• nur

Islam

Kunde inte hålla mig, måste plugga men ok, kakmonsteret, du kanske ska läsa Koranen eftersom du har läst så mkt "andra böcker" verkade som så du kanske kan diskutera med oss i en förståelse nivå eftersom vi inte kan "förstå" dig tanken på ditt mål så är det viktigt att ha lite "kött på bena" ;)

• nur

Menar du att alla muslimer förespråkar stening eller vad islam handlar om? Du bara pratar om stening inget annat då är det inget annat än att du blivit indoktrinerad att islam är hat o mot m. Rättigheter o de vill inget annat än att stena allt o bla bla bla...men halå om islam va så hemsk skulle inte vara mest expanderade religion!

• nur

Det skulle aldrig falla mig i att göra brott mot mänsliga rättigheter och djurens rättigheter det största och oförlåtliga brott man kan begå enligt islam om du refererar va som görs i Iran eller vilka länder det nu det sker stening ja de begår brott mot båda mänskliga rättigheter samt mot islam...Allah förlåter allt men förlåter inte dig om du inte bli förlåten av den andras rött du har förträngd! Om de idioter som förövar stening o allt skit inte vet om det så är det islams fel?

• nur

Jag har inte läst nånstans att hon försvarar möjligen sagt att; enligt sharia lagen skall göras MEN för att komma till slutssats krävs mkt med andra ord dagens samhälle kan man inte föröva det! Det va hon har sagt säkert o du har tolkat det som passar i din smak, presis de ignoranta som tolkar Koranen efter sin smak...

• nur

Ja då gör vi inte det då helt enkelt!

• nur

Grejen är så här att visst står det i Koranen att straffet är stening jag nekar inte men jag påstår att det finns inte nåt land i dagens samhälle som kan föröva sharia lagar därför ska man hålla sig sin egen tro i styr inte hålle på straffa andra... Jag är så nyfiken på de som har kastat sten hur de kan sova på nätterna? Hur är de inte rädd för Allah för att förövade...va de själva så syndfria så de kunde kasta stenar ish säger jag... Detta har inte förekommit i Hz Muhammed(sav)s tid o varför ska vi hålle på med det?

• nur

Det vet inte jag, hon får redan straffet egetligen förnedra sig själv genom att tappa själv respekt o detta gäller i alla länder i världen, förlorar harmonin i sitt liv dålig samvete plus hon kommer ju komma fram till Allah där hon ska skämmas med tycker redan handlingen är i sug redan straff o detta gäller för MÄN också...jag läste aldeles nyss i ett tråd en man som blev bedragen av sin fru som va förkrossad men vet all mitt hjärta hon kommer att ångra sig in i helvete ska önska att hon inte gjorde det för att hon förlorar allt hon har nu detta är redan ett straff behövs det mera?

• nur

Jag ska berätta en anekdot fr Hz Muhammed (sav) min guid för livet, en dag kom en kvinna till honom( sav) sa att hon va otrogen eller om hon hade sex utan äktenskap minns inte riktig och hon hade dålig samvete ville bli straffat, Hz Muhammed sav frågade om hon hade vittne o hon sa nej, då sa han gå o be om förlåtelse från Allah! Renaste av alla Hz Muhammed sav inte förövad det för han va rädd från Allah vilka är vi full av synder vi ska kasta stenar till andra? Därför vi ska vara rädd att ta nåns liv av då förtränger vi en människas självaste rättighet att leva då kan vi inte be om förlåtelse från henne då kan inte vi bli förlåten vilket är fruktansvärd...

• nur

Ni vet inget om islam hur det funkar men ni blir proffs så fort när det gäller två verser, jaaa vad ska jag säga ni tänker och handlar med hat inget annat , MAN FÖLJER INTE KORANEN BOKSTAVLIGT DET FUNKAR INTE MAN MÅSTE TOLKA OCH VARKEN POSH KAKMONSTERET ELLER JAG ÄR BERÄTTIGA att tolka så håll er saker ni kan gå inte omkring o tjata om slakteri o dyl det bara löjligt! Utan att läsa juridik ni försöker diskutera om lagar! Va är ni ut efter jag förstår inte verligen när som en muslim talar om hur det ligger till så köper ni inte men om en fanatisk muslim sa ja fan vi slakta alla då hade ni köpt med en gång hur fan vill ni ha de???

• nur

Jag vet inte hur jävla många ggr svarat frågan lugnt o trevligt så ändå försöker ni provecera med nya teknik, ursäkta mig men jag är ingen helgon har också mina begränsningar... Orkar inte tjabbla om det mer jag har sagt min ställning till detta passar det inte så sök nån fundementalist o diskutera har inget mer tillföra...

• nur

Du verka ta de på allvar än mig så prata med dem fråga mig inget du gillar inte ändå svaret...

• nur
    IBLAND INTE VÄRD ENS ATT DISKUTERA...

[36:7]
    Men [Guds] dom över de flesta av dem måste bli verklighet - de vill inte tro.
    [36:8] Vi har smitt kragar av järn åt dem, [kragar] som omsluter halsen ända till hakan och tvingar upp deras huvuden;
    [36:9] och Vi har satt ett hinder framför dem och ett hinder bakom dem, och Vi har täckt över deras [ansikten] så att de inte kan se.
    [36:10] Det är likgiltigt för dem om du varnar dem eller inte varnar dem; de vill inte tro.
    [36:11] Med din varning når du bara den som lägger påminnelsen på hjärtat och som fruktar den Nåderike, fastän Han inte kan ses eller förnimmas. Ge honom därför det glada budskapet om [Guds] förlåtelse och en frikostig belöning.
    [36:13] OCH FRAMSTÄLL för dem en liknelse - [en berättelse om] hur invånarna i en stad betedde sig när [Våra] utsända kom till dem.
    [36:14] Vi sände till dem två [sändebud] och de beskyllde båda för lögn; därför sände Vi en tredje till deras hjälp. Och de sade: "Vi har sänts till er [med budskap från Gud]!"
    [36:15] [Invånarna] svarade: "Ni är ingenting annat än vanliga människor som vi; den Nåderike har aldrig uppenbarat något. Vad ni säger är ren lögn."
    [36:30] ARMA människor! Aldrig någonsin har ett sändebud kommit till dem, utan att de har gjort narr av honom!
    [36:32] Men alla skall de [en Dag] föras fram inför Oss.
Svar på tråden Islam