• nur

Islam

Afrodisiac skrev 2010-10-17 19:41:04 följande:
    Jag hoppas att ingen är hatisk här. Kritisk ja, men inte hatisk.
    där har vi en gemensam nämnare...
  • nur
    Kakmonstret skrev 2010-10-17 20:43:18 följande:
    Jag kollade länken, och det var obegripligt svamel.
    Skrattande ok...never mind...
  • nur
    Posh skrev 2010-10-17 22:34:39 följande:
    Om de inte tror att den andra är muslim längre, ja då gillar man inte varandra längre. Skrämmande utveckling. Skrämmande gruppdynamik.
    Personligen sätter jag ribban lite högre. Det krävs mer än bara en gemensam religion för att man ska tycka om någon.
    Just sayin´...
    Innan du uttalar dig om hur vi muslimer känner oss när det gäller icke muslimer så vill jag att du frågar mig, sån kan inte du veta eftersom du är inte muslim!!! Om boken du klassar som deckare " Brott och Straff"  ja det inte mkt jag kan säga om dig om du inte känner till en världs klassiker men den är långt ifrån att vara dagens deckare böcker!

Om min analysförmåga, mmm jag är nöjd med det men bara för att du inte begriper min tillvägagångsätt o resultat betyder inte att jag är inte analytiker snarare visar din förmåga att skymma saker du inte vill se eller tom inte kan se!!!
  • nur

Jag tror inte heller att vi styrs av reptiler men nåt ligger i det, köp inte allt media serverar va lite selektiv , thats my point!

• nur
    Afrodisiac skrev 2010-10-18 15:10:06 följande:
    Men du är ju indoktrinerad av koranen. Betyder det att allt som står i koranen är sanning? Hur vet man det? Varför är koranen mer sanning än de historiska berättelser som inte står i koranen? 
    det får du undersöka själv, du får läsa massa böcker, besöka platser uppleva saker, tror du verkligen att jag ska kunna förklara det här i en forum utan kännsla? Den som söker finner, mitt tips!
  • nur
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 15:11:51 följande:
    Indoktrinerad vad ordet.

Så länge det är indoktrinering i just islam är allt väl eller?
    indoktrinering i alla former är fel om det är islam eller om det är tv! Om vi inte skulle använda hjärnan så hade inte gud skapat hjärnan utan vi hade varit samma som djur som gör det skall göras o vara bara glad...
    fri från all sort indoktrinering och använd hjärnan!
  • nur
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 15:10:26 följande:
    Nur -

Jaha, det är Tv4 som skapat myten om Al Qaida!  Jag trodde det var USA.

...and DEATH to America!
    mmm, lite humor har du i alla fall med din egenhand! grattis!Flört
  • nur

Hur vet du att jag inte gör det, my friend, dear kakmonsteret?

• nur

Elhamdulillah, artighet är viktigt det va jag har lärt mig från min mamma, tålamod kommer från Allah, kombinatinen är ett bra uppförandet inshaallah...tack för påpekandet :))

• nur

@ Add3 jag tar det en annan gång i en annan tråd jag har varken ork eller tid, måste läsa på lite statistik inför tentan...

Svar på tråden Islam