Inlägg från: Kakmonstret |Visa alla inlägg
  • Kakmonstret

Islam

nur skrev 2010-10-18 20:46:37 följande:
    Kunde inte hålla mig, måste plugga men ok, kakmonsteret, du kanske ska läsa Koranen eftersom du har läst så mkt "andra böcker" verkade som så du kanske kan diskutera med oss i en förståelse nivå eftersom vi inte kan "förstå" dig tanken på ditt mål så är det viktigt att ha lite "kött på bena" ;)
    Jag läser bara verklighetsbaserade böcker. Så tyvärr.
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:25:09 följande:
    Du missar poängen. Du påstår att religiösa är indoktrinerade. Men även du och andra som inte är religiösa är det. Det är vad den länk tar upp som jag hänvisade till. Väldigt intressant, speciellt när man tror att man alltid själv bestämmer vilket tvättmedel man ska köpa.
    Det finns grader i helvetet. Att indoktrineras till att köpa ett visst tvättmedel är inte riktigt lika samhällsfarligt som att indoktrineras till att förespråka brott mot de mänskliga rättigheterna.
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:26:18 följande:
    Det är ju inte i så fall ditt bekymmer. Men du kanske får dras med dina egna istället?
    Jag är säker på att "gud" skulle uppskatta den person mest som INTE förspråkar stening och tortyr. Det är inte precis godhet i en liten ask.
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:40:17 följande:
    Nu ska du inte prata bort vad det handlar om. Du talade om indoktrinering som om det endast är religiösa som det kan beröra. Så är det inte. Det är bara den poängen jag vill ska gå hem hos dig.
    Skillnaden är att normalt funtade människor låter sig inte indoktrineras till att förespråka brott mot de mänskliga rättigheterna, utan till helt menlösa saker som att köpa samma tampongmärke år ut och år in.

Men du ser ingen skillnad?
  • Kakmonstret

Nur -

Det värsta med islam för mig är dess ständiga brott mot de mänskliga rättigheterna. och försvarande av dessa brott intill löje. Det är den värsta sortens indoktrinering.

• Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:55:07 följande:
    När man följer en religion så gör man inte per automatik en avcheckning med vad MR har att säga i varje ting som behandlas, vilket inte är möjligt eftersom det mesta som religionen handlar om, inte ens står på MR:s lista.. Det fungerar inte så. Utan man ser till vad religionen har att ge och erbjuda en människa under hennes levnadstid. 
    ...och väljer helt att bortse ifrån att religionen man valt sysslar med stening, lemlästning och tortyr under skydd av guden själv? Magstarkt.
  • Kakmonstret
    Posh skrev 2010-10-18 21:59:09 följande:
    "Det händer så sällan..."
    Ah, ja just det. Den gamla slagdängan.
  • Kakmonstret
    1337 skrev 2010-10-18 22:05:43 följande:
    Om man inte vill bli lemlästad eller stenad så borde man ju inte ha brutit mot lagen.
    Haha, ja eller DEN gamla slagdängan.
  • Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 22:07:03 följande:
    Det skulle aldrig falla mig i att göra brott mot mänsliga rättigheter och djurens rättigheter det största och oförlåtliga brott man kan begå enligt islam om du refererar va som görs i Iran eller vilka länder det nu det sker stening ja de begår brott mot båda mänskliga rättigheter samt mot islam...Allah förlåter allt men förlåter inte dig om du inte bli förlåten av den andras rött du har förträngd! Om de idioter som förövar stening o allt skit inte vet om det så är det islams fel?
    Jag refererar till det som t ex din syster Halal försvarar - nämligen stening.
  • Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 22:17:32 följande:
    Jag har inte läst nånstans att hon försvarar
    Hon har definitivt sagt det, din kära syster Halal.

Flera gånger om dessutom.
Svar på tråden Islam