• nur

Islam

amatullah skrev 2010-08-29 02:36:00 följande:
    UmmAlina , du säger att Muslimer  måste följa lagarna i det land vi lever . Du har fel och de människorna som lärde dig detta om Islam har fel . Här kommer bevis :

När Muslimer hade jätte svårt att bo i Mecka , Resulullah sallAllahu ´alejhi we sellem gav de tillstånd att de ska utvandra till ett kristet land , Abessinien . När sahaba r.a kom dit blev de utfrågade om sitt tro och efter det kung Negus gav till de skydd . De fick stanna .

Nu frågar jag dig UmmAlina och andra lika tänkande ;

Har sahaba r.a sagt så här ; nu har vi kommit till ett  kristet land och då måste vi följa deras lagar !? 

SubhanAllah ! La ilahe illAllah ! Detta är kufr !

Vidare , vi säger att du jobbar som  polis här i Sverige . Du får i uppdrag att hämta en Muslim till polisstation eftersom han bryter mot den svenska lagen . Han har två hustru och svenska lagen förbjuder detta .

Gör han fel UmmAlina ? Enligt shariia han gör inget fel eftersom GUD tillåter att en Muslim kan ha upp till 4 fruar . Så på vems sida står du ? På ALLAHs sida eller på icke troendes sida ? Det finns ingenting emellan

Vi antar att du är advokat . Som advokat måste du beskydda  svenska lagar  och även som domare .

Du är domare och dömmer folk  med kuffars lagar . Detta är kufr ummAlina .

Vi kan inte rösta eftersom genom att rösta vi sätter personer på makt  som styr med männskliga lagar .

UmmAlina , jag misstänker att du vet inte vad är tagut ?

Tagut är allt som passerar tillåtna gränsen mot GUD. De är  av de värsta ALLAHs fiende . 

GUD säger i heliga Koranen ;

[16:36] Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "

Det finns olika tagut och en av de är  orättfärdiga härskare som ändrar på GUDs lagar .

Bevis ;

[4:60] Har du  inte lagt märke till dem som säger sig tro på det som har uppenbarats för dig och det som uppenbarades före din tid, hur de villigt underkastar sig taguts  dom, fastän de har uppmanats att förneka dem?

Om politikerna är av de värsta GUDs fiende dvs tagut  hur kan du då som Muslim välja de till makten ?

UmmAlina , jag rekomenderar för dig att läsa inshAllah denna bok 
     islamicweb.com/beliefs/creed/abdulwahab/
    Men snälla nån, jag har inte källa nu kan ta  fram sen det sägs ett land som tillåter dig utföra dina uppgifter engligt islam du ska lyda detta landets lagar, du ska inte vara rebelsk mot det landet du lever i... Du säger ju imot dig själv, det landet du fick skydd är icke shariastyrd från ett land som styrs av sharia du lyder inte sharia lagar själv då? Jag menar om man är skyldig så ska man stå för det enligt sharia så varför söker du skydd?
    Enligt sharia ska man inte göra tortyr varför är du rädd för tortyr från ett lan du påstår att vara shariastyrd men du känner dig trygg med ett lan som är inte styrd med sharia ändå vill avstå från lagar o inte vill lyda osv? Det låter extrem kontrast! Kom igen nu va lite realistiskt!
  • nur
    amatullah skrev 2010-08-29 11:39:29 följande:
    Hämta källa om du har men jag vet vad är min religion och jag gav bevis från Koranen

Jag har inte sagt någonstans eller påstått  att Saudi Arabien är en shariia land.

Varför är de inte det ? Kungen styr där och ändrar på  GUDs lagar genom sina  så kallade kungens dekret.

Ett ex. om en vanlig Muslim tjuvar kapar de bort hans hand men om det är en soldat som har tjuvat då är det andra regler , han får ett annat straff . Shariia lagar  måste gälla  alla oavsett om de är rika eller fattiga , vanliga människor eller kändisar .

De kunniga människor inom Islam som sätter sig emot kungen sitter redan i fängelse och blev torterade eller bara försvinner ....

Nu i världen finns inte en enda shariia land . Så fort kommer att bildas ett sådant  då insAllah ( om GUD vill )  flyttar jag dit

Här i Sverige har jag en viss skydd men jag känner mig inte trygg här . Även här kan jag bli mördad pga min religion men gemför jag Sverige med andra länder då är Sverige nu det bästa alternativet ( än så länge )
    Jag vet min relion med Elhamdulillah, du ske också veta har läst mckt båda koranen och Hadith och jag är hundra precent säker att det stor syn om man inte lyder lagar där man lever i Om landet låter dig att utföra uppgifterna islam kräver! Tack o lov sverige är en av de länderna som har religion frihet och man utför ganska fritt sina uppgifter och man får respekt! Då som muslim vi måste respektera detta land som ger den här möjligheten till oss! Annars krävs Hicret och finns inte bättre land än Sverige eller kanske du kan åka till Iran? Där styrs av "Sharia" sägs det i alla fall, finns det inte ett land som inte styrs med sharia då har du inte mkt att välja på mer än att hitta ett land som har respekt för din religion o det har SVERIGE! 
  • nur
    UmmAlina skrev 2010-08-29 14:42:47 följande:
    Vi lever i ett religionsfritt land. Du kan utöva din religion här, men samtidigt ska du följa lagarna i landet.

Skulle det komma en lag om att alla måste bli t.ex. kristna, Ja då skulle alla vi andra med en annan religion tyvärr bli tvugna att flytta.

Muslimer kan gillar sharialagar, men så länge man inte lever i ett land med dessa lagar så får man helt enkelt anpassa sig efter landets lagar.

Angående att inte rösta
    Självklart ska man inte rösta om man t.ex. vill att SD ska komma in i Riksdagen, är det vad du vill?
    Tack syster det va bra förklarat!
  • nur
    Rataxes skrev 2010-08-29 13:43:38 följande:
    Är TS ett troll som vill få islam att framstå som ännu sämre än vad det är? I så fall har du lyckats bra.
    Vi alla muslimer tycker inte samma som TS så får du tänka en gång till innan du gör upp om islam tack :))
  • nur
    1337 skrev 2010-08-29 22:53:59 följande:
    Halal: Är det ok enligt islam att som muslim arbeta på Systembolaget?
    Nej, om jag får svara...
  • nur
    amatullah
    Grattis du har "lyckats bra" representera islam, va det här du ville höra från sevnska folket;

ViceGuy skrev 2010-08-30 13:02:08 följande:
    "Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.

Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen. "

Snälla håll klaffen nu, säg inget mer, islam är mer än bara förbjuda det o den andra o du ska inte försöka ge Fethva  själv du är ingen alim så bäst att du sköter dig o bry dig inte om andra vi muslimer vart vi ska jobba o hur vi ska bete oss! 
  • nur
    ViceGuy skrev 2010-08-30 15:45:52 följande:
    Varför tar du åt dig?

Jag påpekade att landets lagar är de som gäller, och står över eventuella lagar från gud. Har du en annan uppfattning?

Skiter fullständigt i om det är Islam, Kristendom eller Buddhism som det gäller.
    Det du sa är faktiskt rör min tro men jag tar inte åt mig, det va inte jag som påståt vissa saker! Han måste också se va som kan hända när man säger saker utan tänka på konsekvenserna det va det jag ville visa honom...

Så länge finns det religionfrihet i ett land så brya mig inte om hur landet styrs  men den dagen de tvingar mig det o den andra då gäller de utvandring helt enkelt...
  • nur
    1337 skrev 2010-08-30 15:55:49 följande:
    Är det då ok att som muslim arbeta som polis, åklagare eller advokat i Sverige? Enligt islam alltså...
    Jag är ingen islam auter men har aldrig hört från mina imam eller präster att det är INTE ok att jobba som polis eller advokat eller liknande... Ärligt talat om det handlar om att vi gör syn när vi jobbar då kan man väl säga alla jobb är mer eller mindre skulle vara  så... Som polis eller advokat du gör en samhällstjänst, du håller samhället i ordning men det kanske kommer punkter att islam tillåter inte att man ska göra vissa saker för din tro vill att du avstår kan du förklara det varför då säkert man skulle få avstå så som det kanske extrem exampel men om man skulle tvinga någon gå naken på gatan eller nåt liknande, kan inte komma på riktigt... T.ex jag jobbar inom vården och hade dödshjälp varit laglig skulle definitivt avstå från o mina kollegor skulle absolut respektera det...

Det finns ett uttryck i mitt land " Tänkandet har samma väg oavsett utövarens bakgrund" alltså om man tänker oavsett vem man är hittar nog samma lösning, gör man inte det så man försöker samsas helt enkelt...
  • nur
    ViceGuy skrev 2010-08-30 16:03:53 följande:
    Förövrigt har jag inte sagt ett ord om hur ni ska leva eller vad ni ska jobba med, du lägger ord i min mun.

Dessutom är jag inte ett dugg rädd för hot från er muslimer när jag kritiserar er religion, till skillnad från många andra.
    Det va inte dig jag menade att skulle hålla munnen utan det va han!
  • nur
    ViceGuy skrev 2010-08-30 16:09:50 följande:
    Kan du säga var nånstans i min text jag skrev något opassande? Var nånstans nämnde jag hur muslimer ska bete sig eller vad de ska jobba med?
    Förlåt mig du verkligen har missförstått mig! det va inte dig jag menade utan det va "amatullah" som påstår massa saker... Du får gärna kritisera så länge har man respekt till varan så det löser sig :))
Svar på tråden Islam