fy fan vilken sjuk sida! Hittade bla följande:

"Sexuell njutning, mental tillfredställelse, orgasm, vänskap och kärlek är komponenter vilka alla bidrar till meningsfulla relationer mellan barn och vuxna. Det finns inget fel i att två älskande personer möts och njuter av varandras sinnen och kroppas, det finns inget fel i att två individer smeker varandra och viskar ömma ord, det finns inget fel i att ett barn och en vuxen utforskar de lustar som vi alla är fyllda med."

pedofil.se/manifest/karlek_och_lust.html
    Dra nått gammalt över dig, du drar tråden oft nu.
    Blir du upprörd över att det fins pedofiler så starta en tråd om det, detta handlar inte om pedofiler eller hur dom berätigar sina handlingar.
    2timearound skrev 2010-08-26 22:10:22 följande:
    Handen på hjärtat nu. Vet din nuvarnade vuxna kvinna om den här relationen med barnet? Inte ditt eget barn alltså, utan den underåriga flicka du hade sex med? Och skriv inte nåt skit nu bara för att rättfärdiga ditt synsätt. Var ärlig.
    Ja, min nuvarande vuxna kvinna, tror att ordet partner hade täckt den där ramsan, vet exakt vilka relationer jag hade innan vi två blev ett par.
    Jag har heller aldrig varit ihop med några barn.
  • end of days
    Miss Cee skrev 2010-08-26 21:47:36 följande:
    Just eftersom det FINNS många som en bra bit upp i åren inte är mogna för sex så behöver man inte vara mensamedlem för att se poängen med att låta bli de allra yngsta där chansen för den typen är mognad är riktigt liten.

Lagen är till för att skydda barn som inte har ett välutvecklat konsekvenstänkande.
    Lag ska vara svart eller vit, annars är den inte särskilt lätt att tillämpa, eller speciellt rättssäker.

Givetvis kan det kännas väldigt bittert för tex de par som du beskriver, men det är faktiskt väldigt lätt att slippa bli straffad för sex med underårig. Ha inte sex med någon under 15 år. Inte svårare än så!
    Om paret i fråga vore tillräckligt mogna för att fatta det beslutet så hade de aldrig fattat beslutet att ha sex! De hade istället insett att det vore korkat att göra killen till brottslig och väntat.♦
    Allt handlar inte om sex även om det gjorde det i ts.
    Ingen mensamedlem hade anpassat sig efter orimliga lagar, hoppas jag i alla fall för dom anses vara dom smartaste och med det kapabla att ta beslut som berör deras liv.

Lagen är till att skydda tjejer från sig själva vilket fallet platt på sig själv, lagar som är till att skydda människor från sig själva har ingen chans att fungera då människan inte behöver det så kallade skyddet.
    Det blir bara tragedier av det där alla inblandade inklusive dom som betalar för kalaset, då vi skattebetalare förlurar på det.
    Svartvita lagar som ska bestämma över mänsklig beteende har heller ingen chans att fungera då ingeting i livet är i slutändan svartvit.

Paret i frågan inklusive mig för många år sen var antagligen inte ens medvetna att det fanns en lag som förbjuder kärlek eller det mest naturliga under solen, sex.
    Eller ja, jag blev upplyst om det av mina skämtande bekanta och arbetskamrater att vi är olagliga, jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte hade några moralkäringar i min närhet.
  • end of days
    2timearound skrev 2010-08-26 22:32:29 följande:
    Vilket bullshit. Vilka partner "vet exakt" vilka den andre/andra har haft? Det där var precis det skräpet jag visste att du skulle släpa fram. Jag är mycket öppen men har verkligen inte redogjort i detalj om mina tidigare relationer för min make.

Men om man är en övermogen man som haft en relation med en underårig flicka så behåller man nog det för sig själv.  Du snackar skit och jag synar din bluff.
    Bullskit? Om du har som en vana att ljuga för din partner i ditt förhållande så är det ert problem, vi gör inte onödiga hinder för oss och jag har inga hemligheter för den jag lever med.
    Jag har inte redogjort alla mina förhållanden som att jag har biktat mig och rapporterat var jag har "stoppat in den", under alla åren vi har varit ihop däremot så har vi nog berört varje aspekt i våra liv innan vi träffades, jag känner henne in och ut och detsamma gör hon med mig.

Men jag ber annars om ursäkt, tösen hade ingen lust att komma in i tråden och ta mig i försvar
  • end of days
    2timearound skrev 2010-08-26 22:53:34 följande:
    Vad tyckte hon om din relation då? Att den var helt sund och normal förstås, för hon har själv knullat minderåriga gossar? Lite kaka söker maka?

Äsch, att jag orkar....det är inte som att du ger några ärliga svar ändå, för i din värld så är ju pedofilrelationer något normalt och dessutom fint. 
    Ja, att du orkar idiotförklara dig själv, försöka underminera och smutskasta mig.
    Ordet pedofili kan du googla upp, det hör inte hit.
    Jag är ärligt då jag ser vilka skador lagen gör och kunde ha gjort på mig och mitt ex.

Jag mins faktiskt inte vad min sambo sa, vi snackade i alla fall inte etik eller använde begrepp sund och normal.
    Vi försökte lära känna varandra bättre och pratade om allt möjligt vi har gjort innan och med vem.
    Hon han hade i alla fall lite mer vett i huvudet än några här så hon reste inte på sig och började vråla ogrundade och osammanhängande glåpord.
  • end of days
    Alibi skrev 2010-08-26 23:02:38 följande:
    En medlem i mensa har logiskt tänkande, kan se mönster, det betyder inte att de är smarta.
    Hahaha, detta börjar bli för mycket, okey mensa medlemmar är inte dom smartaste. Om ni nu säger det så
    Men om jag får välja så väljer jag logiskt tänkande där man ser saker och ting för vad dom är framför moralisk svammel.
  • end of days
    lennartsdotter skrev 2010-08-26 23:36:49 följande:
    När en av parterna är ett barn och den andra vuxen råder en ojämn maktbalans och det är inte barnet som styr.
    Om man ska köra med slutgiltiga begrepp så kan man få det att låta så, när två individer går in i en relation med öppna ögon och tar hänsyn till varandra så blir det lite annorlunda
    Tjohalia skrev 2010-08-26 23:42:00 följande:
    Jag citerade ett annat inlägg med citat från den sidan. Dessutom är jag rätt säker på att det är precis vad tråden handlar om, pedofilers sätt att berättiga sitt handlande på...
    Nej tråden handlar inte om pedofiler utan snarare en utflippad tonåring.
    och mannen som blir obefogat bestraffat för det.
  • end of days
    IAmLovely skrev 2010-08-26 23:59:55 följande:
    Tror du på det själv?
    Du är så jävla nasty. Sitter här och försöker hitta ursäkter till att du knullat en minderårig. "Det var hon som ville det" "jag försökte stå emot"
    Lustigt att det är samma ursäkter som pedofiler använder. 
    Jag letar inga ursäkter, jag försöker förklara varför vissa lagen gör mer skada än nytta, det är en sak om det verkligen handlar om övergrepp och eller våldtäkt då är det bara bra att det finns en sådan lag som ger lite extra krut på bestraffningen
    När det däremot inte förekommer nått av det vad lagen ska straffa för så blir det bara en parodi.
    Och som det skrevs innan i tråden, det är ett hån mot kvinnor som verkligen blir våldtagna, samtidigt som man vattnar ur begreppet våldtäkt som innefattar ett vidrigt brott om det används för att splittra fullt normala förhållande.
  • end of days
    Alibi skrev 2010-08-26 23:57:07 följande:
    Han blir inte obefogat straffad. Man ska inte ha sex med utflippade tonåringar.
    Jag känner verkligen inte många som ens klarar av att tänka i så pass svartvita banor.
    Livet är inte svartvit.
    Byt ut ska mot eventuellt bör, så börjar vi komma nånstans, sedan så finns det undantag till det mesta.
  • end of days
    IAmLovely skrev 2010-08-27 00:11:32 följande:
    Fullt normala förhållande? Med en 14åring och en vuxen man?
    Det är inte normalt nånstans. En 14åring har inte hjärnan till att konsekvenstänka. Oavsett hur utvecklad hennes kropp är.
    Tycker du själv att det känns bra att ha sex med ett barn?
    Ja, fullt normala förhållande mellan en tjej och en kille.
    Detta börjar bli irriterande, jag var inte ihop med några barn men ja, vi hade två mycket trevliga år ihop.
  • end of days
    IAmLovely skrev 2010-08-27 00:18:16 följande:
    Hur gammal var hon då?
    14 när vi blev ihop.
  • end of days
    Alibi skrev 2010-08-27 00:22:12 följande:
    Livet är inte svart och vitt, men om man är vuxen själv så klarar man av att tänka längre än vad kuken är lång vilket innebär att man inte har sex med underåriga. Det finns INGET som kan rättfärdiga våldtäkt mot barn. Men det finns dessvärre gott om vuxna som inte har utvecklats mer i huvudet än vad en normal 15 åring har och anser att det vara försvarbart att ha sex med underåriga. Kräks
    Nej livet är inte svartvit, om ingen våldtäkt har ägt rum så är det så, varför ska folk bli straffade för påhittade brott?
    Men jag håller med dig, INGET berättigar en våldtäkt punkt, dom som verkligen våldtar barn och då menar jag barn och inte tonåringar kan du skicka till mig, jag besparar staten några millioner på "vård" och förvaring.

det finns dessvärre fullt med spån som inte kan se längre än lagen räcker och anser att lagen dikterar hur andra ska leva sina liv. även lagar som gör mer skada än nytta
  • end of days
    IAmLovely skrev 2010-08-27 00:31:18 följande:
    Du inser alltså inte själv vad du har gjort? Du har utnyttjat en underårig. Och till råga på allt så skyller du det på henne.
    *suck*
    Fel på båda punkter, vi blev kära i varandra och efter några om och men inledde vi ett två årig förhållande.
    Svarare än så är det inte.
    Men vist, hade nån paragrafryttare stått nära så skulle jag bli stämplat som nån våldtäktsman, så var inte fallet, mina arbetskamrater och bekanta hade lite mer vett i huvudet än att förstöra för oss.
  • end of days
    IAmLovely skrev 2010-08-27 00:40:28 följande:
    Du menar att dina polare tyckte att det var okej att du knullade en 14åring?
    Jag menar att våra respektive omgivningar var glada för vår skull i och med det verkligen lyste om oss, i alla fall dom första månader.
  • end of days
    IAmLovely skrev 2010-08-27 00:55:07 följande:
    Hennes föräldrar också?
    end of days skrev 2010-08-27 00:49:58 följande:
    Jag menar att våra respektive omgivningar var glada för vår skull i och med det verkligen lyste om oss, i alla fall dom första månader.
    Och nu är det sovdags, får se när jag orkar logga in här igen.
    Detta ska föreställa en trevlig familjesida, tyvärr så förstör all den här moralpaniken, intoleransen, ignoransen blandad med en lagom dos av fördomar ganska mycket.
Svar på tråden 100 000 per knull