Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-09-16 10:18:19 följande:
Ursäkta om jag spammar tråden men det finns alltid något man vill kommentera.
"2 ) enligt shariia är det tillåtet att fly till ett icke troendes land och söka skydd där . Bevis för detta är när sahaba r.a. flydde till Abesinien så jag har inte handlat efter taguts lagar utan shariia "
Det finns ingen skillnad. Den islamiska shariah utövades inte i Abessinien, ändå kunde muslimerna bo där och även följa landets lagar. Nu kommer du att säga "nej det gjorde de inte". I detta fall måste du lägga fram bevis på det, att muslimerna inte följde lagarna där.
Jag blir inte skrämd av dina åsikter för jag vet att såna muslimer som dig inte gör något dumt fast ni har missvisande åsikter som låter för extrema för de som inte har kunskap. De som verkligen skrämmer mig är de muslimer som kallar sig för liberala eller sekulära för de har förvirrade tankesätt och mentalitet. De verkar vara benägna att förändras från att vara toleranta till att vara farliga för deras utgångsläge handlar om att hyckla. Seriositet är inte deras egenskap.
Elhamdulillah bror! du verkligen blev tolk för mina funderingar ville skriva dock varken hade ork eller tid, du har skrivit och förklarat så bra så hoppas att andra som är förvirrade kan också fatta! Jag känner turkar som bor i sverige som är strikta muslimer åkte till turkiet enbart att rösta, här i sverige känner jag många strikta muslimer som ska rösta osv. Jag kan förstå Amatullah hon följer koranen bokstavligen men hon missar en sak att koranen är inte bara svart o vit utan finns massa färger med sina tusen nuanser, hennes väg är väl en av de men ändå tycker jag att hon ska inte försöka övertya mig o massa andra att hennes sätt är det ända rätta vägen... Hur som helst må Allah ge sin fred oss alla människor på jorden!