• nur

Islam

1337 skrev 2010-08-30 16:24:36 följande:
    Men det är kanske mer opassande att vara en representant för upprätthållandet av 16-åringars rätt att ha sex utan att vara gifta, eller öppet homosexuella personers rättigheter än att jobba som typ städare? Var går gränsen? Att jobba på systembolaget verkar ju inte vara ok tex...
    Menar du att som polis ska man gripa dem? Nja inte en varken landet styrs av sharia eller de är muslimer på vilken grund ska man skylla dem? Som svensk polis du har blivit utbildad va är dina uppgifter o så länge du inte tränger andras rätttigheter du får utföra ditt job. Islams största värdesättning är personligarättigheter, om en person har valt att vara homosexuell det är upp till honom/henne o i med att man lever i ett land som tillåter dem leva som dem vill precis som muslimer kan utöva sina uppgifter så ska man respektera helt enkelt o samma gäller 16 årings val om sex...Man ska se till som en muslim att inte tränga personligarättigheter vetja!
  • nur
    ViceGuy skrev 2010-08-30 16:33:47 följande:
    Haha oj, ja jag missuppfattade det totalt :p

Eftersom du citerade mig trode jag det var riktat till mig, det var därför jag kliade mig lite i skallen ^^

Jag vet att de allra flesta muslimer är hederliga medborgare som gör sitt bästa här i världen precis som oss andra. Riktar alltid stark kritik till extremister, som jag skulle säga att TS är, oavsett religion eller politisk tillhörighet.
    Ja jo jag har verkligen respekt för sverige, jag kan utöva min religion fritt då måste jag som en bra medborgare ge min tacksamhet tebax...
  • nur
    amatullah skrev 2010-09-02 07:28:38 följande:
    Hemma har jag hela  tafsir från ibn Abbas och har tafsir från ibn Khatir .

Är din man arabisk talande eller han kan bara läsa arabiska ? Om han är Arab måste han veta vad är tagut  och att man kan inte översätta det med  " onda makter " .

Kan du va snäll och inshAllah  be din man att han ska läsa ajeh nr.65  surah nr.4 An-Nisa ( Kvinnor )  och tafsir av ibn Khatir om denna ajeh . 

Bl . det står  hur Omar r.a. tog sin svärd och dödade den man som ville ha någon annans dom än från Resulullah sallAllahu ´alejhi we seleme .

Att säga till ummAlina att hon är okunnig inom Islam är det mildaste som jag kunde säga till henne och det gäller även dig .

Tänk er att ni står nära Omar r.a  och säger framför honom att en Muslim kan vara domare , polis eller soldat i en icke troendes land  ? 

Ni två  har verkligen tur att ni inte levde på den tid
    Om du skall t.ex behöver gå till tingsrätten nån andledning ska du säga " jag accepteara inte era lagar så ni kan inte sköta mitt ärende" eller hur funkar det?  Är det bättre att en icke-troende advokat som försvarar en muslims rättigheter eller? Jag förstår inte hur du tänker ärligt talat? Sen hur kan du bara dömma folk det är fruktansvärd syn att dömme medsystern eller bodern så här , du är mkt egendomlig....
  • nur
    final skrev 2010-09-02 11:29:37 följande:

Om du tror på koranen själv, Läs koranen på ditt språk,ett par gånger,och fundera jätte nogran, så kan du förstå att boken är Mohammads påhittade sagor och fantasier till sitt eget fördel.
    Innan du reagerar igen, läs koranen !! och sist inte minst ,Var sann mot dig själv !

Hör det du, du säger att du har respekt men ändå säger lite opassande ord!!! så skärpning, för vi tror ändå samma religion även om hon tolkar det på sitt sätt så vill jag inte att du säger sådana ord! Ha verkligen respekt o verkställd den när det gäller TACK!
  • nur
    final skrev 2010-09-02 17:01:06 följande:
    Hör du själv !!

Detta är ett forum, och inte ett privat blogg.det står skillnad.
    och jag skrev inte något opassande ord, det är ditt eget tolkning.
    Jaha det ok att säga att islam är en påhittade sagor och fantasier som Hz Muhammed (SAV) (hasha) har hittat på det är en respektful uttryck för muslimer i värden? O du säger att du har respekt för religioner? Då vill jag gärna att du definierar RESPEKT!   Va det ok att vara ännu fulare i mun om det va eget blogg?
  • nur
    amatullah skrev 2010-09-03 05:46:32 följande:
    Jag som Muslim kan varken  väcka åtal mot någon inför en taguts ( icke troendes )  domstol eller acceptera att bli dömd där .

Skulle jag göra detta då kan jag inte längre vara Muslim eftersom jag vill ha tagut´s dom.
    GUD förklarar sådana människor  som icke troende

Bevis från den heliga Kor´anen ;

Har du  inte lagt märke till dem som säger sig tro på det som har uppenbarats för dig och det som uppenbarades före din tid, hur de villigt underkastar sig tagut´s  dom, fastän de har uppmanats att förneka dem? Men Djävulens avsikt är att driva dem till syndens yttersta gräns.

( 4 : 60 )

Om jag skulle göra något som strider mot den svenska lagen  tex . om det blir förbjudet  att bära niqab i Sverige och jag ändå gör detta och   polisen hämtar mig till tingsrätten då skulle jag förklara för de att jag accepterar inte  deras lagar eller  deras dom .GUDs lagar står över deras svenska lagar .
    De kan slänga mig i fängelse eller  göra vad de vill men allt detta sker mot min vilja

Om jag skulle anlita en advokat då ska han försöka att försvara mig med svenska lagar och det är förbjudet . Om jag  accepterar inte icke troendes lagar hur kan jag då acceptera att bli försvarad med de ?

Nur ,de som säger att man ska lyda tagut är inte mina bröder och systrar  .
    Det är upp till dig att välja dina medbroder och syster angår inte mig men din inställning till detta gör mig verkligen mörkrädd! Låt oss säga att du blev mishandlad (muhafazanallah) skulle du bara låta det gå eller skulle du anmälla den personen eller säga till din man så han skulle "klå upp" honom typ? (Jag ska verkligen leta  upp den som jag sa till dig för att lyda landets lager om man går utöva sin religion...)
  • nur
    amatullah skrev 2010-09-07 15:29:47 följande:
    Jag är skyldig inför GUD att säga sanning oavsett konsekvenser och ogillande .Jag är   hård 
    och kompromislös när det gäller tawhed . Jag lovade GUD att jag ska endast dyrka HONOM .

Hans fiender är mina fiender .

Alla  människor, inklusive dig och mig,    gjorde misaq - det ursprungliga förbundet - mellan oss och GUD . Vi erkände att HAN är våran GUD och att vi endast skall dyrka  HONOM .

Bevis för detta :

[7:172] OCH NÄR din Herre låter nya släkten utgå från Adams söners länder, begär Han av dem att de skall vittna om sig själva [och frågar]: "Är Jag inte er Herre?" [Då] svarar de: "Jo, vi vittnar [att Du är vår Herre]!" [Detta sker] för att ni [människor] inte på Uppståndelsens dag skall säga: "Om detta var vi inte medvetna."

När människor började att bryta sitt löfte GUD skickade sina sändebud Noa , Abraham , Moses , Jesus , Muhammed , frid och välsingelse över de allihoppa , att de ska påminna människor vad de lovade .

När det gäller att hjälpa en människa i nöd klart att jag skulle hjälpa men en sak är att hjälpa tex en gammal gumma som har rammlat  och en hel annan att jag ska jobba inom vården och komma i nära fysisk kontakt med män .

Vi muslimska kvinnor får inte beblandas med män och när jag träffar en man på gatan måste jag sänka blicken . Jag får inte ens titta på honom så hur skulle det vara tillåtet att jag hjälper honom tex  att han ska duscha ?

GUD säger i heliga Kor´anen ;

[24:31] Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mera av sina behag än vad som [anständigtvis] kan vara synligt; låt dem därför fästa slöjan så att den täcker barmen. Och de skall inte låta sina behag skymta inför andra än sin make, sin fader, sin svärfader, sina söner, sin makes söner, sina bröder, sina brorssöner, sina systersöner, närstående kvinnor, dem som de rättmätigt besitter och sådana manliga tjänare, som inte längre känner begär efter kvinnor, eller barn som ännu inte har begrepp om kvinnlig nakenhet. Och låt dem inte gå med svajande gång för att dra uppmärksamheten till sina dolda behag. Troende! Vänd er till Gud i ånger [över era fel och synder]; kanske skall det gå er väl i händer!
    Då måste det vara svårt att få hjälp om du blir sjuk för det mesta är manliga läkare?
  • nur
    amatullah skrev 2010-09-12 20:11:40 följande:
    Jag brukar fråga om det finns en kvinnlig läkare och det gick bra alla de gånger jag behövde läkarhjälp.

Om det  finns inte kvinnlig läkare och jag absolut behöver läkarhjälp från manlig läkare ,   då får min man följa med mig
    tur att du bor i sverige och har valmöjlighet! även om du inte lyder deras lagar!
  • nur

Nami08, Jag håller med dig syster! Du låter mkt klokt!

• nur

Du svarar bara när det passar dig,
    Nu vill jag att du svarar de här frågorna annars tror jag inte på din seriösitet;
    1) varför kom du till Sverige? Du nämde nångång att du inte va kvar i ditt land, varför?
    2) gick det bra en tagut lag som beslöt att du fick uppehålltillstånd?
    3) va ska ni göra om nån tjuvar era egendom eller bil vilken lag gäller då?
    4) går det bra att läsa tagut lagar styrd skola? 5) får man sitta o skriva kafr sida sådan som FL för när du blir medlem du accepterar ju deras vilkor, blir man inte kuffar då?
    5) när du "krashade" i Sverige sa de till dig att nu ska du bli kristen eller ataist så skulle du bli tvingad att dyrka afrikanska wood om det nu du överlever från flyggkrashen?
    6)är det ok att din man betalar sociala avgifter eller jobbar han svart?
    7) har du o dina Sheikh nån slags fikh utbildning så du kan känna dig fri o ge fethva?
    8)hadith- sherif "om två muslimer i diskution kallar ena till den andra kafir en av dem blir kafir" är du inte rädd för Allah att dömma vem som är vad med så lite vi vet som människa?
    9) är det inte bättre att du fokuserar mera på hakk vilket är svårare att bli förlåten så du inte trampa på massa muslimska systerar o bröders. Hakk?
    10) har du någonsin tänk; är jag värkligen i rätt spår? Och varför?
    11) är du medveten om Hz Muhammed sav har förbjöd oss att vara fanatiker utan ville att vi skulle använda sunt förnuft?
    12) tycker du att jag är ingen att diskutera med för jag duger inte som muslim i dina ögon?

Svar på tråden Islam